Τρία εκατ. ευρώ κόστισε το ΕΚΟ Acropolis Rally, 35 εκατ. το όφελος

Το αποτύπωμα του «Εθνικού» μας αγώνα Ράλλυ, παρουσιάστηκε σήμερα με τρανταχτά αποτελέσματα.
Open Image Modal
MOTORSPORT GREECE
MOTORSPORT GREECE

Ανέκαθεν το Ράλλυ Ακρόπολις αποτελούσε την ατραξιόν των αγώνων του ελληνικού μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το κοινό που το παρακολουθούσε, ξέφευγε από το συνηθισμένο, περιορισμένο κοινό που παρακολουθεί γενικά αγώνες ράλι, κι αυτό επειδή αποτελούσε αφορμή για μια μονοήμερη εκδρομή. Μάλιστα, όταν το Ράλλυ Ακρόπολις είχε και σόου, όπως τις δύο χρονιές (2005-2006), που έγινε η υπερ-ειδική διαδρομή εντός του Ολυμπιακού Σταδίου, τότε το κοινό ήταν πολλαπλάσιο.

Η επιστροφή του Ράλλυ Ακρόπολις στο καλεντάρι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, φέτος, ήταν, κατά γενική ομολογία, μια επιτυχημένη κίνηση. Μάλιστα, εξασφαλίστηκε ότι θα συμμετέχει στο κορυφαίο πρωτάθλημα, τουλάχιστον τα επόμενα δύο έτη, με την υπερ-ειδική στο Ολυμπιακό Στάδιο, ήδη να έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα του 2022.

Σήμερα, παρουσιάστηκε αναλυτικά ο αντίχτυπος του ΕΚΟ Acropolis Rally, κυρίως στο οικονομικό του αποτύπωμα.

Μπορεί ο αγώνας να κόστισε 3 εκατ. ευρώ, ωστόσο το ελληνικό δημόσιο περιορίστηκε στο να δαπανήσει 900 χιλιάδες και τα υπόλοιπα χρήματα να καλυφθούν από εταιρείες – χορηγούς.

Αυτό που αξίζει να σημειωθεί, είναι ότι σύμφωνα με την έρευνα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, την οποία παρουσίασαν ο καθηγητής Παναγιώτης Αλεξόπουλος και τα μέλη της ερευνητικής ομάδας, το συνολικό εκτιμώμενο οικονομικό αποτύπωμα της διοργάνωσης στις τοπικές κοινωνίες και στην εθνική οικονομία σε επίπεδο δαπάνης των συμμετεχόντων στη διοργάνωση, φιλάθλων και στελεχών, είναι 20 εκατομμύρια ευρώ (διαμονή, ημερήσιες δαπάνες, μετακίνηση) ή σχεδόν 0,0002 του ΑΕΠ της Ελλάδας, ποσό το οποίο αυξάνεται σε 35 εκατ. ευρώ με το συνυπολογισμό της αξίας προβολής της διοργάνωσης σε εθνικό επίπεδο.

Μάλιστα, ο υφυπουργός Αθλητισμού και πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του αγώνα, Λευτέρης Αυγενάκης, επισήμανε ότι: «ποιος μπορούσε να πιστέψει ότι η αξία της τηλεοπτικής προβολής, μόνο από το κανάλι της COSMOTE TV, θα αποτιμάτο σε 3,8 εκατ. ευρώ και ότι αθροιστικά το κοινό του Ράλλυ Ακρόπολις παγκοσμίως αριθμεί 48 εκατ. τηλεθεατές; Η πολιτική απόφαση για την επανένταξη του αγώνα στο πρόγραμμα του WRC αποτελεί μια σωστή στρατηγική κίνηση που επιτυγχάνει ταυτόχρονα πολλούς και διαφορετικούς στρατηγικούς στόχους της πολιτείας».

Μια ακόμη, ενδιαφέρουσα έρευνα παρουσίασε ο Αλέξης Ρουτζούνης, διευθυντής ερευνών της Κάπα Research, σύμφωνα με την οποία «ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αναδείχθηκε σε τέταρτο πιο δημοφιλές άθλημα στη χώρα μας, μετά το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ και τον στίβο, ενώ 9 στους 10 Έλληνες υποστηρίζουν την ανάληψη διεθνών αθλητικών διοργανώσεων από τη χώρα μας».

Η ίδια έρευνα αποκαλύπτει ότι θετικά (87%) τοποθετείται η κοινή γνώμη απέναντι στην ανάληψη της διοργάνωσης διεθνών αθλητικών γεγονότων από τη χώρα μας, ενώ παράλληλα στηρίζει (70%) την αξιοποίηση εμβληματικών και κεντρικών σημείων των ελληνικών πόλεων σε μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις με στόχο τη διεθνή προβολή τους.

Ο περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης, τόνισε ότι «το τουριστικό προϊόν της Αττικής έγινε γνωστό σε όλο τον κόσμο, καθώς η εικόνα του Ράλλυ Ακρόπολις έφτασε σε 155 χώρες, ενώ όσοι βρέθηκαν εδώ για να παρακολουθήσουν το γεγονός, είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν το υψηλό επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στη διαμονή, την εστίαση και την ψυχαγωγία, διαπιστώνοντας από πρώτο χέρι ότι η Αττική μπορεί να γίνει ένας ελκυστικός προορισμός, απόλυτα ασφαλή, για κάθε εποχή του χρόνου.»

Καταλήγοντας, σε συνέχεια άλλων δράσεων Οδικής Ασφάλειας που ξεκίνησαν να πραγματοποιούνται ήδη από το καλοκαίρι και θα συνεχιστούν μέχρι και το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022, ανακοινώθηκε η έναρξη μιας καμπάνιας στα πρότυπα της διεθνούς εκστρατείας της FIA, #3500Lives, που στόχο έχει να μηδενίσει την απώλεια ανθρώπινων ζωών εξαιτίας τροχαίων δυστυχημάτων. Την καμπάνια στηρίζουν η ελληνική αθλητική κοινότητα και καταξιωμένες προσωπικότητες των Τεχνών.