Τρία βίντεο για τα Τέμπη: «Κάμερες υπήρχαν μόνο στις εισόδους και στις εξόδους των τούνελ»

Αρμόδιες πηγές με γνώση των υποδομών που διέθετε ο ΟΣΕ διευκρινίζουν που υπήρχαν (και που δεν υπήρχαν) κάμερες μετά από την αποκάλυψη σχετικού εγγράφου από το Documentonews.
Open Image Modal
Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έξω από την Λάρισα, σύγκρουση εμπορικής και επιβατικής αμαξοστοιχίας, Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023 (ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ /EUROKINISSI)
Eurokinissi

 

Δύο χρόνια μετά την φοβερή τραγωδία στις 28 Φεβρουαρίου 2023 στα Τέμπη, η καθυστερημένη αποκάλυψη τριών βίντεο που φέρονται να δείχνουν την εμπορική αμαξοστοιχία λίγο πριν από την σύγκρουση με την επιβατική αμαξοστοιχία, θέτει εκ νέου ερωτήματα. Πέρα από το αυτονόητο (γιατί καθυστέρησαν να φτάσουν αυτά τα τρία βίντεο στη Δικαιοσύνη) τίθενται δημοσίως και άλλα συναφή ερωτήματα:

-  Πώς μπορεί να διακριβωθεί η γνησιότητα των τριών βίντεο; Σε αυτό θα απαντήσουν εμπειρογνώμονες της Δικαιοσύνης και ενδεχομένως άλλοι των οικογενειών.

- Πώς τραβήχτηκαν αυτά τα βίντεο και ποιος τα κατείχε μέχρι σήμερα;

- Σε ποια ακριβώς σημεία τραβήχτηκαν οι ασπρόμαυρες εικόνες στα βίντεο που δημοσιοποιήθηκαν;

- Τελικά, υπήρχαν ή δεν υπήρχαν κάμερες στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ όταν έγινε το δυστύχημα;

Open Image Modal
Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έξω από την Λάρισα, σύγκρουση εμπορικής και επιβατικής αμαξοστοιχίας, Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023 (ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ /EUROKINISSI)
Eurokinissi

 

Η απάντηση στο γρίφο για τις κάμερες  

Η ιστοσελίδα Documentonews δημοσιεύει (11/2/2025) έγγραφο του ΟΣΕ με ημερομηνία 5 Ιουνίου 2023 - δηλαδή μετά την τραγωδία στα Τέμπη - από το οποίο προκύπτει ότι «αποφασίσθηκε η Τροποποίηση – Επαύξηση του αντικειμένου της εν θέματι Σύμβασης, με την ανάληψη των κατάλληλων ενεργειών επείγοντος χαρακτήρα, για την εγκατάσταση ψηφιακών καμερών υψηλής ανάλυσης τεχνολογίας (IP), εσωτερικά και κατά μήκος των σηράγγων, έτσι ώστε να επιβλέπεται στο σύνολό της η σήραγγα και η διέλευση των αμαξοστοιχιών σε πραγματικό χρόνο».

Λίγο παρακάτω σημειώνεται χαρακτηριστικά, ότι κάμερες υψηλής ευκρίνειας θα τοποθετηθούν «κατά μήκος της σήραγγας και στις δύο πλευρές των πεζοδρομίων, θα τοποθετηθούν, ανά (100) μέτρα και ένας εικονολήπτης αντίθετα με την φορά της αμαξ/χίας με αντικριστό – χιαστή πλάνο μεταξύ τους».

Η HuffPost απευθύνθηκε σε αρμόδιες πηγές του ΟΣΕ, ζητώντας απάντηση στο εύλογο ερώτημα, εάν υπήρχαν τελικά κάμερες όταν συνέβη η τραγωδία στα Τέμπη. «Κάμερες υπήρχαν μόνο στις εισόδους και στις εξόδυς των τούνελ, όμως δεν υπήρχαν στο εσωτερικό των τούνελ, ώστε να υπάρχει καταγραφή καθ’όλη τη διάρκεια της κίνησης συρμών μέσα στις σήραγγες», είναι η απάντηση.

Ταυτόχρονα, οι ίδιες πηγές χαρακτηρίζουν ως γνήσιο το έγγραφο που παρουσιάζει το Documentonews, επιβεβαιώνοντας την ύπαρξή του και επισημαίνοντας ότι αναφέρεται ακριβώς στην τοποθέτηση νέου συστήματος με κάμερες υψηλής ευκρίνειας, ώστε να καλύπτεται πλήρως κάθε τούνελ - όχι μόνο στην είσοδο και στην έξοδο, αλλά σε όλο το μήκος του.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι κάμερες για λόγους ασφάλειας υπάρχουν τοποθετημένες υποχρεωτικά σε όλα τα τούνελ που κατασκευάζονται στο οδικό δίκτυο, όπως στη φωτογραφία εδώ, από την Εγνατία.

Open Image Modal
Στιγμιότυπα από τα έργα της Εγνατίας Οδού στην περιοχή του Ανήλιου Μετσόβου, της Παναγίας και του Μαλακασίου. (EUROKINISSI // ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ)
Eurokinissi

 

ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ ΤΟ DOCUMENTONEWS

-- --