Η blockbuster έκθεση με έργα του Γιοχάνες Βερμέερ (1632-1675) στο Rijksmuseum του Άμστερνταμ εγκαινιάζεται την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου και η προπώληση αγγίζει ήδη τα 200.000 εισιτήρια, ενώ το Μουσείο ανήγγειλε τη διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας προκειμένου να υποδεχτεί τους χιλιάδες επισκέπτες.
Το Εθνικό Μουσείο Τέχνης και Ιστορίας της Ολλανδίας συγκέντρωσε 28 (από τους μόλις 37 πίνακες του κορυφαίου ζωγράφου της Ολλανδικής Χρυσής Εποχής) από 14 μουσεία και ιδιωτικές συλλογές σε επτά χώρες.
Είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζονται σε μία έκθεση τόσα έργα του Βερμέερ, επτά από τα οποία επιστρέφουν στην Ολλανδία πρώτη φορά μετά από δύο και πλέον αιώνες -κάποια ήταν τόσο εύθραυστα ώστε ήταν αδύνατο να ταξιδέψουν.
Δεν είναι μόνο το διασημότερο ίσως έργο του, «Το Κορίτσι με τα Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκι» που κατέφθασε από το Mauritshuis Museum της Χάγης και «Η Γαλατού», που απεικονίζει μία νεαρή υπηρέτρια λουσμένη στο φως να ρίχνει γάλα σε μία πήλινη λεκάνη, αλλά και πρώιμοι θρησκευτικοί πίνακες, καθώς δύο αστικά τοπία, τα οποία απεικονίζουν τη γενέτειρα του, το Ντελφτ.
Άλλωστε το προσωνύμιο «Η Σφίγγα του Ντελφτ» αποδόθηκε στον ζωγράφο επειδή ελάχιστα είναι γνωστά για αυτόν (κυρίως από επίσημα νομικά έγγραφα της εποχής) -δεν άφησε αλληλογραφία ή ημερολόγια και δεν υπάρχουν γνωστά πορτρέτα του. Παρά ταύτα η πρόσφατη έρευνα έχει αρχίσει να αποκαλύπτει νέα στοιχεία για το έργο του.
«Ερχόμαστε πιο κοντά στον Βερμέερ παρά ποτέ», δήλωσε ο Pieter Roelofs, επικεφαλής Ζωγραφικής και Γλυπτικής του Rijksmuseum. «Καταλαβαίνουμε πραγματικά περισσότερα για τη ζωή του, για το νοικοκυριό του, για τις άμεσες επαφές του, τους ανθρώπους για τους οποίους έκανε αυτούς τους πίνακες και τι σημαίνουν».
Για τους λάτρεις της τέχνης που αδυνατούν να ταξιδέψουν στο Άμστερνταμ ή να εξασφαλίσουν εισιτήριο, υπάρχει ήδη διαθέσιμη μια ψηφιακή παρουσίαση μέσα από φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης, στην ιστοσελίδα του Μουσείου, με αφήγηση του Στίβεν Φράι.
Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 4 Ιουνίου.
Με πληροφορίες από Associated Press