Βραχυχρόνια μίσθωση: Ιδιοκτήτης χρεώθηκε χιλιάδες ευρώ από πελάτη που έκανε κλήσεις στην Κίνα

Τις έκανε μέσω του router
Open Image Modal
Φωτογραφία αρχείου
Mykhailo Polenok / 500px via Getty Images

Έλληνας ιδιοκτήτης διαμερίσματος βραχυχρόνιας μίσθωσης χρεώθηκε λογαριασμό τηλεφώνου ιλιγγιώδους ύψους, χιλιάδων ευρώ, μετά την παραμονή Κινέζου πελάτη ο οποίος έκανε κλήσεις στην Κίνα μέσω του router.

Τον λογαριασμό έλαβε ενάμιση μήνα μετά την αναχώρηση του πελάτη. Όπως είπε στην ΕΡΤ ο Ανδρέας Χίου, ο οποίος είναι και πρόεδρος Συλλόγου Διαχειριστών Ακινήτων, «ο πελάτης είχε συνδέσει μια συσκευή στο ρούτερ και έκανε καθημερινές τηλεφωνικές κλήσεις στην Κίνα για ώρες. Όταν ήρθε ο λογαριασμός τηλεφώνου, μαζεύτηκε ένα τεράστιο ποσό το οποίο κληθήκαμε να πληρώσουμε εμείς, αφού είχε φύγει ο πελάτης».

 

 

Ο ένοικος εκμεταλλεύθηκε την υποδοχή τηλεφώνου στο ρούτερ, που συνήθως δεν χρησιμοποιείται στα διαμερίσματα που νοικιάζονται για βραχυχρόνια διαμονή. Με την τοποθέτηση μιας τηλεφωνικής συσκευής στην υποδοχή αυτή, μπορούσε να πραγματοποιεί κλήσεις όπως από ένα σταθερό τηλέφωνο. Αυτή η μέθοδος επιτρέπει την πραγματοποίηση διεθνών κλήσεων χωρίς να καταγράφεται άμεσα η δραστηριότητα από τον πάροχο, καθιστώντας δύσκολη την άμεση ανίχνευση. Όπως είπε ο ιδιοκτήτης, «ο πελάτης ήταν υπάλληλος κατασκευαστικής εταιρείας και χρειαζόταν να συμμετέχει σε συγκεκριμένες συσκέψεις». Οι προσπάθειές του να επικοινωνήσει με τον πελάτη ή την εταιρεία στην Κίνα δεν απέδωσαν. «Προσπάθησα να επικοινωνήσω με τα νούμερα που είδα στον αναλυτικό λογαριασμό, αλλά κανείς δεν μιλούσε Αγγλικά και δεν μπόρεσα να συνεννοηθώ», λέει ο ιδιοκτήτης, ενώ οι νομικές διαδικασίες για την ανάκτηση των χρημάτων κρίθηκαν πολύπλοκες και ακριβές.

Ο ιδιοκτήτης προτείνει να ζητείται από τον πάροχο να γίνεται φραγή των εξερχομένων κλήσεων τηλεφωνικά, ώστε να μην μπορεί κανείς να απενεργοποιήσει τη φραγή μέσω της συσκευής. «Η λύση είναι να καλέσουμε τον πάροχο και να ζητήσουμε φραγή εξερχομένων κλήσεων, η οποία να μπορεί να απενεργοποιηθεί μόνο με ταυτοποίηση», εξηγεί.

Το πρόβλημα δεν περιορίζεται μόνο στις τηλεφωνικές κλήσεις. Ένα άλλο συχνό ζήτημα είναι η υπερβολική κατανάλωση ρεύματος, ειδικά με τη χρήση θερμοσίφωνων και κλιματιστικών: «Πολλοί πελάτες αφήνουν τον θερμοσίφωνα ανοιχτό όλη μέρα, προκαλώντας τεράστια κατανάλωση ρεύματος», λέει ο ιδιοκτήτης.

Τελικά, ο ιδιοκτήτης κατάφερε να διακανονίσει το ποσό με τον πάροχο, μειώνοντας το αρχικό χρέος στο μισό και ρυθμίζοντάς το σε δόσεις. «Ο πάροχος έκοψε το 50% του ποσού και μας έκανε ρύθμιση για το υπόλοιπο» σημείωσε.