Είναι «συναρπαστικό».
Αυτό είπε ένας χημικός για την ανάπτυξη ενός τύπου καυσίμου για αεροπλάνα που μετατρέπει τα ανθρώπινα περιττώματα σε κηροζίνη.
Η Firefly Green Fuels αναζήτησε έναν τρόπο να φτιάξει καύσιμα από μια πρώτη ύλη χαμηλής αξίας, και αν υπάρχει κάτι που είναι άφθονο και φθηνό, αυτό είναι τα περιττώματα.
Μοιάζει με πετρέλαιο: παχύ, μαύρο αλλά το πιο σημαντικό, χημικά εξακολουθεί να λειτουργεί ακριβώς όπως η κηροζίνη που βασίζεται σε ορυκτά καύσιμα.
Η εταιρεία συνεργάστηκε με επιστήμονες του Πανεπιστημίου Cranfield για να επιβεβαιώσει ότι το καύσιμο έχει 90% χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα από το παραδοσιακό καύσιμο αεριωθούμενων αεροσκαφών.
Η βιοκεροζίνη δοκιμάζεται επί του παρόντος ανεξάρτητα στο Ινστιτούτο DLR για την Τεχνολογία Καύσης του Γερμανικού Κέντρου Αεροδιαστημικής, σε συνεργασία με το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον.
«Θέλαμε να βρούμε μια πρώτη ύλη πολύ χαμηλής αξίας που να ήταν σε μεγάλη αφθονία. Και φυσικά τα περιττώματα είναι άφθονα», δήλωσε ο James Hygate, Διευθύνων Σύμβουλος της Firefly Green Fuels.
Αν και μάλλον απέχουμε ακόμη πολύ από το να ταξιδέψουμε με αεροπλάνα που καίνε αυτό το καύσιμο, η δημιουργία του καυσίμου που δεν περιέχει ορυκτά και άνθρακα είναι πολλά υποσχόμενη.
Η εταιρεία σημειώνει ότι κάθε άνθρωπος δημιουργεί ετησίως αρκετά λύματα για να δημιουργήσει 4-5 λίτρα βιοκαυσίμου για τζετ. Αν θέλατε να πετάξετε με ένα επιβατικό τζετ από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη, για παράδειγμα, θα χρειαζόσασταν τα ετήσια απόβλητα από 10.000 ανθρώπους σε κάθε διαδρομή - αυτά είναι πολλά περιττώματα.
Σύμφωνα με το BBC, ολόκληρη η παροχή λυμάτων του Ηνωμένου Βασιλείου θα ήταν αρκετή μόνο για να καλύψει το 5% της συνολικής ζήτησης αεροπορικών καυσίμων της χώρας, αλλά θα μπορούσε να βοηθήσει.
Το Υπουργείο Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου απένειμε στην εταιρεία 2 εκατομμύρια λίρες για να συνεχίσει την έρευνά της.