Weber Shandwick: Η εμπειρία μας και οι βέλτιστες εταιρικές πρακτικές στη διαχείριση των συνεπειών του κορονοϊού

Από το παγκόσμιο δίκτυό μας, η Weber Shandwick Κίνας, πρώτη βίωσε την εμπειρία της κρίσης του κορονοϊού από την αρχή της εξάπλωσης του. Σήμερα, η οικογένεια της Weber Shandwick μοιράζεται με τους πελάτες αλλά και με συναδέλφους όλων των αγορών την εμπειρία της και τις αντίστοιχες βέλτιστες πρακτικές, εν μέσω των μέτρων καραντίνας και διαχείρισης κρίσης που καλούνται να εφαρμόσουν.
Open Image Modal

Τις τελευταίες εβδομάδες, ο αριθμός των νέων κρουσμάτων κορονοϊού στην Κίνα μειώνεται και ο ρυθμός μετάδοσης του επιβραδύνεται δραστικά. Την ίδια ώρα, όμως, τα κρούσματα επεκτείνονται σε παγκόσμιο επίπεδο, με αυξανόμενη τάση στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρώπη και άλλες περιοχές.

Η αντίδραση κάθε χώρας στον ιό εξαρτάται από τον πολιτισμό, τις συνήθειές της, τα κοινωνικά της χαρακτηριστικά και τη διακυβέρνησή της. Το παράδειγμα της Κίνας δείχνει πάντως ότι σημαντικές δράσεις επιχειρήσεων και των ίδιων των ατόμων ξεχωριστά μπορούν να αλλάξουν την πορεία και τις συνέπειες της πανδημίας. Καθώς η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τα κρούσματα τους, η κινεζική εμπειρία μας υποδεικνύει ορισμένες βέλτιστες πρακτικές για τις επιχειρήσεις και τους ανθρώπους τους.

 

  • Οι επιχειρήσεις πρέπει να συνεχίσουν να επικεντρώνονται κυρίως στην ευημερία των εργαζομένων τους και να συμβάλλουν στη δημόσια ασφάλεια. Το να δίνετε συνεχή αξιόπιστη πληροφόρηση είναι πολύ σημαντικό. Κατά τη διάρκεια του αρχικού σταδίου επιδημίας στην Κίνα, ο φόβος και η σύγχυση εξαπλώθηκαν γρήγορα λόγω των αντιφατικών και αναξιόπιστων πληροφοριών, των φημών και των ψεύτικων ειδήσεων (fake news).

 

  • Οι εταιρείες πρέπει να παραμένουν πιστές στις αξίες τους και να δρουν με υπευθυνότητα ακόμα και πέρα από τα εταιρικά τους όρια. Οι εργαζόμενοι αποτελούν προτεραιότητα, αλλά μαζί με τον οργανισμό αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης κοινότητας που χρειάζεται βοήθεια. Κάθε εταιρεία οφείλει να βρει έναν τρόπο να προσφέρει την τεχνογνωσία της, τον εξοπλισμό, το προσωπικό ή τους πόρους της για να βοηθήσει την τοπική ή εθνική προσπάθεια να περιορίσει τις συνέπειες της πανδημίας.

 

  • Οι εταιρείες πρέπει να συνεχίσουν να αξιολογούν τις ομάδες διαχείρισης κρίσεων, να αποδίδουν τους ρόλους και τις περιοχές ευθύνες τους και να δημιουργούν νέους διαύλους επικοινωνίας για να προσεγγίσουν τον καθένα σε ολόκληρη την επιχείρηση. Οι άνθρωποι βασίζονται σε brandsπου εμπιστεύονται. Η εμπιστοσύνη αυτή τους εμπνέει ώστε να προσαρμόζουν  τη συμπεριφορά και τις ενέργειές τους.

 

  • Προσδιορίστε αξιόπιστες εθνικές και τοπικές πηγές πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων αυτών που αφορούν το πού οι εργαζόμενοι μπορούν να βρουν εξοπλισμό όπως μάσκες και απολυμαντικά. Σε μία κρίση, οι φήμες αφθονούν. Συνεπώς, επικεντρωθείτε στις πηγές που παρέχουν έγκυρες πληροφορίες τόσο για την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα σας όσο και για τις τοπικές προσπάθειες περιορισμού του ιού, οι οποίες μπορεί να διαφοροποιούνται ευρέως.

 

  • Συνεχίστε να προβλέπετε διαφορετικά σενάρια για να διασφαλίσετε ζωτικές επιχειρηματικές λειτουργίες. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη χρήση κοινών πλατφόρμων πληροφορικής, τη διαχείριση ταμειακών ροών, τη συμμόρφωση με τους νέους κανονισμούς εργασίας και περιβάλλοντος, τη διατήρηση σχέσεων με τους προμηθευτές και τους επιχειρηματικούς εταίρους, την παροχή εξυπηρέτησης πελατών και πολλά άλλα.

 

  • Επικοινωνήστε με ΜΙΑ φωνή, με σαφήνεια, συνέπεια και εμπιστοσύνη στους υπαλλήλους, τους πελάτες και το κοινό.

 

  • Προετοιμαστείτε για αυτό που έρχεται. Καθώς οι επιχειρήσεις και οι χώρες μπαίνουν σε καραντίνα, οι προκλήσεις γίνονται μεγαλύτερες. Στο στάδιο της απομόνωσης, οι εταιρείες θα πρέπει να επικεντρωθούν στο να διατηρήσουν άκαμπτο το ηθικό και την αίσθηση ενότητας σε ολόκληρο το δυναμικό τους. Η συνηθισμένη ρουτίνα της καθημερινότητας στο γραφείο προσφέρει στους εργαζόμενους μια αίσθηση ασφάλειας και σταθερότητας. Οι εργαζόμενοι φυσικά θα ανησυχήσουν όταν αυτή η ομαλότητα διαταράσσεται για εβδομάδες ή και περισσότερο. Η τεχνολογία μπορεί να τους κρατήσει όλους συνδεδεμένους. Η απομακρυσμένη εργασία απαιτεί ευέλικτο προγραμματισμό, καθώς οι εργαζόμενοι έχουν να διαχειριστούν τον οικιακό χώρο, την εργασία και την κοινωνική ζωή.

 

  • Η κοινωνική απομάκρυνση είναι η νέα κανονικότητα για την καταπολέμηση της εξάπλωσης του ιού. Είναι αφύσικο και δυσάρεστο, αλλά απαραίτητο. Το παράδειγμα της Κίνας δείχνει ότι αυτός είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος για την «ισοπέδωση της καμπύλης». Αλλά η κοινωνική απομάκρυνση μπορεί επίσης να οδηγήσει σε αισθήματα απομόνωσης, μοναξιάς και αβεβαιότητας. Υπάρχει πληθώρα εργαλείων επικοινωνίας για να παραμείνετε σε επαφή με την οικογένεια, τους φίλους και τους συναδέλφους σας (π.χ. social media apps, skype, zoom, viber, WhatsApp, webex κ.α.).

 

  • Είναι σημαντικό να αντιμετωπίζετε θετικά την καθημερινότητα. Αναζητήστε ευκαιρίες για να γιορτάσετε κάθε καλή στιγμή - γενέθλια ή επέτειο, μία επιτυχία στην επιχείρηση, την ολοκλήρωση ενός έργου ή ακόμα και μια ζεστή ανοιξιάτικη μέρα. Οι άνθρωποι έχουν ανάγκη να βρουν ευτυχία, χιούμορ και σύνδεση.

 

  • Προετοιμαστείτε για τις οικονομικές επιπτώσεις. Ακόμη και εν μέσω αντιμετώπισης του αντίκτυπου του κορονοϊού στη δημόσια υγεία, χρειάζονται μέτρα ώστε να τονωθεί η οικονομία μετά από το κλείσιμο εργοστασίων, επιχειρήσεων ακόμη και ολόκληρων πόλεων. Χρειάζονται π.χ. νέες επενδύσεις σε τομείς υποδομής όπως 5G, AI, IoT, «έξυπνες πόλεις», στην εκπαίδευση και σύγχρονη ιατρική περίθαλψη, συμπληρωματικά σε παραδοσιακούς τομείς υποδομών όπως οι μεταφορές, η προστασία του περιβάλλοντος και η ενέργεια. Τέτοιες πρωτοβουλίες που δίνουν οικονομικά κίνητρα σχεδιάζονται τώρα στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Ευρώπη. Οι εταιρείες πρέπει να είναι έτοιμες να αξιοποιήσουν πρωτοβουλίες αυτές.

 

  • Κοιτάξτε μπροστά με στόχο την ανάκαμψη και παραμείνετε πιστοί στις αξίες σας. Η περίοδος «απομόνωσης» δίνει την ευκαιρία να επεξεργαστούμε και να αναπτύξουμε ένα σχέδιο αποκατάστασης. Ένα σχέδιο που θα περιλαμβάνει την εφαρμογή δράσεων με στόχο την πλήρη ανάκαμψη, όταν θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα και κοινωνικά και επιχειρηματικά. Τότε θα πρέπει να ληφθούν πρωτόγνωρες αποφάσεις. Και να επικοινωνηθούν παγκοσμίως στο εργασιακό δυναμικό σε χώρες που ενδεχομένως μάλιστα να βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια περιορισμού του κορονοϊού. Πρόκειται για μια εποχή που θα πρέπει να θυμάστε την αποστολή και τις αξίες της εταιρείας σας και να αποτελούν το βασικό σας οδηγό για να λάβετε αποφάσεις στην επόμενη φάση αυτής της κρίσης. Οι αξίες σας είναι ό,τι πολυτιμότερο έχετε για να προχωρήσετε μπροστά.