Δεν εννοείται παραθαλάσσια περιοχή και μάλιστα τουριστική και με μεγάλη σημασία, να μην έχει μαρίνα αντάξια της ιστορίας της.
Το Ναύπλιο, πλέον, αποκτά μια σύγχρονη μαρίνα, η οποία θα κατασκευαστεί με τη μορφή Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, που είναι ανάδοχος, το Λιμενικό Ταμείο της πόλης και την εταιρεία ΤΕΚΑΛ.
«Σημαντική ημέρα για όλη την ανατολική Πελοπόννησο», χαρακτήρισε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας την υπογραφή -το Σάββατο 8 Απριλίου στο Ναύπλιο, στο Βουλευτικό-, της ΣΔΙΤ για το έργο της μαρίνας του Ναυπλίου, η οποία αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία, τεχνική διαχείριση και εκμετάλλευση του τουριστικού λιμένα της αργολικής πρωτεύουσας.
Η ΣΔΙΤ -η πρώτη στην Ελλάδα που αφορά σε μαρίνα- υπογράφηκε μεταξύ της Περιφέρειας Πελοποννήσου, του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπλίου και του παραχωρησιούχου, από τον περιφερειάρχη Π. Νίκα, τον πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπλίου Τάσο Ζαφείρη και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του παραχωρησιούχου, της ΤΕΚΑΛ Α.Ε., Παναγιώτη Ψαλτάκο.
Το προϋπολογισμού 25.000.000 ευρώ εν λόγω έργο -φορέας υλοποίησης του οποίου είναι η Περιφέρεια Πελοποννήσου- προβλέπει την κατασκευή τουριστικής μαρίνας χωρητικότητας 210 θέσεων στο Ναύπλιο, 500 μέτρα βόρεια από το υπάρχον λιμάνι, με δυνατότητα σε αυτή ελλιμενισμού σκαφών μήκους 8 έως 12 μέτρα.
Οι υποδομές που θα κατασκευαστούν τόσο στη θαλάσσια όσο και στη χερσαία ζώνη του τουριστικού λιμένα Ναυπλίου, θα αφορούν στη λειτουργία και διαχείριση των θέσεων ελλιμενισμού μόνιμων, διερχόμενων σκαφών, των βασικών και πρόσθετων υπηρεσιών των εμπορικών χρήσεων που θα αναπτυχθούν στην χερσαία περιοχή, καθώς και του αντίστοιχου χώρου στάθμευσης.
«Το έργο που υπογράφουμε θα επηρεάσει την οικονομική ζωή μέχρι και τη Μονεμβασιά. Ξεκινάμε με 25 εκ. ευρώ και στην ανάπτυξή του, μόλις το έργο ολοκληρωθεί, θα φθάσει τα 100 εκ. ευρώ», τόνισε ο περιφερειάρχης. Και συνέχισε: «Αισθάνομαι υπερήφανος για το γεγονός ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου κινήθηκε με μεθοδικότητα -υπήρξαν άνθρωποι που ασχολήθηκαν αποκλειστικά επί 3,5 χρόνια για να φθάσουμε στο σημερινό αποτέλεσμα. Συνεργαστήκαμε με πολλά υπουργεία, αυτοδιοικητικούς φορείς, υπηρεσίες ενός ευρέος φάσματος του δημοσίου και ανοίξαμε δρόμους, καθώς είναι το πρώτο έργο ΣΔΙΤ στη χώρα μας που αφορά σε μαρίνα -κι αυτό σημαίνει ότι θα αποτελέσει πιλότο για παρόμοια έργα που θα ακολουθήσουν στην πατρίδα μας».
Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου επισήμανε, ωστόσο, πως «είναι στενάχωρο ότι χρειάστηκαν 15 χρόνια από όταν ξεκίνησε η διαδικασία που ολοκληρώνεται σήμερα».
Παράλληλα, ο Παναγιώτης Νίκας ανακοίνωσε την υπογραφή, την ερχόμενη εβδομάδα, στο Ναύπλιο, του εργολαβικού συμφωνητικού για το έργο διασύνδεσης της Αργολίδας με τον αυτοκινητόδρομο Α7, ενώ υπογράμμισε τη συναίνεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ως προς την διάθεση πίστωσης για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο, οι 6 σιδηροδρομικοί σταθμοί της οποίας θα αποτελέσουν πολιτιστικά και περιβαλλοντικά κέντρα. «Είναι η μόνη γραμμή αρχαιολογικών χώρων στην Ευρώπη» τόνισε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, για να επισημάνει, με έμφαση ότι όλα όσα υλοποιούνται και δρομολογούνται γίνονται σε συνεργασία με την κυβέρνηση: «Θα ήθελα να εκφράσω ευχαριστίες προς τον πρωθυπουργό που έχει δώσει ουσιαστική βοήθεια για τα βήματα που έχουν γίνει, για τα έργα που προανέφερα και δηλώνω ότι με όλες τις δυνάμεις μου στηρίζω το μεταρρυθμιστικό του έργο».