Η Θεσσαλονίκη και εν γένει η Βόρεια Ελλάδα, όχι απλά επανατοποθετούνται στον τομέα της ανάπτυξης, αλλά αναμένεται να παίξουν γεωστρατηγικό ρόλο για τη χώρα μας.
Ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στο Συνέδριο του Economist που διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη, στα πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ, επισήμανε τις προοπτικές και τις δυνατότητες που έχει η Θεσσαλονίκη, οι οποίες πρέπει να αναδειχθούν, αλλά σημείωσε και τις προϋποθέσεις για να επανατοποθετηθεί η πόλη στο βασικό πυρήνα της εθνικής αναπτυξιακής πολιτικής.
Ηδη, παραδόθηκε το ανακαινισμένο και αναβαθμισμένο αεροδρόμιο Μακεδονία, ενώ επανεκκίνησαν οι διαδικασίες για την κατασκευή του Μετρό και το 2023, με ορίζοντας παράδοσης το 2023. Επίσης, είναι σε εξέλιξη οι τοπογραφικές και γεωλογικές μελέτες για τη νέα επέκταση του Μετρό προς το Αεροδρόμιο και τη δυτική Θεσσαλονίκη.
Παράλληλα, προ ημερών, παραχωρήθηκε η Εγνατία Οδός (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), με τίμημα 1,5 δισ. ευρώ, συν 500 εκατομμύρια υποχρέωση νέων έργων από τον παραχωρησιούχο μέσα στη πρώτη πενταετία.
«Είναι μια επιβράβευση της δουλειάς και των προσπαθειών μας, αλλά και μια επιβεβαίωση του έντονου επενδυτικού ενδιαφέροντος για τη χώρα και τη Βόρεια Ελλάδα», είπε.
Κι ακόμη, στο αμέσως επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η Διαγωνιστική Διαδικασία για πρόσληψη Ιδιώτη-Φορέα Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ για τον σιδηρόδρομο σημείωσε ότι «ανατέθηκαν τα αναγκαία έργα σηματοδότησης που εκκρεμούσαν, ώστε η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνα – Θεσσαλονίκη να γίνεται, επιτέλους, σε 3, 5 ώρες».
Επίσης τις επόμενες ημέρες, ξεκινά η πρώτη φάση του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για το μεγάλο πακέτο σιδηροδρομικών έργων, ύψους 3,3 δισ. ευρώ το οποίο, ειδικά για τη Θεσσαλονίκη περιλαμβάνει το τεράστιο έργο: Θεσσαλονίκη – Τοξότες, προϋπολογισμού 1,3 δισ., τη σύνδεση του 6ου προβλήτα με το σιδηρόδρομο και τη δημιουργία προαστιακού σιδηροδρόμου στη Δυτική Θεσσαλονίκη, όπως γίνεται σε κάθε σύγχρονη πόλη.
Ακόμη προχωρά και η αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, ύψους 1 δισ. ευρώ προκειμένου να συνδεθεί και η Θράκη, γρήγορα και αποτελεσματικά με τη γείτονα Βουλγαρία και την υπόλοιπη Ευρώπη, δίνοντας έτσι πρόσθετη αξία στις νέες επενδύσεις που θα γίνουν στο Λιμένα της Αλεξανδρούπολης».
Ως προς τη νέα Περιφερειακή, το Flyover, ένα έργο ύψους 380 εκατομμυρίων ευρώ, στο τέλος του έτους θα έχει προσωρινό ανάδοχο και θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ.
Επίσης με ΣΔΙΤ, σύμφωνα με τον Γιώργο Καραγιάννη, θα υλοποιηθεί και το οδικό έργο Θεσσαλονίκη – Έδεσσα που θα μπει σύντομα στην Α’ Φάση του Διαγωνισμού, το έργο αναβάθμισης των δικαστικών μεγάρων στη Βόρεια Ελλάδα που δημοσιεύθηκε αυτή την εβδομάδα και το Φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική - το πρώτο τέτοιο έργο που θα υλοποιηθεί στη χώρα μέσω ΣΔΙΤ- που εντός του 2022 θα υπάρχει ανάδοχος που θα ξεκινήσει τις εργασίες.
Καταλήγοντας, ο υφυπουργός Υποδομών ανέφερε και μεγάλα αντιπλημμυρικά και οδικά έργα που είναι σε εξέλιξη όπως: στην Καλαμαριά, τη Λαχαναγορά και το Ωραιόκαστρο, τα νέα οδικά έργα όπως το Μουδανιά – Ποτίδαια, το Θέρμη – Γαλάτιστα και τον δρόμο για το νέο Παιδιατρικό Νοσοκομείο στο Φίλυρο.