Γαβρόγλου: Το ν/σ για τις δομές εκπαίδευσης καταργεί την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Γαβρόγλου: Το ν/σ για τις δομές εκπαίδευσης καταργεί την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
|
Open Image Modal
Sooc

Το νομοσχέδιο για τις δομές εκπαίδευσης εντάσσεται σε ένα σύνολο μεταρρυθμιστικών πρωτοβουλιών, είπε στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ο ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου- και τόνισε ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο «συμπληρώνει και είναι συνέχεια της μεταρρυθμιστιής πολιτικής της κυβέρνησης».

Παράλληλα, επεσήμανε ότι καταργείται η αξιολόγηση. «Το ΠΔ 152 είναι ένα μελανό σημείο στη δημοκρατική πορεία της χώρας μετά το ’75 και αποτέλεσε άλλοθι για απολύσεις», σχολίασε αναφερόμενος στο Προεδρικό Διάταγμα που καθορίζει την αξιολόγηση. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι στο παρόν νομοσχέδιο προβλέπεται η αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης και η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, όχι όμως εκείνη των εκπαιδευτικών.

Πριν την έναρξη της συζήτησης για το νομοσχέδιο, επικράτησε ένταση, με αφορμή τον χαρακτηρισμό του «επείγοντος» που έχει δοθεί και την σύμπτυξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης δεν αποδέχθηκαν τον επείγοντα χαρακτήρα του νομοσχεδίου, κάνοντας λόγο για «ευτελισμό της διαδικασίας» και καυτηριάζοντας το γεγονός ότι το νομοσχέδιο που συζητείται στην Επιτροπή έχει υπερδιπλάσιο αριθμό άρθρων από εκείνον που είχε στη δημόσια διαβούλευση.

 «Πρέπει η αρχή της ακαδημαϊκής χρονιάς να μας βρει προετοιμασμένους με όσα προτείνονται», είπε ο υπουργός υπερασπιζόμενος τον χαρακτηρισμό του επείγοντος και συμπλήρωσε ότι «αλλιώτικα θα υπήρχε καθυστέρηση στη διαδικασία νομοθέτησης, επειδή την ερχόμενη εβδομάδα υπάρχει το πολυνομοσχέδιο».

 «Οι διαδικασίες ανοίγουν. Είναι αξιοκρατικές και δημοκρατικές και όχι πελατειακές. Με επικεφαλής από τον ΑΣΕΠ και την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης» τόνισε στη δευτερολογία του ο κ. Γαβρόγλου.

Εξάλλου, ο κ. Γαβρόγλου σχετικά με τις νέες υποστηρικτικές δομές τόνισε: «Αν πραγματικά θέλουμε υποστηρικτικές δομές, να αποδεχθούμε ότι η σημερινή κατάσταση έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο. Χρειάζεται κάτι συλλογικό και διεπιστημονικό, δημοκρατικότερο, με έναν πυρήνα, τον σύλλογο των εκπαιδευτικών».

Ακόμη, επανερχόμενος στο ζήτημα της αξιολόγησης και το ΠΔ 152, επεσήμανε ότι η κατάργησή του έχει «συμβολικό χαρακτήρα». «Δείχνει ότι είμαστε στην άλλη άκρη της ιδεολογίας που το χρησιμοποίησε ως άλλοθι για απολύσεις» είπε χαρακτηριστικά.

Στο επίκεντρο της κριτικής από την αντιπολίτευση βρέθηκαν οι νέες διαδικασίες αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης, καθώς επίσης και η κατάργηση ή ο μετασχηματισμός υπαρχουσών υποστηρικτικών δομών, όπως για παράδειγμα τα ΚΕΔΔΥ.

«Ευτελίζεται για μία ακόμα φορά η κοινοβουλευτική διαδικασία» σχολίασε εκ μέρους της ΝΔ ο Γιάννης Ανδριανός. Σημείωσε επίσης ότι το νομοσχέδιο προωθεί την ίδρυση νέων δομών «υδροκέφαλων, καταδικασμένων στην υποστελέχωση και την υποχρηματοδότηση» ενώ έκανε λόγο και για «στοχοποίηση των σχολικών συμβούλων».

Τη δυσαρέσκεια για τη διαδικασία του επείγοντος εξέφρασε και ο Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, εκ μέρους της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, λέγοντας ότι «δεν δικαιολογείται επαρκώς το επείγον» ενώ παράλληλα σχολίασε ότι «το υπουργείο δεν προχώρησε σε καμία βελτιωτική αλλαγή από τα σχόλια της διαβούλευσης».

Για «προώθηση των προαπαιτουμένων του τρίτου μνημονίου για την Παιδεία, μέσω του νομοσχεδίου» έκανε λόγο ο Γιάννης Δελής, από το ΚΚΕ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύσσωμη η αντιπολίτευση καταδίκασε τη διαδικασία του επείγοντος.

«Έχει γίνει πια συνήθεια να νομοθετούμε με αυτό τον τρόπο» σχολίασε δυσαρεστημένος εκ μέρους της Ένωσης Κεντρώων ο Αναστάσιος Μεγαλομύστακας, ενώ ο Γιώργος Μαυρωτάς από Το Ποτάμι είπε σκωπτικά ότι «η Βουλή δεν είναι ντεκόρ».

Μάλιστα, ο κ. Μαυρωτάς σχολίασε μεταξύ άλλων αρνητικά τις αξιολογήσεις που προβλέπονται από κάτω προς τα πάνω, καθώς επίσης και το ότι απουσιάζει το πλαίσιο μιας λειτουργικής σύνδεσης της τριτοβάθμιας με τις άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Η συζήτηση του νομοσχεδίου «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» θα συνεχιστεί αύριο, Τρίτη, με την ακρόαση φορέων.

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)