ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ανοδικές αναθεωρήσεις τιμής-στόχου για τη μετοχή 22,20 ευρώ από Πειραιώς και 20,2 ευρώ από Euroxx

Η τιμή της μετοχής έκλεισε χθες πάνω από τα 14 ευρώ με τον τζίρο της ημέρας μάλιστα να ξεπερνά τα 3,3 εκατ. ευρώ.
Open Image Modal
Ο Γιάννης Μετσοβίτης αναλαμβάνει γενικός διευθυντής στο Νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Στον απόηχο της επιτυχημένης ιδιωτικής τοποθέτησης 6 εκατ. μετοχών σε διεθνείς επενδυτές, αλλά και της καλύτερης προσφοράς που έδωσε στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ, συνεχίζεται το ισχυρό momentum για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με ανοδικές αναθεωρήσεις τιμής-στόχου για τη μετοχή.

Χαρακτηριστικό είναι ότι η τιμή της μετοχής έκλεισε χθες πάνω από τα 14 ευρώ με τον τζίρο της ημέρας μάλιστα να ξεπερνά τα 3,3 εκατ. ευρώ.

Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος που υπάρχει στην αγορά για την μετοχή είναι το γεγονός ότι η Πειραιώς Χρηματιστηριακή στο πρόσφατο σημείωμά της σχετικά με την επενδυτική στρατηγική για την ελληνική αγορά για το 2024, περιλαμβάνει την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα top picks της ανεβάζοντας μάλιστα την τιμή στόχο στα 22,20 ευρώ/μτχ (χωρίς να περιλαμβάνεται στην τιμή η προβλεπόμενη προσθήκη της Αττικής Οδού), με τη μετοχή να προσφέρει το μεγαλύτερο upside (60%) ανάμεσα στις προτάσεις της χρηματιστηριακής στην ελληνική αγορά. Σύμφωνα με την Πειραιώς Χρηματιστηριακή η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ένα ελκυστικός τρόπος να επενδύσει κάποιος στο θετικό μακροοικονομικό περιβάλλον της Ελλάδας. Η μακροπρόθεσμη στρατηγική της εταιρείας στον τομέα των υποδομών/παραχωρήσεων έχει οδηγήσει στην εξασφάλιση ενός ελκυστικού χαρτοφυλακίου έργων που αναμένεται να συνεισφέρουν πάνω από 6 δισ. ευρώ μερίσματα κατά την διάρκεια ζωής των έργων (χωρίς και περιλαμβάνονται σε αυτά η Αττική Οδός και ο ΒΟΑΚ). Η ανάδειξη της αξίας βασικών περιουσιακών στοιχείων όπως η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και η πρόοδος σε πρόσφατα έργα όπως το αεροδρόμιο Καστελίου και το IRC στο Ελληνικό είναι σημαντική μεσοπρόθεσμοι καταλύτες για την μετοχή. Η συμπερίληψη της Αττικής Οδού στην αποτίμηση (αναμένεται υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης στο τέταρτο τρίμηνο του 2024)  μάλιστα δίνει την δυνατότητα για ακόμα περισσότερο upside.   

Η χρηματιστηριακή προβλέπει μετά από μια ομαλοποίηση της κερδοφορίας του τομέα θερμικής ενέργειας, το EBITDA για το 2023 να έρθει στα επίπεδα των 0,5 δισ. ευρώ και 0,6 δισ. ευρώ για το 2024, πριν ενισχυθεί σημαντικά το 2026 φτάνοντας τα 0,7 δισ. ευρώ  (περιλαμβάνοντας την Αττική Οδό και προσαρμόζοντας για λοιπές συμμετοχές, το EBITDA αναμένεται να ξεπεράσει τα 1,2 δισ. ευρώ). Με βάση τις μεσοπρόθεσμες προβλέψεις αναμένονται 0,5 δισ. ευρώ από μερίσματα για την μητρική εταιρεία που σε συνδυασμό με τα ταμειακά διαθέσιμα αναμένεται να καλύψουν τις εμπροσθοβαρείς επενδυτικές ανάγκες σε ίδια κεφάλαια, ανοίγοντας τον δρόμο για μεγαλύτερες διανομές στους μετόχους. 

Σε παρόμοιο κλίμα, η Euroxx χρηματιστηριακή επανεκκινεί την κάλυψη της μετοχής δίνοντας τιμή στόχο 20,2 ευρώ/μτχ με περιθώριο ανόδου 44% και σύσταση Overweight. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί, όπως σημειώνει η χρηματιστηριακή, μια καλή μακροπρόθεσμη ιδέα δεδομένης της πολύ μεγάλης υπολειπόμενης διάρκειας ζωής του χαρτοφυλακίου των παραχωρήσεων αλλά και του σημαντικού επενδυτικού προγράμματος σε ΑΠΕ. Με την ολοκλήρωση των έργων η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να αρχίσει να απολαμβάνει σημαντικές ροές μερισμάτων σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Σχετικά με την Αττική Οδό η χρηματιστηριακή σημειώνει ότι έχει προβλέψιμες χρηματορροές σε συνέχεια της ανθεκτικής κίνησης του αυτοκινητοδρόμου δεδομένης της στρατηγικής του σημασίας ως ο μόνος αυτοκινητόδρομος σε οικιστική περιοχή. Όσον αφορά στην αποτίμηση του συγκεκριμένου  έργου η Euroxx καταλήγει με βάση το μοντέλο DCF σε καθαρή αξία 294 εκατ. ευρώ ήτοι 3,0 ευρώ/μτχ. 

Ο Γιάννης Μετσοβίτης αναλαμβάνει γενικός διευθυντής στο Νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης

Με μακρά εμπειρία στον κλάδο των αερομεταφορών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ο Γιάννης Μετσοβίτης ξεκίνησε την αεροπορική του σταδιοδρομία ως χειριστής αεροσκαφών και εκπαιδευτής πτήσεων. Στη συνέχεια ανέλαβε ρόλους ανώτερου στελέχους στον κλάδο των αερολιμένων.

Συγκεκριμένα, συμμετείχε στη διευθυντική ομάδα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» από την έναρξη λειτουργίας της εταιρείας, ενώ ακολούθως εντάχθηκε στην ομάδα στελεχών του Διεθνούς Αερολιμένα Hamad και τέθηκε επικεφαλής των λειτουργιών των αερολιμένων του Κατάρ με ιδιαίτερη έμφαση στη διατήρηση υψηλής ποιότητας λειτουργιών και εμπειρίας επιβατών σε ένα δυναμικό και μεταβαλλόμενο περιβάλλον, ως Ανώτερος Αντιπρόεδρος Επιχειρησιακής Λειτουργίας. 

Πριν αναλάβει γενικός διευθυντής του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης (ΔΑΗΚ), ο Γιάννης Μετσοβίτης ηγήθηκε της ομάδας που προετοίμασε και ανέδειξε τους Διεθνείς Αερολιμένες της Ντόχα του Κατάρ (Διεθνής Αερολιμένας Hamad και Διεθνής Αερολιμένας Doha) που υποδέχθηκαν τη συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου 2022. 

Σημειώνουμε ότι η εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης» (ΔΑΗΚ) έχει συσταθεί για την κατασκευή και διαχείριση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα στο Καστέλι της Κρήτης. Σε αυτή συμμετέχουν το Ελληνικό Δημόσιο (45,90%), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (32,46%) και η GMR Airports Ltd (21,64%). 

Την κατασκευή του νέου αεροδρομίου που θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο αερολιμένα, υλοποιεί η ΤΕΡΝΑ και ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου αεροδρομίου σύμφωνα με ένα σύνολο τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών το οποίο θα ικανοποιεί τις παρούσες και μελλοντικές ανάγκες κίνησης. Τα έργα κατασκευής έχουν ξεπεράσει το 30%.