Γενηδούνιας για Τέμπη: Για 70 χιλιόμετρα το τρένο πέρναγε με κόκκινο

Εδώ και 10 ημέρες δεν λειτουργεί το σύστημα εντοπισμού των τρένων στον προαστιακό.
|
Open Image Modal
via Associated Press

Επί 70 ολόκληρα χιλιόμετρα, μέχρι τον σταθμό των Νέων Πόρων, το μοιραίο τρένο στα Τέμπη πέρναγε όλα τα κόκκινα φανάρια κατ’εντολή του σταθμάρχη, όπως αποκάλυψε ο Πρόεδρος μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας. «Ο,τι κόκινο φανάρι έβρισκε είχε εντολή να το υπερβεί» είπε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το σωματείο των μηχανοδηγών ήδη από το 2008 είχε επισημάνει τις τραγικές ελείψεις στο ηλεκτρονικό σύστημα εντοπισμού των τρένων ενώ πιο πρόσφατα είχαν λάβει διαβεβαιώσεις ότι από τα τέλη του 2020 όλα θα ήταν έτοιμα. Τον Οκτώβριο του 2022, μετά από τρία εξώδικα και ισάριθμους εκτροχιασμούς τρένων, έλαβαν εξώδικη απάντηση από τον ΟΣΕ - με κοινοποίηση στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών - για «αυθαίρετες εκτιμήσεις» και «λανθασμένα συμπεράσματα».

Ακόμη πιο εξοργιστική, ωστόσο, είναι η αποκάλυψη πως εδώ και 10 ημέρες δεν λειτουργεί το σύστημα εντοπισμού των τρένων στον προαστιακό, στο τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας-Αεροδρόμιο, που σημαίνει οτι οι συρμοί κινούνται -όπως και στην περίπτωση των Τεμπών- στα «τυφλά».

Σε παρόμοια καταγγελία προέβη και ο Ηλίας Τρευλός, μέλος της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.  «Ένα κομμάτι λειτουργεί, ένα κομμάτι όχι στον άξονα αυτό. Αλλά ακόμα και να λειτουργούσε αυτό το κομμάτι, δε λύνεται το πρόβλημα. Ο έλεγχος της κυκλοφορίας δεν αντιμετωπίζεται μόνο με κάποια χιλιόμετρα, πρέπει να είναι το σύνολό του σε πλήρη λειτουργία και να υπάρχει στο κέντρο ελέγχου η συνολική εικόνα για το πού βρίσκεται η κάθε αμαξοστοιχία», ανέφερε.