Με την επίδειξη του Βρετανού σχεδιαστή Τζον Ρίτσμοντ, του αγαπημένου ροκ δημιουργού πολλών ονομάτων της διεθνούς σόουμπιζ, ολοκληρώθηκε η 35η Εβδομάδα Μόδας στην Αθήνα, στην Πέτρινη Αποθήκη του ΟΛΠ, στην περιοχή του Πειραιά. Το σημαντικότερο γεγονός της ελληνικής μόδας έκλεισε αυλαία με ένα φαντασμαγορικό πάρτι, το οποίο πραγματοποιήθηκε στην ταράτσα του Πύργου του Πειραιά, προς τιμή του θρυλικού Τζον Ρίτσμοντ που τίμησε με το σόου του τη διοργάνωση.
Παρά τις αντιξοότητες που προέκυψαν, κάποιες καθυστερήσεις στα φάσιον σόου και αλλαγές στο πρόγραμμα, η 35η διοργάνωση της Εβδομάδας Μόδας στην Αθήνα ήταν μακράν η καλύτερη των τελευταίων ετών. Το σημείο προσέλευσης, αν και δύσβατο για πολλούς λόγω δύσκολης συγκοινωνίας και οδικής ταλαιπωρίας, αποδείχτηκε τελικά ιδανικό, μια και ο χώρος στήθηκε με τέτοιο τρόπο, ώστε έδινε τη δυνατότητα στο κοινό να παρακολουθήσει με άνεση όλες τις επιδείξεις.
Οι σχεδιαστές έδωσαν πραγματικά τον καλύτερό τους εαυτό παρουσιάζοντας μοναδικές συλλογές, πλούσιες σε προτάσεις και φρέσκιες σε ιδέες. Σε αντίθεση με άλλες χρονιές συμμετείχαν πολλά μεγάλα ονόματα του σχεδιαστικού κόσμου, μεταξύ των οποίων Όλγα Καραβερβέρη, Τάσος Μητρόπουλος, Βασίλης Ζούλιας, Ορσαλία Παρθένη, Δημήτρης Ντάσσιος, Γιώργος Ελευθεριάδης, Μάριος Τόγκος, Δάφνη Βαλέντε και πολλοί άλλοι.
Η Όλγα Καραβερβέρη παρουσίασε τη συλλογή «All around the world» αντλώντας έμπνευση από την πολυμορφία και τον πλούτο των πολιτισμών της υφηλίου. Ο Τάσος Μητρόπουλος έδειξε περίτεχνες εφαρμογές με την κολεξιόν «Ανδρομέδα», μια συλλογή που συνδυάζει στα υφάσματα το μαύρο με μεταλλικές υφές. Η Ορσαλία Παρθένη με τη συλλογή της «Metamorphoses» παρουσίασε εμβληματικά σχέδια σε καθημερινά χαλαρά κομμάτια που αποπνέουν την αίσθηση της ανανέωσης και της ατομικότητας. Για τον Δημήτρη Ντάσσιο η συλλογή «The Return» αποτελεί μια βιωματική διαδρομή στις επιρροές που δέχτηκε κατά τη δημιουργική του πορεία μέχρι σήμερα. Η τέχνη, το ιστορικό κοστούμι, η λατρεία για τον κινηματογράφο, η όπερα και τα χρόνια του θεάτρου. Ο Γιώργος Ελευθεριάδης επέλεξε τη διαφορετικότητα και την αυθεντικότητα σε μια εποχή όπου η παγκοσμιοποίηση και η τεχνολογία δημιουργούν βαρετή ομοιομορφία. Με τη συλλογή του «Urban Stories» αποδεικνύει για μια ακόμη φορά ότι στη μόδα υπάρχουν οι λίγοι, διακριτικοί και ήσυχοι ήρωες που μιλούν μόνο με τη δουλειά τους και δεν επηρεάζονται σε τίποτα από τη μάζα. Ο Μάριος Τόγκος για τον οίκο Kathy Heyndels παρουσίασε τη συλλογή «Darkness» μια ρομαντική και παράλληλα αισθησιακή κολεξιόν.
Η Δάφνη Βαλέντε με τα υφασμάτινα πλισέ γλυπτά της μας σύστησε την κολεξιόν «Living Sculpture». Υπέροχα φορέματα που αγκαλιάζουν το σώμα, αξεσουάρ με το αγαπημένο της πλισέ που θυμίζουν έργα τέχνης και τρισδιάστατα στοιχεία κόσμησαν τις δημιουργίες της, οι οποίες αποτυπώθηκαν σε μια παλέτα από βαθιά χρώματα που παρέπεμπαν σε ορυκτά. Η ρομαντική Δάφνη Βαλέντε συγκίνησε το κοινό της όταν βγήκε στο τέλος της επίδειξης παρέα με τους (περίπου) δέκα συνεργάτες της, ενώ πίσω στην οθόνη ήταν γραμμένη με μεγάλα γράμματα «Εάν δεν υπήρχαν οι συνεργάτες μου, εγώ δεν θα ήμουν εδώ».
Η συλλογή του Τζον Ρίτσμοντ δεν θα μπορούσε παρά να έχει έντονες επιρροές από τη μουσική σκηνή. Η επίδειξη του ενσωμάτωσε την ενέργεια και το χάος μιας υπόγειας ζωής. Για τον Βρετανό σχεδιαστή που έχει την έδρα του στην Ιταλία, η επιρροή των ’80s είναι εμφανής. Το παλιό γίνεται ξανά καινούριο με εντυπωσιακές σιλουέτες, φαρδιά παντελόνια, τεράστιες, μακριές φούστες, κιλτ και υπερβολικοί ώμοι που ερμηνεύονται σε μια αντιθεσμική αισθητική. Η συλλογή του είναι βαθιά προσωπική, μια νοσταλγική εικόνα του παλιού Μάντζεστερ. Για την περίσταση ο Τζον Ρίτσμοντ συνεργάστηκε με τον Πίτερ Χουκ, στη σύνθεση κομματιών από ντραμς και συνθεσάιζερ, δημιουργώντας ένα μουσικό κομμάτι που λειτούργησε ως ηχητική συνοδεία στην επίδειξη.
Ο Βασίλης Ζούλιας διάλεξε έναν διαφορετικό χώρο για να παρουσιάσει τη συλλογή του, που φέρει την ονομασία «A summer place». Στο Four Seasons Astir Palace, δίπλα στη θάλασσα, ζωντάνεψε ξανά ο ελληνικός κινηματογράφος, αλλά και το κέφι των παρευρισκομένων. Η έναρξη της επίδειξης έγινε με την παρουσία της γνωστής ηθοποιού Μαρίας Ιωαννίδου, όπου με νάζι και τσαχπινιά χόρευε στους ρυθμούς των ’60s, ενώ ο Γιώργος Ντάβλας σε ρόλο Βογιατζή τραγουδούσε το «Ένας ουρανός με αστέρια». Η συλλογή ήταν γεμάτη από υπέροχα αέρινα παστέλ χρώματα, ενώ δεν έλλειψε η ποικιλία στα εμπριμέ, τις ρίγες και τα καρό. Οι λεπτομέρειες στα αξεσουάρ, στις χειροποίητες τσάντες, αλλά και στα υπέροχα κοσμήματα του Περικλή Κονδυλάτου που ”φώναζαν” καλοκαίρι έκαναν τη διαφορά.
Ευχάριστη έκπληξη ήταν και η τρίτη ημέρα όπου ανερχόμενοι δημιουργοί παρουσίασαν τις συλλογές τους, δυσκολεύοντας την κριτική επιτροπή να πάρει απόφαση για το ποια κολεξιόν ήταν η καλύτερη. Εξαιρετικές λεπτομέρειες, ασυνήθιστα υλικά, ιδιαιτερότητα και ευφάνταστα σχέδια απέδειξαν ότι η ελληνική μόδα συνεχίζει να καλλιεργείται και να αναπτύσσεται. Δυστυχώς, οι νικητές έπρεπε να είναι μόνο τρείς. Το πρώτο βραβείο, Best New Designer, κέρδισε το brand Vickay, με μια συλλογή εμπνευσμένη από την Ιωάννα της Λωραίνης, μια γυναίκα θρύλο που ήταν και η πρώτη που τόλμησε και φόρεσε ιπποτική πανοπλία. Η σχεδιάστρια συνδύασε την απλότητα της γυναικείας τουνίκ με την πανοπλία.
Το δεύτερο βραβείο, Best Trendsetter, το κέρδισε το brand Dear by Agapitos Kouros με τη συλλογή «Empathy Collection», η οποία είναι αφιερωμένη στην ενσυναίσθηση και στο «γονάτισμα» που υπόκειται η γυναίκα ανά τους αιώνες.
Το τρίτο βραβείο, Best Catwalk, κέρδισε το brand Scala di Barelier με τη συλλογή «Contemporary Renaissance» δηλαδή σύγχρονη αναγέννηση. Κλάση, διαχρονική κομψότητα και άνεση σε μια σειρά εμπνευσμένη από το αντρικό κοστούμι και αποτυπωμένη σε ιδιαίτερα μοτίβα και χρώματα.
Η 35η Εβδομάδα Μόδας στην Αθήνα μπορεί να τελείωσε αλλά η έμπνευση και η δημιουργικότητα των σχεδιαστών παραμένει αστείρευτη. Είναι καιρός να στηρίξουμε όλοι εμπράκτως, σε όλους τους τομείς, τον κλάδο της ελληνικής μόδας που ενώ έχει δυνατότητες δεν έχει ουσιαστική βοήθεια.