Γιατί αυτή η φωτογραφία μοντέλου του Zara προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στην Κίνα

Τα σχόλια με hashtag για την φωτογραφία του Zara, διαβάστηκαν από 500 εκ. ανθρώπους.
Open Image Modal
zara china model

Έχει διχάσει την Κίνα η φωτογραφία ενός μοντέλου του Zara που αναρτήθηκε στην πλατφόρμα Weibo (η κινέζικη αντίστοιχη του Twitter), προωθώντας την νέα σειρά καλλυντικών της εταιρίας.

Η κοπέλα που πρωταγωνιστεί στην καμπάνια είναι η Τζινγκ Γουέν, γνωστό τοπ μόντελ, αλλά σε όλες τις άλλες φωτογραφήσεις της οι εταιρίες έκαναν κάτι που στο Zara δεν έκαναν.

Το μοντέλο φωτογραφήθηκε γκρο-πλαν με τις φακίδες της και αυτό ακριβώς ήταν που ενόχλησε ιδιαιτέρως, καθώς συνήθως οι φακίδες αφαιρούνται με photoshop.

Τα πρότυπα ομορφιάς στην Κίνα θέλουν τα γυναικεία πρόσωπα αλαβάστρινα, ολόλευκα, και σίγουρα χωρίς φακίδες ή ελιές. Κατά χιλιάδες, Κινέζες σχολίαζαν ότι αυτή η φωτογραφία τις προσβάλλει, όπως προσβάλλει και τα πρότυπα αισθητικής στην Ασία.

Κάποιοι χρήστες ισχυρίστηκαν ότι η Ζάρα είχε «ασχήμυνε» την Τζινγκ με μια απερίγραπτη και μη αντιπροσωπευτική απεικόνιση των γυναικών της Ασίας.
«Αφού είδα αυτή τη διαφήμιση, αποφάσισα ότι δεν θα αγοράσω κανένα προϊόν από τη Zara» έγραψε μια χρήστρια του Weibo, «όχι επειδή νομίζω ότι το μοντέλο είναι άσχημο, αλλά επειδή δεν σέβεστε την άποψη των Ασιατών για την ομορφιά»
«Λυπάμαι, εμείς οι Ασιάτισσες δεν έχουμε φακίδες», έγραψε η EvelynYoung_23. «Πρέπει να προσπαθήσατε πολύ σκληρά για να βρείτε ένα τέτοιο μοντέλο».
Κάποια σχόλια ήταν και υπέρ της φωτογραφίας, με άλλους να σχολιάζουν ότι το Zara προωθεί τη φυσική εμφάνιση ενός μοντέλου.

Open Image Modal
zara weibo

Πολλές από τις κρατικές εφημερίδες της χώρας - οι οποίες κάνουν συχνά κριτική σε δυτικές  εταιρείες για υποτιθέμενες παρεμβάσεις στην Κίνα - υπερασπίστηκαν την καμπάνια του Zara, όπως αναφέρει το CNN.
H China Daily κατηγόρησε τους επικριτές της καμπάνιας για «υπερευαισθησία και την έλλειψη πολιτιστικής αυτοπεποίθησης». Το άρθρο, που δημοσιεύτηκε υπό τον τίτλο «Το Zara προσβάλλει την Κίνα;Μην είσαι τόσο ευαίσθητος!», παρότρυνε τους αναγνώστες να «ανεχθούν ο ένας την άποψη αισθητικής του άλλου».
Η China Youth Daily, εξήγησε στους αναγνώστες της ότι οι διεθνείς εταιρίες μόδας συχνά χρησιμοποιούν μοντέλα με φακίδες, επειδή «σύμφωνα με την αισθητική της Δύσης, το κοινό αρέσκεται στα πρόσωπα με φακίδες».

Ένας εκπρόσωπος της εταιρίας Zara απάντησε σε online στις κατηγορίες μέσω συνέντευξης στην κινεζική πλατφόρμα ειδήσεων Pear Video, λέγοντας: «Αυτή είναι η εμφάνισή της και οι φωτογραφίες δεν έχουν υποστεί ψηφιακή επεξεργασία».

Open Image Modal
Peter White via Getty Images

Η Τζινγκ έχει συνεργαστεί με μεγάλους οίκους μόδας  όπως οι Tommy Hilfiger, Prada και Calvin Klein. Έχει μιλήσει για τις χαρακτηριστικές φακίδες της στη Vogue το 2016, αναφέροντας ότι πάντα προσπαθούσε να τις καλύψει στο γυμνάσιο.
Στην Κίνα η άψογη, λευκή επιδερμίδα είναι ο απόλυτος στόχος των γυναικών γι′ αυτό και τα προιόντα που έχουν τεράστια απήχηση στο γυναικείο καταναλωτικό κοινό είναι οι κρέμες λεύκανσης δέρματος και οι κρέμες που απαλύνουν τα κόκκινα σημάδια, ή τα μαύρα στίγματα, ή την ακμή, ή τις φακίδες.

 

Με πληροφορίες από CNN