Γιατί δεν προχώρησε η Αττική Οδός σε αύξηση διοδίων

Πράξεις «καλής θέλησης» από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την Αττική Οδό.
|
Open Image Modal
EUROKINISSI / ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΟΥΓΓΟΣ

Παραμονές των εκλογών της 7ης Ιουλίου και συγκεκριμένα στις 14 Ιουνίου, η Αττική Οδός είχε ανακοινώσει ότι θα προχωρήσει σε αυξήσεις στα διόδια, σε δύο δόσεις, από 1η Ιουλίου 2019 και από 1η Ιανουαρίου 2020.

Η τότε κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και η τότε αντιπολίτευση της Νέας Δημοκρατίας, είχαν αντιδράσει αμέσως, μη δεχόμενες τη «μονομερή ενέργεια». Μάλιστα, η κυβέρνηση εξέδωσε Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, σύμφωνα με την οποία ακύρωνε τις οποιεσδήποτε αυξήσεις, με αποτέλεσμα οι αυξήσεις να μην επέλθουν.

Ωστόσο, αυτή η ΠΝΠ, είχε ισχύ για 45 ημέρες και θα έπρεπε να επικυρωθεί στη συνέχεια. Κάτι, το οποίο δεν συνέβη από τη Νέα Δημοκρατία, που ανέλαβε την κυβέρνηση. Αυτή η κίνηση μεταφράζεται ως «πράξη καλής θελήσεως», με την κυβέρνηση να «ρίχνει το μπαλάκι» στην Αττική Οδό, η οποία ενώ θα μπορούσε να προχωρήσει σε αυξήσεις, χωρίς την ΠΝΠ, τελικά έκανε κι αυτή τη δικής «πράξη καλής θέλησης», ανακοινώνοντας σήμερα χαρακτηριστικά ότι «το Διοικητικό Συμβούλιο της Αττικής Οδού δεν θα εφαρμόσει τις αυξήσεις διοδίων τελών που ανακοίνωσε στις 14 Ιουνίου 2019.»

Σχετικά με την απόφαση αυτή, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, επισήμανε ότι «όταν η Αττική Οδός ανακοίνωσε αυξήσεις στα διόδια, βρισκόμασταν στην αντιπολίτευση. Το στενό κομματικό μας συμφέρον ήταν η τοποθέτησή μας να περιοριστεί στο ότι αυτά είναι τα αποτελέσματα της πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ. Όμως, ξεκαθαρίσαμε επίσης ότι διαφωνούμε με αυτή την αύξηση γιατί είναι κοινωνικά άδικη. Σταθερά στην ίδια θέση επιμείναμε και όταν αναλάβαμε τη διοίκηση του Υπουργείου. Κι έτσι σήμερα, βλέπουμε με ικανοποίηση την απόφαση της Αττικής Οδού να μην εφαρμόσει τις αυξήσεις. Πάνω απ’ όλα, το καλό του πολίτη.»

Πάντως, αυτές οι εκατέρωθεν «πράξεις καλής θελήσεως», είναι βέβαιο ότι δεν θα μείνουν εκεί. Η Αττική Οδός επιθυμεί διακαώς επεκτάσεις προς Ραφήνα και Λαύριο, με την υπάρχουσα σύμβαση να λήγει τον Οκτώβριο του 2024, ημερομηνία κατά την οποία συμβατικά η Αττική Οδός επιστρέφει στο Ελληνικό Δημόσιο, που με τη σειρά του θα πρέπει να προχωρήσει σε νέο διαγωνισμό εκμετάλλευσης και λειτουργίας.

Τις επεκτάσεις, υπό μια έννοια, τις επιθυμεί η τωρινή κυβέρνηση, όπως και η προηγούμενη, αλλά έψαχναν και ψάχνουν να βρουν τρόπο ώστε να είναι σύννομες με τις ευρωπαϊκές νόρμες.

Κατά συνέπεια, περιμένουμε το Υπουργείο Υποδομών να συζητήσει με τις Βρυξέλες, προκειμένου να λάβει τις τελικές αποφάσεις για τα υπόλοιπα των αυτοκινητοδρόμων, όπως: Πάτρα – Πύργος, βόρειο τμήμα Ε65 Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος, ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης) και Αττική Οδός.