Γιατί η καλή επικοινωνία με τους συναδέλφους είναι το κλειδί για πιο αποδοτική εργασία από το σπίτι

Και οι κανόνες που πρέπει να ακολουθήσουν οι εργοδότες για μια πιο εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας.
Open Image Modal
Kerkez via Getty Images
Εργαζόμενη από το σπίτι μιλάει με συναδέρφους της.

Καθώς ο αριθμός των κρουσμάτων του κορονοϊού (COVID-19) αυξάνεται παγκοσμίως, όλο και περισσότερες χώρες συμβουλεύουν τους κατοίκους να μείνουν στα σπίτια τους προς αποφυγή μεγαλύτερης εξάπλωσης τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες. Η τηλεργασία είναι, πλέον, μια νέα συνθήκη για όλους, καθώς οι εργαζόμενοι δουλεύουν από το σπίτι τους.

Ωστόσο, για πολλούς αυτή η αλλαγή στην καθημερινότητα δεν είναι εύκολη υπόθεση και όσοι το δοκιμάζουν για πρώτη φορά, αναζητούν συμβουλές από ειδικούς για πιο αποτελεσματική απόδοση στην εργασία.

Σε πρώτο επίπεδο, ο τρόπος που επικοινωνούμε και διατηρούμε σχέσεις με τους συναδέλφους μας, θα πρέπει να είναι προτεραιότητα, είτε είμαστε ο μάνατζερ, διευθύνων σύμβουλος ή ένας εργαζόμενος. Κανένας δεν πρέπει να αισθάνεται απομονωμένος.

Πώς λοιπόν θα επιβιώσουμε σε αυτή την πρωτόγνωρη μετάβαση;

“«Ως εργαζόμενος που από το γραφείο πρέπει να κάνει τη μετάβαση και να εφαρμόσει κοινωνική αποστασιοποίηση και γενική απομόνωση, αν δεν υπάρχουν κανόνες επικοινωνίας, είναι απαραίτητο να ζητήσει από τον εργοδότη του ενημέρωση για την πανδημία, τις εξελίξεις στην εταιρεία και την καλύτερη λειτουργία της εργασίας εξ αποστάσεως»”

Είναι σημαντική η συνέπεια στην επικοινωνία

Ο Τζον Μπουάρι, διευθύνων σύμβουλος της συμβουλευτικής εταιρείας Stratiscope με εξειδίκευση στην αντιμετώπιση κρίσεων, συμβουλεύει σε όσους εργάζονται από το σπίτι να ζητήσουν από τους εργοδότες δομημένους κανόνες επικοινωνίας.

«Ως εργαζόμενος που από το γραφείο πρέπει να κάνει τη μετάβαση και να εφαρμόσει κοινωνική αποστασιοποίηση και γενική απομόνωση, αν δεν υπάρχουν κανόνες επικοινωνίας, είναι απαραίτητο να ζητήσει από τον εργοδότη του ενημέρωση για την πανδημία, τις εξελίξεις στην εταιρεία και την καλύτερη λειτουργία της εργασίας εξ αποστάσεως», λέει ο Μπουάρι. «Μερικές ερωτήσεις θα μπορούσαν να είναι: “πόσο συχνά να περιμένουμε ενημέρωση για την πανδημία;” ή “ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να επικοινωνώ μαζί σας αν ακούω και διαβάζω ειδήσεις και χρειάζομαι διευκρινίσεις;”».

Οι εργαζόμενοι χρειάζονται συνεχείς ενημερώσεις όταν απέχουν από τα γραφεία, γιατί υπάρχει κίνδυνος να μεγαλοποιούν τα γεγονότα στο μυαλό τους, να χάνονται στις σκέψεις τους και να αγχώνονται περισσότερο. Όμως αυτό που πρέπει να κατανοήσουμε είναι ότι οι τεχνικές δυσκολίες είναι αναπόφευκτες, καθώς ξαφνικά πολλοί εργαζόμενοι επικοινωνούν διαδικτυακά για πρώτη φορά.

Open Image Modal
nd3000 via Getty Images
Η διαμόρφωση μικρών ομάδων έχει καλύτερα αποτελέσματα.

Η διαμόρφωση μικρών ομάδων έχει καλύτερα αποτελέσματα  

Όταν ξαφνικά δεν βρισκόμαστε στο γραφείο και δίπλα στους συναδέλφους μας, η δυνατότητα επαφής μαζί τους πέρα από τις προθεσμίες και τις τηλεδιασκέψεις θα πρέπει να γίνεται σε μικρά γκρουπ ανθρώπων για να ακούγονται όλες οι απόψεις και οι συζητήσεις να έχουν καλύτερη ροή. Για παράδειγμα, μια ομάδα 6-8 ατόμων θα κάνει τους εργοδότες να κατανοήσουν τα συναισθήματα των εργαζομένων σε μια δύσκολη συνθήκη και οι εργαζόμενοι θα μπορέσουν να στηρίξουν ψυχολογικά τους συναδέρφους τους.

Οι συζητήσεις που δεν αφορούν τη δουλειά είναι σημαντικές

Οι διαπροσωπικές σχέσεις με τους συναδέλφους και οι συζητήσεις που δεν αφορούν αποκλειστικά τη δουλειά, μας κάνει να αισθανόμαστε μέρος μιας κοινότητας που ενδιαφέρεται για την ψυχική μας υγεία, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Open Image Modal
AntonioGuillem via Getty Images
Χρειάζεται κατανόηση του άγχους και της έλλειψης παραγωγικότητας των εργαζομένων

Χρειάζεται κατανόηση του άγχους και της έλλειψης παραγωγικότητας των εργαζομένων

Προτεραιότητα της εργοδοσίας είναι η καλή ψυχική υγεία των εργαζομένων και σε δεύτερο βαθμό η απόδοση, κυρίως όταν ζούμε σε δύσκολες εποχές.   

«Οι άνθρωποι πραγματικά υποφέρουν συναισθηματικά. Δεν θα κάνουν την καλύτερη δουλειά που μπορούν. Όταν το γραφείο είναι κλειστό και η ανησυχία του εργοδότη είναι ότι οι εργαζόμενοι δεν δουλεύουν και τις 40 ώρες την εβδομάδα “μήπως θα πρέπει η ανησυχία να είναι άλλη από την απόδοσή τους;”», λέει η Κέιτ Χάστον, επικεφαλής της εταιρείας Automattic. «Αντί αυτού, είναι σημαντικό να υπενθυμίζουμε στους ανθρώπους τον λόγο που εργάζονται στην εταιρεία και τον τρόπο με τον οποίο συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία και διαφοροποίηση από υπόλοιπες εταιρείες».

Πολίτες που ανησυχούν ότι πάσχουν από λοίμωξη του αναπνευστικού (πυρετό ή/και βήχα ή/και δύσπνοια) και ήρθαν σε επαφή με πιθανό ή επιβεβαιωμένο κρούσμα ή έχουν ιστορικό ταξιδιού σε πληττόμενες χώρες θα πρέπει να επικοινωνούν με τον ΕΟΔΥ στο τηλ. 1135.

Προσοχή: Δεν θα πρέπει να επισκέπτονται ιδιωτικά ιατρεία, εφημερεύοντα νοσοκομεία, εξωτερικά ιατρεία κ.λπ. Ο ΕΟΔΥ θα μεριμνήσει για την διακομιδή τους σε νοσοκομεία αναφοράς του κορονοϊού. Χρήσιμες πληροφορίες εδώ.

Πηγή: HuffPost US