Στις αρχές της πανδημίας, αρκετοί από εμάς ταλαιπωρηθήκαμε στην προσπάθεια να κάνουμε εκ νέου κράτηση αεροπορικών εισιτηρίων που αγοράστηκαν μέσω ταξιδιωτικής πλατφόρμας. Τα υπερφορτωμένα κέντρα εξυπηρέτησης πελατών και οι συνεχώς μεταβαλλόμενες πολιτικές των αεροπορικών εταιρειών οδήγησαν τις ιστοσελίδες κράτησης εισιτηρίων στο χάος. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα πολλοί ταξιδιώτες να κάνουν απευθείας κράτηση μέσω της αεροπορικής εταιρείας, προκειμένου να αποφύγουν μελλοντικά προβλήματα.
Ωστόσο, καθώς τα ταξίδια αρχίζουν να επιστρέφουν στην κανονικότητα, παρατηρούμε ότι η απευθείας κράτηση εισιτηρίων μέσω αεροπορικών εταιρειών συνεπάγεται ένα σωρό χρεώσεις, ενώ ζητήματα που σχετίζονται με τυχόν προσφορές και την ακριβή επιλογή των θέσεων μας φαίνονται ιδιαίτερα περίπλοκα. Όλα αυτά, έχουν ως αποτέλεσμα, το κόστος που προκύπτει στο ταμείο συνήθως να είναι υψηλότερο από τη διαφημιζόμενη τιμή.
Οι προσπάθειες για τον περιορισμό των αεροπορικών τελών δεν είναι κάτι καινούργιο. Ωστόσο πλέον, οι αεροπορικές αντί για τα κέρδη από τα ίδια τα αεροπορικά εισιτήρια, υπολογίζουν στα «επικουρικά έσοδα» από τις πρόσθετες χρεώσεις.
Έτσι για εμάς, η εξοικονόμηση χρημάτων στα αεροπορικά ταξίδια εξαρτάται λιγότερο από το κόστος του ίδιου του εισιτηρίου και περισσότερο από τα «πρόσθετα». Μερικά από αυτά τα πρόσθετα, όπως οι χρεώσεις για χειραποσκευές, ευτυχώς είναι σχετικά εύκολο να αποφευχθούν, ενώ άλλα, μπορεί να απαιτούν έναν πιο ευέλικτο χειρισμό.
Οι αεροπορικές εταιρείες πάντως, επιδιώκουν οι πελάτες να κάνουν κράτηση μέσω των δικών τους ιστότοπων και εφαρμογών για έναν απλό λόγο: Γιατί έτσι, τείνουν να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα σε επιπλέον χρεώσεις. Μάλιστα, η American Airlines έχει καταστήσει σαφή την εν λόγω προτίμηση, αναφέροντας την εξάρτησή της από άλλες πλατφόρμες, όπως τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία, ως πιθανό παράγοντα κινδύνου.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία παραδέχεται ότι κερδίζει αρκετά χρήματα από τις πρόσθετες χρεώσεις και ανησυχεί ότι οι πλατφόρμες που διαμεσολαβούν για τις κρατήσεις εισιτηρίων, δεν πρόκειται να πιέσουν για αυτές τις «επιπλέον παροχές» εξίσου σθεναρά με την ίδια την American Airlines. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι έμπειροι ταξιδιώτες να τις απορρίπτουν πολύ σύντομα.
Για παράδειγμα, στις δικές τους ιστοσελίδες, οι αεροπορικές εταιρείες συχνά παρουσιάζουν μικρότερη διαθεσιμότητα οικονομικών θέσεων, προκειμένου να πείσουν τους ταξιδιώτες να αναβαθμίσουν τις θέσεις τους. Τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία ωστόσο, μπορούν να διευκρινίσουν αυτές τις διαφορές, εξοικονομώντας χρήματα για τους πελάτες τους.
Φυσικά, τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία έχουν και εκείνα τα δικά τους κίνητρα για να προσθέσουν επιπλέον χρεώσεις, όπως η ενοικίαση αυτοκινήτου ή η προστασία των προσωπικών αντικειμένων κατά το ταξίδι. Επομένως, ως ταξιδιώτες οφείλουμε να είμαστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε σχέση με τις πρόσθετες χρεώσεις, ακόμη και όταν κάνουμε την κράτηση μας μέσω διαδικτυακών ταξιδιωτικών γραφείων.
Πηγή: Associated Press