Γιατί το διαδεδομένο κόλπο της «κρυφής πόλης» για φθηνά εισιτήρια φέρνει πονοκέφαλο στις αεροπορικές

Ο ρόλος του site Skiplagged
Open Image Modal
YakobchukOlena via Getty Images

Αν και κάποιοι μπορεί να μην την γνωρίζουν, είναι μια τακτική πολύ διαδεδομένη για να εξασφαλίσεις φθηνό εισιτήριο.

Η τακτική της «κρυφής πόλης» ή skip landing όπως το ονομάζουν άλλοι, έχει ως εξής: Ο επιβάτης κλείνει ένα εισιτήριο σε ένας λιγότερο διαδεδομένο προορισμό, που σημαίνει ότι είναι φθηνότερος από τους διαδεδομένους, αλλά κάνει στάση την πόλη που θέλει πραγματικά να ταξιδέψει. Έχοντας λοιπόν κλείσει εισιτήριο χωρίς αποσκευές, που σημαίνει ότι θα έχει τα πράγματά του σε βαλίτσα καμπίνας, δεν μπαίνει ξανά στο αεροπλάνο για να συνεχίσει το ταξίδι του στην πόλη προορισμού, αλλά φεύγει κύριος από το αεροδρόμιο της πόλης που έκανε στάση.  

Για παράδειγμα, αν πάρετε μια απευθείας πτήση από Λος Άντζελες για Μόναχο την 1η Μαρτίου, θα πληρώσετε σχεδόν 1.100 δολάρια. Ωστόσο, εάν κάνετε κράτηση πτήσης την ίδια ημερομηνία,  από Λος Άντζελες - Μόσχα μέσω Μονάχου, θα σας κοστίσει περίπου 300 δολάρια λιγότερο.

Όπως γράφει ο Guardian, είναι ένα κόλπο που γίνεται για χρόνια, αλλά λόγω της δημοσιότητας που πήρε τελευταία και των site που συγκρίνουν τιμές εισιτηρίων, οι αεροπορικές άρχισαν να καλούν τους δικηγόρους τους. 

Ένα παράδειγμα είναι η μήνυση της Lufthansa κατά επιβάτη, που τον κατηγορεί ότι από την εν λόγω τακτικής, η εταιρεία έχασε 2.112 ευρώ. 

Η μήνυση αυτή, που αρχικά απορρίφθηκε από δικαστήριο του Βερολίνου αλλά η εταιρεία άσκησε έφεση, δείχνει ότι πλέον οι αεροπορικές προσπαθούν να κλείσουν αυτό το παραθυράκι. 

Η αντίδραση των εταιρειών άρχισε όταν η τακτική έγινε ευρέως γνωστή όταν άρχισε τη λειτουργία του το Skiplagged και άρχισε να διαφημίζει το κόλπο, λέει ο αναλυτής Ρόμπερτ Μαν. Μάλιστα το εν λόγω site και ο ιδρυτής του ήταν αντιμέτωποι με μήνυση για αθέμιτο ανταγωνισμό, αλλά δεν εκδικάστηκε λόγω θεμάτων δικαιοδοσίας. 

Αυτή η τακτική κρύβει κινδύνους και για τους επιβάτες. Αν και ο νόμος δεν είναι σαφής, έχει συμβεί να αυτοί οι επιβάτες να βρεθούν αντιμέτωποι στο gate με τους δικηγόρους των αεροπορικών, ζητώντας τους επιπλέον χρήματα. 

«Μερικές φορές τα νούμερα είναι τόσο υψηλά που θα μπορούσε να είναι και κακούργημα σε κάποιες περιπτώσεις.