Γιατί το Παντζίχα θεωρείται το «χωρίο της Tesla» στην Κίνα

Η δημοτικότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο αυξάνεται με μεγάλο ρυθμό.
Open Image Modal
.
Youtube

Το Παντζίχα, ένα απομακρυσμένο ορεινό χωριό στην επαρχία Γιουνάν της Κίνας έχει ονομαστεί «Tesla Village» για τον ασυνήθιστα μεγάλο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla που κατέχουν οι κάτοικοί του.

Η δημοτικότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο αυξάνεται με μεγάλο ρυθμό, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν πολλοί σκεπτικιστές που πιστεύουν ότι η ταχεία υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων παρεμποδίζεται από προβλήματα υποδομής και υλικοτεχνικής υποστήριξης.

Για παράδειγμα, ενώ οι σταθμοί ταχείας φόρτισης κατασκευάζονται σε πόλεις και κατά μήκος πολυσύχναστων δρόμων, η χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε απομακρυσμένες περιοχές θεωρείται αναποτελεσματική. Ωστόσο, αυτή η θεωρία αμφισβητείται από ένα μικρό ορεινό χωριό στην Κίνα όπου η Tesla είναι μακράν η πιο δημοφιλής μάρκα αυτοκινήτων.

Ένα βίντεο για το Παντζίχα, το «Tesla Village» της Κίνας, κοινοποιήθηκε πρόσφατα στο Weibo από τον κινεζικό λογαριασμό της Tesla και έγινε σχεδόν αμέσως viral.

Είναι βασικά ένα διαφημιστικό για την εταιρεία, αλλά αν κρίνουμε από την κάλυψη που έλαβε το χωριό στα κινεζικά μέσα ενημέρωσης τις τελευταίες δύο εβδομάδες, ο έρωτας του Παντζίχα με τον Tesla φαίνεται να είναι αληθινός. Παρά την απομακρυσμένη τοποθεσία του, μακριά από οποιοδήποτε αστικό κέντρο, το χωριό φιλοξενεί πάνω από 40 Tesla και οι άνθρωποι εκεί δεν θα μπορούσαν να είναι πιο ευχαριστημένοι με τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα.

Ο Κάι Ραν, ένας ντόπιος από την Παντζίχα που έφυγε από το ορεινό χωριό για να σπουδάσει σε ηλικία 12 ετών, και έκτοτε εργάστηκε σε διάφορες κινεζικές πόλεις, είναι αυτός που μύησε το χωριό στην Tesla. Παρά το γεγονός ότι εργαζόταν μακριά, πάντα έδινε προσοχή στην ανάπτυξη του χωριού του και με την ολοκλήρωση ενός περιφερειακού δρόμου ταχείας κυκλοφορίας το 2016, συνειδητοποίησε ότι υπήρχαν πολλές ευκαιρίες για αυτό.

Open Image Modal
.
Facebook

Τον Μάιο του περασμένου έτους, ο Κάι Ραν αγόρασε το πρώτο του Tesla και από τότε εργάζεται σκληρά για να εκπαιδεύσει τους συγχωριανούς του στο και να τους δείξει όλα τα οφέλη από την ηλεκτρική ενέργεια. Δεν ήταν εύκολο, καθώς πολλοί είτε δεν γνώριζαν πολλά για τα ηλεκτρικά οχήματα είτε ήταν πεπεισμένοι ότι δεν θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τα αυτοκίνητα που κινούνται με κινητήρα εσωτερικής καύσης σύντομα, ειδικά σε ένα μέρος όπως το Παντζίχα. 

«Στο παρελθόν, χρησιμοποιούσα ένα παραδοσιακό αυτοκίνητο για να μεταφέρω ζαμπόν στην πόλη Χουανγουέι και το ταξίδι μετ′ επιστροφής ήταν πάνω από 160 χιλιόμετρα. Το κόστος των καυσίμων ήταν πάνω από 100 γιουάν. Τώρα κοστίζει μόνο 30 γιουάν με ένα Tesla», είπε ένας χωρικός.

Σήμερα, η Κάι Ραν κατέχει τουλάχιστον έξι διαφορετικά Tesla και το χωρίο του φιλοξενεί συνολικά 40 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με 5 μονάδες Tesla Model Y να αναμένεται να παραδοθούν στο χωριό τις επόμενες εβδομάδες.