Διαδικτυακό ψήφισμα με το οποίο ζητά να καταγγελθεί άμεσα από το ελληνικό δημόσιο η σύμβαση με τον ΟΑΣΘ "ανέβασε" εδώ και λίγες ημέρες στη ιστοσελίδα που δίνει τη δυνατότητα διενέργειας on line δημοψηφισμάτων Avvaz. Η πρωτοβουλία για το ψήφισμα, που ήδη αριθμεί περισσότερες από 9.200 υπογραφές και έχει ως τελικούς αποδέκτες τα μέλη του ελληνικού κοινοβουλίου, ξεκίνησε έπειτα από την πολυήμερη επίσχεση εργασίας -για δωδέκατη ημέρα σήμερα- των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, η οποία έχει αφήσει την πόλη χωρίς λεωφορεία, ήτοι χωρίς το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς για τη Θεσσαλονίκη.
«Το πρόβλημα με τον ΟΑΣΘ δεν είναι τωρινό μόνο, τώρα είναι η πιο ακραία του εκδοχή. Προφανώς το πρόβλημα είναι δομικό, δεν είναι συγκυριακό. Θα πρέπει να δούμε ένα άλλο μοντέλο λειτουργίας» είπε στον ραδιοφωνικό σταθμό "Πρακτορείο FM".
Ως στόχο της διαδικτυακής κίνησης περιγράφει το να τονιστεί πως «το μοντέλο λειτουργίας δεν είναι βιώσιμο, άρα πρέπει να βρούμε ένα άλλο μοντέλο».Τονίζει δε πως ο ΟΑΣΘ «δεν αφορά μόνο την πόλη της Θεσσαλονίκης, εφόσον πληρώνεται μέσω του προϋπολογισμού από όλους τους Έλληνες».
Όσο για την βαρύτητα της διαδικτυακής κίνησης, αυτή γίνεται «ώστε να μια εκφράσουμε μια στάση, μια άποψη αλλά μέχρι εκεί», είπε ο εμπνευστής του διαδικτυακού δημοψηφίσματος, ενώ σημείωσε πως είναι το ελληνικό κοινοβούλιο που έχει κυρώσει την εν λόγω σύμβαση και έτσι το τι θα γίνει τη συνέχεια «θα πρέπει να το πούνε εξειδικευμένοι νομικοί».
Το κείμενο που καλούνται να υπογράψουν οι πολίτες:
«Ο ΟΑΣΘ είναι μια ιδιωτική εταιρεία, η οποία ασκεί μονοπωλιακά (με βάση τη Σύμβασή της με το ελληνικό κράτος) το έργο των αστικών μεταφορών στη Θεσσαλονίκη. Για το έργο αυτό επιδοτείται από το ελληνικό κράτος, το οποίο υποχρεώνεται να καλύπτει το ετήσιο έλλειμμά της καθώς και ένα σταθερό ποσοστό επί των εξόδων ως ετήσιο κέρδος και μέρισμα για τους μετόχους της. Σε τελευταία ανάλυση, δηλαδή, λειτουργεί μεν ως ιδιωτική εταιρεία αλλά με την εγγύηση και τα χρήματα του κράτους, επομένως όλων των φορολογουμένων.
Παρ' ό,τι προσφέρει δημόσιο μεταφορικό έργο, η διοίκηση της εταιρείας χρησιμοποιεί τις οποιεσδήποτε οικονομικές διαφορές της με το ελληνικό δημόσιο εις βάρος των ίδιων των πολιτών που την χρηματοδοτούν, των "πελατών" της.
Σε κάθε διαφορά της, ισχυρίζεται ότι "δεν υπάρχουν πια χρήματα για πετρέλαια, ούτε για μισθούς των εργαζομένων", οι οποίοι, με τη σειρά τους, αν και μέτοχοι ταυτόχρονα της εταιρείας, δεν διστάζουν να ταλαιπωρήσουν τους πολίτες με κάθε τρόπο (πρόσφατα με "επίσχεση εργασίας", η οποία για τους πολίτες ισοδυναμεί με απεργία και απουσία λεωφορείων από την πόλη).
Αυτό το μοντέλο, του κρατικοδίαιτου καπιταλισμού, δεν πάει άλλο. Η σημερινή σύμβαση ΟΑΣΘ-ελληνικού δημοσίου πρέπει να καταγγελθεί άμεσα - και να συζητήσουμε όλοι, κόμματα, φορείς και πολίτες το επόμενο μοντέλο λειτουργίας των αστικών μεταφορών, σύμφωνα και με τις πρόσφατες εξελίξεις και τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».