Είναι ένα ταξίδι που σχεδιάζουμε όλοι μαζί εδώ και (τουλάχιστον) δυο μήνες. Η HuffPost Greece θα είναι φέτος το μόνο ελληνικό μέσο που θα καλύψει την ελληνική αποστολή του περίφημου Φεστιβάλ South by Southwest γνωστό και ως SXSW.
Το SXSW που γίνεται στο Ώστιν του Τέξας, ξεκίνησε το 1987 και έχει εξελιχτεί σε ένα από τα μεγαλύτερα φεστιβάλ νέων μέσων, μουσικής και φιλμ στις Ηνωμένες Πολιτείες. Πρόκειται για μια γιγαντιαία διοργάνωση που «καταλαμβάνει» την πόλη για δέκα μέρες. Σε αυτές τις μέρες γίνονται χιλιάδες επίσημες (αλλά και ανεπίσημες) δράσεις: από ομιλίες,workshops και trade shows μέχρι συναυλίες και προβολές. Πρόκειται για τρία (ή και παραπάνω πλέον) φεστιβάλ σε ένα, με διευρυμένο ακροατήριο. Συνολικά το Φεστιβάλ παρακολουθούν περίπου 85.000 άνθρωποι, ενώ οι ομιλητές είναι πάνω από 5.000.
Εδώ το South by Southwest σε ακριβώς 1 λεπτό και 50 δευτερόλεπτα
Ο συνδυασμός επιχειρηματικότητας, μουσικής και φιλμ μπορεί να φαίνεται ελαφρώς ανορθόδοξος αλλά δεν είναι: το ζητούμενο είναι πάντα η δημιουργικότητα. Aπό το περίφημο trade show του SXSW έχουν ξεπηδήσει εταιρίες όπως το 4 square και το twitter, ενώ άπειρες εταιρίες και startup αναζητούν όχι μόνο έμπνευση και γνωριμίες αλλά και χρηματοδότηση. Το φεστιβάλ θεωρείται ιδιαίτερα επιδραστικό, κάτι που αντικατοπτρίζεται και στα ονόματα που συμμετέχουν: Ο φετινός κορυφαίος ομιλητής είναι ο Μπάρακ Ομπάμα (δεν χρειάζεται να διευκρινίσω ότι από τη στιγμή που ανακοινώθηκε ως ομιλητής έχουμε πάθει φρενίτιδα και αναρωτιόμαστε πόσες ώρες θα πρέπει να κάτσουμε στην ουρά για να τον δούμε).
Οι τομείς της μουσικής και του φιλμ είναι εξίσου δυνατοί: μιλάμε για μια διοργάνωση στην οποία η Mary J. Blige εμφανίζεται ξαφνικά σε καποιο μικρό venue, παίζει για 100 άτομα και αγκαλιάζει τους θεατές έναν-έναν μετά το performance της, (ευτυχώς δεν συνέβη σε μένα , θα είχα λιποθυμήσει από τη χαρά μου), ο Kanye West εμφανίζεται ως «έκπληξη» και κάθε βράδυ αναρωτιέσαι αν απόψε θα προλάβεις να δεις τους Mercury Rev, τις Cocorosie (που είναι στα «μικρά ονόματα» του φεστιβάλ-αχεμ), ή αν θα προτιμήσεις να δεις τον Judd Apatow να κάνει stand up comedy («με τους φίλους του», όπως διευκρινίζει το δελτίο τύπου).
H φετινή ελληνική αποστολή είναι πιο μεγάλη από ποτέ. Η πρώτη ομάδα αποτελείται από δέκα Έλληνες από δημιουργικές εταιρίες, start up και φεστιβάλ από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που πηγαίνει στο Φεστιβάλ με τη στήριξη της Αμερικάνικης Πρεσβείας : Aπό τη Θεοδώρα Καρακάση που ανήκει στην ομάδα που διοργανώνει το Φεστιβάλ Plissken μέχρι την Αργυρώ Μπαράτα που έχει το Feast μια πλατφόρμα εναλλακτικής χρηματοδότησης δημιουργικών projects, και τη Μαρία Ανεστοπούλου που διευθύνει το Φεστιβάλ animation Animasyros στην Σύρο μέχρι τον Αντώνη Κάνουρα ιδρυτή του Robotixlab που διοργανώνει Βιωματικά εργαστήρια ρομποτικής, δημιουργικών ηλεκτρονικών κατασκευών και 3D printing για μικρούς εφευρέτες.
Η δεύτερη αποτελείται από 22 εταιρίες και startup που πηγαίνουν στο SXSW χάρη στη συμβολή του Τhe Hellenic Initiative και του Ιnternational Accelerator . Εγώ και ο Κωσταντίνος Αντωνόπουλος θα καλύψουμε την αποστολή για τη ΗuffPost Greece μέσα από αυτό το μπλογκ, τα social media και δυο μίνι-βίντεο ντοκιμαντέρ που θα περιγράφουν την εμπειρία της ελληνικής αποστολής και θα κυκλοφορήσουν από τη HuffPost Greece μετά το πέρας του Φεστιβάλ. Ο καθένας που ξεκινά αυτό το ταξίδι ελπίζει σε κάτι διαφορετικό: από χρηματοδότηση και ανταλλαγή ιδεών μέχρι γνωριμίες, τεχνογνωσία ή απλώς νέες καινοτόμες ιδέες που έχουν τη δυνατότητα να τους αλλάξουν τον τρόπο σκέψης και τελικά τη ζωή.
Μπορείτε να ακολουθήσετε το ταξίδι μας σε αυτό εδώ το μπλογκ και στα hashtag #SXSW16GR και #ΗuffPostGreeceGoessxsw
Εδώ είμαστε (σχεδόν) όλοι μαζί στα γυρίσματα της πρώτης ομάδας- αυτή των creatives δηλαδη, στα γραφεία της HuffPost Greece.