Νέα Σμύρνη: Πράσινη και καθαρή στην πράξη

Θέσαμε σε εφαρμογή το «clean bot», ένα λογισμικό αυτόματης απάντησης μέσω της εφαρμογής Messenger του Facebook. Διαπιστώνουμε καθημερινά ότι η επικοινωνία μέσω εφαρμογών, όπως το Messenger, Viber ή Whatsapp, κερδίζει συνεχώς έδαφος εις βάρος της τηλεφωνικής επικοινωνίας, καθώς έτσι εξοικονομείται χρόνος και χρήμα. Κάθε πολίτης, εγγεγραμμένος στο Facebook, μπορεί να ενημερώνει το σύστημα είτε με φωτογραφία, είτε στέλνοντας την πληροφορία για τα κακώς κείμενα. Tο αίτημα καταγράφεται σε 24ωρο τηλεφωνικό κέντρο και μεταφέρεται αυτόματα στους αρμόδιους.
eurokinissi

Η φύση δεν γνωρίζει εξαφάνιση, αλλά μόνο μεταμόρφωση. Για τον άνθρωπο όμως δεν ισχύει το ίδιο. Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος δεν είναι άλλη μια επέτειος, ανάμεσα στις πολλές. Είναι συνδεδεμένη με την επιβίωση του ανθρώπινου είδους και περισσότερο από ποτέ αξίζει την προσοχή μας. Το θέμα του φετινού εορτασμού είναι «Συνδέοντας τον άνθρωπο με τη φύση- στην πόλη και στην ύπαιθρο, από τους πόλους μέχρι τον Ισημερινό».

Βασική αρχή του Δήμου Νέας Σμύρνης είναι ότι η ευθύνη της προστασίας και αποκατάστασης της φύσης δεν αφορά μόνο κυβερνήσεις και υπερεθνικούς οργανισμούς. Πρωτίστως αφορά τους δήμους και εμάς ως ανθρώπους. Παρότι η τεχνολογία θεωρείται και είναι βασική υπαίτιος της καταστροφής του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, η αντιμετώπιση του προβλήματος και η γρήγορη ανάταξη της φύσης απαιτεί τη συνεργασία της τεχνολογίας. Στο δήμο Νέας Σμύρνης έχουμε κατορθώσει να εφαρμόζουμε τεχνολογίες αιχμής για την προστασία του περιβάλλοντος, συνδυάζοντας το μεράκι και την αυταπάρνηση των εργαζομένων μας με τις πλέον σύγχρονες τεχνολογικές μεθόδους, οι οποίες επιτρέπουν και στους συμπολίτες μας να συμμετάσχουν ενεργά.

Η διαχείριση των απορριμμάτων, σε πλαίσιο δαιδαλώδους γραφειοκρατίας και προϊούσας αδράνειας, αποτελούν βασικά προβλήματα για την περιβαλλοντική επιβάρυνση της χώρας μας. Ο αντίκτυπος στον άνθρωπο είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτόν που πολλοί, ενδεχομένως, να πιστεύουν. Τα οικιακά απόβλητα στην Ελλάδα, σε ποσοστό 81%, καταλήγουν σε Χώρους Υγειονομικής Ταφής, όταν στην Ευρώπη κατά μέσο όρο καταλήγει μόνο των 31% των απορριμμάτων. Η χώρα μας είναι υποχρεωμένη, κατόπιν αποφάσεως του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, να πληρώνει πολύ υψηλά πρόστιμα, με δεδομένο ότι μόνο το 16% των απορριμμάτων ανακυκλώνεται. Στον τομέα αυτό ως Δήμος έχουμε λάβει σειρά πρωτοβουλιών με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του κοινού σε ζητήματα ανακύκλωσης.

Με υπερηφάνεια μπορούμε να πούμε ότι έχουμε αυξήσει το ποσοστό ανακύκλωσης απορριμμάτων. Η πολιτική μας στηρίζεται στα κίνητρα και όχι στην τιμωρία. Είναι διαπιστωμένο ότι κάθε κατηγορία δημοτών απαιτεί διαφορετικά κίνητρα για να συμμετέχει ενεργά στην διαδικασία της ανακύκλωσης. Οι μαθητές αντιλήφθηκαν τα θετικά της ανακύκλωσης με δέλεαρ την κλήρωση tablets και mp3, οι ιδιοκτήτες καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος κερδίζουν απορρυπαντικά αναλογικά με τα ποσοστά ανακύκλωσης που επιτυγχάνουν. Παράλληλα, οι νοικοκυρές ικανοποιούνται όταν επισκέπτονται το κέντρο ανταποδοτικής ανακύκλωσης για να κερδίσουν εκπτωτικά κουπόνια στο super market.

Τα οικιακά απόβλητα στην Ελλάδα, σε ποσοστό 81%, καταλήγουν σε Χώρους Υγειονομικής Ταφής, όταν στην Ευρώπη κατά μέσο όρο καταλήγει μόνο των 31% των απορριμμάτων.

Προσπαθούμε καθημερινά, μέσα από ηλεκτρονικές και δια ζώσης διαδικασίες, να συνδιαμορφώνουμε με τον πολίτη τη χάραξη των προτεραιοτήτων για την «πράσινη πόλη». Επίσης, μας απασχολεί πως μακροπρόθεσμα θα εξελίξουμε προς το θετικότερο την νοοτροπία των δημοτών και επισκεπτών σχετικά με την αποκομιδή απορριμμάτων του Δήμου μας. Στο επίπεδο αυτό καινοτομούμε. Θέσαμε σε εφαρμογή το «clean bot», ένα λογισμικό αυτόματης απάντησης μέσω της εφαρμογής Messenger του Facebook. Διαπιστώνουμε καθημερινά ότι η επικοινωνία μέσω εφαρμογών, όπως το Messenger, Viber ή Whatsapp, κερδίζει συνεχώς έδαφος εις βάρος της τηλεφωνικής επικοινωνίας, καθώς έτσι εξοικονομείται χρόνος και χρήμα. Κάθε πολίτης, εγγεγραμμένος στο Facebook, μπορεί να ενημερώνει το σύστημα είτε με φωτογραφία, είτε στέλνοντας την πληροφορία για τα κακώς κείμενα. Tο αίτημα καταγράφεται σε 24ωρο τηλεφωνικό κέντρο και μεταφέρεται αυτόματα στους αρμόδιους. Επίσης, χρησιμοποιούμε ειδικό ερωτηματολόγιο αξιολόγησης της υπηρεσίας καθαριότητας, ώστε να παρεμβαίνουνε διορθωτικά στο έργο μας.

Επειδή όμως η τεχνολογία είναι βοηθός και όχι πρόσωπο, για εμάς προτεραιότητα είναι οι άνθρωποί μας. Οι οδοκαθαριστές και το πλήρωμα του απορριμματοφόρου είναι τα πρόσωπα που πρεσβεύουν όλο το 24ωρο και κάθε μέρα του χρόνου το πρόσωπο της καθαρής πόλης. Αποτελούν τον πιο κοντινό σύνδεσμο με τη δημοτική αρχή αλλά και τον πρώτο σταθμό παραπόνων για κάθε γειτονιά. Δεν τους προδίδουμε και δεν μας προδίδουν. Όπως έχει πει ο Ζακ Υβ Κουστώ «Σε όλη τη διάρκεια της Ιστορίας, ο άνθρωπος έπρεπε να παλεύει με τη Φύση για να επιβιώσει. Σ' αυτόν τον αιώνα, έχει αρχίσει να συνειδητοποιεί ότι για να επιβιώσει, πρέπει να την προστατέψει».

Δημοφιλή