Ήταν μια ανακουφιστική συνέντευξη αυτή του Ιερώνυμου*. Οπωσδήποτε ηρεμείς όταν ακούς ότι η διακυβέρνηση της χώρας εξαρτάται από τα κέφια ενός ρασοφόρου. Ότι μπορεί να πέσει μια κυβέρνηση αν διαφωνήσει ένας παπάς, με τον τρόπο λειτουργίας ενός υπουργείου.
Όχι τίποτα άλλο, αλλά απαντιέται και το αιώνιο ερώτημα του «ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο». Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι δεν τον κυβερνούν μόνο οι παπάδες, μιας κι o τόπος έχει χωριστεί σε διάφορους τομείς και ελέγχεται κι από άλλες εξέχουσες δυνάμεις της οικονομικής ελίτ της χώρας (όπως οι πιάτσες από τη μαφία), αλλά πάντως σίγουρα δεν τον κυβερνά η εκάστοτε κυβέρνηση.
Ο προκαθήμενος ήταν σαφής. Ο συγκυβερνήτης του είπε «αν δεν συμφωνείτε Μακαριότατε, ρίχνω την κυβέρνηση αύριο το πρωί» και τον παρακάλεσε, λέει -σχεδόν με δάκρυα- να μη φύγουν από τη συνάντηση στο Μαξίμου, αν δεν βρισκόταν λύση. Εκτός κι αν λέει ψέματα ο Aρχιεπίσκοπος, πράγμα που δεν το πιστεύω. Σε κάθε περίπτωση, ας τοποθετηθεί ο Πάνος Καμμένος, να ξέρουμε αν εξαρτώμεθα από τη βούληση του λαού, -ο οποίος ψήφισε να τον κυβερνά η επιλογή του- ή ο ηλικιωμένος κύριος με τα ράσα και τις άνωθεν εντολές κάποιας φανταστικής ύπαρξης όπως κακοβούλως ισχυρίζονται οι άθεοι.
Εξαιρουμένων αυτών των λεπτομερειών, επιμένω, ότι το να καθορίζουν την πολιτική ζωή οι αντιπρόσωποι του Θεού κομίζοντας και την ανάλογη χριστιανική ηθική τους, μόνο ανακούφιση μπορεί να επιφέρει... Η ζωή των ανθρώπων, είναι πολύ σοβαρό πράγμα ώστε να το αφήσεις στα χέρια τους.
Φυσικά οι πολίτες όλοι δεν είναι πιστοί, αλλά δεν έχει σημασία, μιας και όλοι οι πιστοί είναι πολίτες. Το Κράτος βέβαια, δεν έχει πιστούς, αλλά πολίτες, όμως μιας και το πάμε πλειοψηφικά, αφού ο πιστοί είναι το μεγαλύτερο ποσοστό των πολιτών, σημαίνει πως κερδίζουν οι πιστοί. Είναι γνωστό πως το δίκαιο είναι πλειοψηφικό θέμα... σε αυτή τη χώρα.
Θα ξεβολευτούμε λίγο, αλλά μερικοί νόμοι θα πρέπει να αλλάξουν, όπως για παράδειγμα η ομοφυλοφιλία, που σ' ένα κοσμικό κράτος μπορεί να μην αποτελεί πρόβλημα, στο χριστιανικό μας κράτος σύμφωνα (και) με τον Αμβρόσιο, είναι θανάσιμο αμάρτημα και θα πρέπει ν' απαγορευτεί. Κι επειδή όπως είπε κι ο Αρχιεπίσκοπος, «O Μητροπολίτης Αιγιαλείας Αμβρόσιος, δεν κάνει λάθος, το πρόβλημα είναι ο τρόπος που τα λέει», η διατύπωση στον νόμο, θα πρέπει να γίνει με κομψό και ευγενικό τρόπο.
Ο προκαθήμενος ήταν σαφής. Ο συγκυβερνήτης του είπε «αν δεν συμφωνείτε Μακαριότατε, ρίχνω την κυβέρνηση αύριο το πρωί» και τον παρακάλεσε, λέει -σχεδόν με δάκρυα- να μη φύγουν από τη συνάντηση στο Μαξίμου, αν δεν βρισκόταν λύση.
Επίσης, εκτός από τα σχολεία και τα δικαστήρια να μπουν εικονίτσες και σταυροί και σε άλλα δημόσια κτήρια όπως στις εφορίες, στις πολεοδομίες, στα ΚΕΠ. Η χριστιανική εφορία πλέον, θα έχει άλλα μέτρα και σταθμά για τους ορθόδοξους κι άλλα για τους ετερόδοξους. Λογικό. Με τους καθολικούς και τους προτεστάντες, θα δούμε τι θα κάνουμε γιατί είναι και η συνθήκη Schengen στη μέση.
Να διορθώσουμε λίγο και το Σύνταγμα, να κάνουμε κι επισήμως θεοκρατία το πολίτευμα να μη μπερδεύεται ο κόσμος και τα άλλα κράτη, στις διεθνείς μας σχέσεις, γιατί όπως σωστά είπε ο προκαθήμενος «υπάρχει σύγχυση ρόλων και αρμοδιοτήτων».
Όσο για τα κόμματα, νομίζω ότι είναι πλήρως εναρμονισμένα και συμβιβασμένα με την ιδέα. Μετά τη συνέντευξη του Αρχιεπισκόπου, δεν κουνήθηκε φύλλο. Μόνο ο Φίλης. Προσοχή μόνο, μην τυχόν κι έρθει η Αριστερά στα πράγματα και προχωρήσει στον διαχωρισμό Κράτους κι Εκκλησίας. Θεός φυλάξοι δηλαδή.
*Συνέντευξη του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου στην εκπομπή «Ιστορίες» του Σκάι την 1-11-16