Όλοι οι πολίτες σε κάθε κοινωνική δραστηριότητά τους, έχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις.
Το ίδιο και οι επιβάτες των αεροπορικών εταιρειών, οι οποίοι ενώ υπόκεινται σε κανόνες, ως προς το ταξίδι και την εν γένει συμπεριφορά τους, αντιστοίχως έχουν και δικαιώματα, όπως, για παράδειγμα, ως προς την καθυστέρηση ή ακύρωση μιας πτήσης.
Ο ΗΑΤΤΑ (Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων), ως μέλος του ECTAA (Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος των τουριστικών γραφείων και διοργανωτών οργανωμένων ταξιδιών) και εκπρόσωπός του στην Ελλάδα, χαιρετίζει την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Δικτύου προστασίας καταναλωτή (Consumer Protection Cooperation Network), που αφορά τη δέσμευση 16 μεγάλων αεροπορικών εταιρειών σχετικά με τις πρακτικές ακύρωσης και αποζημίωσης που εφαρμόζουν.
Η συγκεκριμένη δέσμευση αφορά αυξημένη διαφάνεια προς τους καταναλωτές, την αποζημίωση των μη χρησιμοποιημένων voucher και την εκκαθάριση του τεράστιου όγκου αιτημάτων επιστροφής χρημάτων.
Για να ληφθεί η απόφαση αυτή, συνέβαλε τα μέγιστα και ο eu travel tech, ο Σύνδεσμος των εταιρειών τεχνολογίας ταξιδιών.