Οι διεθνείς αεροπορικοί ναύλοι δεν θα σταματήσουν να ανεβαίνουν για τα επόμενα δέκα με δεκαπέντε χρόνια, καθώς το κόστος των βιώσιμων καυσίμων αναμένεται να εκτοξεύσει στα ύψη τις τιμές των εισιτηρίων, σύμφωνα με τον παγκόσμιο οργανισμό αεροπορικών εταιρειών Iata.
Η απότομη αύξηση του ενδιαφέροντος για αεροπορικά ταξίδια μετά την πανδημία της Covid-19, οδήγησε σε απότομες αυξήσεις των ναύλων σε δεκάδες δρομολόγια, σε μια εποχή που οι αεροπορικές επενδύουν στη χρήση πιο σπάνιων «πράσινων» καυσίμων, ως απάντηση στις κυβερνητικές εντολές για μείωση των εκπομπών άνθρακα.
Ο Γουίλι Γουόλς, γενικός διευθυντής της Iata, προβλέπει ότι όσο κερδίζει έδαφος η χρήση καυσίμων πιο φιλικών προς το περιβάλλον, τόσο θα αυξάνεται το κόστος για το επιβατικό κοινό. Κι αυτό γιατί τα βιώσιμα καύσιμα για τα αεροσκάφη είναι πιο ακριβά από την κηροζίνη.
Το κόστος των αεροπορικών εταιρειών έχει αυξηθεί σημαντικά, καθώς μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, οι τιμές του πετρελαίου εκτινάχθηκαν στα ύψη.
Ωστόσο, παρά τις μη ευκαταφρόνητες αυξήσεις που σημειώθηκαν στο κόμιστρο των επιβατών, οι κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων κινούνται στα ίδια επίπεδα με το 2019, παρά το σαρωτικό πέρασμα της πανδημίας και τα πολλαπλά οικονομικά πλήγματα που επέφερε, σε συνδυασμό με τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Την περασμένη χρονιά, η Ryanair δήλωσε πως η εποχή των πάμφθηνων πτήσεων έφτασε στο τέλος της, αποδίδοντας το γεγονός στην στροφή προς μια βιομηχανία αερομεταφορών με μηδενική εκπομπή ρύπων έως το 2050, η οποία σε μεγάλο βαθμό βασίζεται στην αντικατάσταση του υπάρχοντος στόλου με πιο σύγχρονα αεροσκάφη.
Η ίδια εταιρεία, δεδομένης της κατακόρυφης αύξησης των τιμών, προέβλεψε μείωση του ενδιαφέροντος για αεροπορικά ταξίδια κατά 14%. Ωστόσο, έπεσε έξω στις προβλέψεις της, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες αναφέρουν αύξηση της τουριστικής κίνησης, παρά τις τσουχτερές τιμές.
Μάλιστα, ορισμένες εταιρείες όπως η Εmirates, αναφέρουν πως υπάρχει ενδιαφέρον ακόμη και για τις υπερπολυτελείς καμπίνες, όπου το κόστος του ταξιδιού έχει σημειώσει ακόμα μεγαλύτερο άλμα, σε σύγκριση με την οικονομική θέση.
(με πληροφορίες από Guardian)