Αεροπορικές εταιρείες: Πώς τα φάρμακα αδυνατίσματος μπορούν να τους αποφέρουν εκατομμύρια

Μια αεροπορική εταιρεία μπορεί να εξοικονομεί 80 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο με τη βοήθεια αυτών των φαρμάκων.
JannHuizenga via Getty Images

Πως μπορεί μια αεροπορική εταιρεία να εξοικονομεί 80 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο χωρίς να κάνει τίποτα; Η απάντηση βρίσκεται στο βάρος των επιβατών της.

Η αναλύτρια της Jefferies Financial, Σίλα Καγιάογλου, σε έκθεση της που δημοσιεύτηκε πρόσφατα αναφέρει, ότι η Αμερικανική αεροπορική εταιρεία United Airlines θα μπορούσε να εξοικονομεί αυτό το ποσό κάθε χρόνο, εάν το μέσο βάρος των επιβατών της μειωνόταν κατά περίπου πέντε κιλά.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, η μελέτη της Jefferies έγινε αρχικά για λογαριασμό της εταιρείας Novo Nordisk A/S που παρασκευάζει και κυκλοφορεί στην αγορά το φάρμακο Ozempic για τη ρύθμιση του σακχάρου αλλά τελευταία λαμβάνεται και για την απώλεια βάρους. (Οι γιατροί υπογραμμίζουν ότι το φάρμακο δεν θα πρέπει να λαμβάνεται χωρίς ιατρική συνατγή).

Όταν όμως η μελέτη έπεσε στα χέρια των ανθρώπων της United, έδωσε νέα διάσταση στο θέμα. Κι αυτό γιατί οι πωλήσεις διαιτητικών φαρμάκων απευθύνονται σε μια παγκόσμια αγορά άνω των 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με τις πωλήσεις να αναμένεται να αυξηθούν ακόμη γρηγορότερα μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Βάρος επιβατών VS αεροπορικών ναύλων

Το «πως θα μειώσουν το βάρος στα αεροπλάνα» είναι μια συζήτηση που έχει ανοίξει εδώ και χρόνια στην αεροναυπηγική βιομηχανία καθώς απασχολεί τις αεροπορικές εταιρείες. Άλλωστε, όσο πιο βαρύ είναι το αεροπλάνο τόσο περισσότερα καύσιμα καταναλώνει στην πτήση.

Το κόστος καυσίμων και μισθοδοσίας είναι τα δύο μεγαλύτερα έξοδα που έχουν οι αεροπορικές εταιρείες, με τα καύσιμα να αντιπροσωπεύουν περίπου το 25%.

Με τα χρόνια, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν χρησιμοποιήσει διάφορες μεθόδους για να μειώσουν τα κιλά που μεταφέρονται στις πτήσεις, όπως την εξάλειψη των περιοδικών, τη μετάβαση σε ελαφρύτερα επιτραπέζια σκεύη και καρότσια ποτών έως το βάρος των αποσκευών.

Όμως το βάρος των επιβατών, ήταν πάντα ένα μεγάλο και άλητο ζήτημα καθώς οι εταιρείες δεν μπορούν να βάλουν περιορισμούς στο βάρος των ανθρώπων όταν κλείνουν τα αεροπορικά τους εισιτήρια.

Διαπίστωσαν όμως, ότι εάν ο μέσος επιβάτης έχανε 5 κιλά, τα αεροπλάνα θα ήταν κατά 812 κιλά ελαφρύτερα σε κάθε πτήση της United, κάτι που θα σήμαινε εξοικονόμηση 27,6 εκατομμυρίων γαλονιών κεροζίνης ετησίως.

Με τη μέση τιμή του καυσίμου το 2023 στα 2,89 δολάρια ανά γαλόνι, η United θα εξοικονομούσε 80 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.

«Αυτό το όφελος θα αφορά όλες τις αεροπορικές εταιρείες ανά τον κόσμο», υποστηρίζει η Kahyaoglu λέγοντας ότι στην αναζήτηση νέων τρόπων εξοικονόμησης χρημάτων, οι αεροπορικές βρίσκουν ιδανικό οποιοδήποτε τρόπο μειώσει το βάρος στα αεροπλάνα.

Να σημειωθεί, ότι ένας στους τρεις ενήλικες και ένα στα πέντε παιδιά παγκοσμίων είναι παχύσαρκοι ή βρίσκονται στο όριο. Που σημαίνει ότι οι πιθανοί πελάτες των αεροπορικών είναι συνήθως υπέρβαροι.

(με πληροφορίες από Bloomberg)

Δημοφιλή