Τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και περισσότερη συζήτηση για τη θέση της γυναίκας στη σύγχρονη κοινωνία και πώς αυτή εκφράζεται και εκπροσωπείται σε απλά καθημερινά πράγματα: από τα παιχνίδια που αγοράζουμε στα μικρά παιδιά μέχρι τις σειρές και τις εκπομπές που προβάλλονται στην τηλεόραση.
Η πολύ γνωστή και ιδιαιτέρως αγαπητή στα μικρά κορίτσια κούκλα Barbie δε θα μπορούσε να μην είναι μέρος αυτού του δημόσιου διαλόγου, αφού για πολλές δεκαετίες κυκλοφορούσε αυστηρά με αδύνατο σωματότυπο, ξανθά μαλλιά και γαλάζια μάτια, περνώντας ένα πολύ συγκεκριμένο μήνυμα στα μικρά κορίτσια: όσο πιο αδύνατη, ξανθιά και ποθητή είσαι, τόσο περισσότερης αποδοχής θα τύχεις από το περιβάλλον σου.
Πρόσφατα, έγιναν κάποιες προσπάθειες να αλλάξει αυτό το πρότυπο, αφού για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια κυκλοφόρησαν barbie μελαχρινές, με φακίδες, έγχρωμες και όχι αδύνατες.
Φαίνεται, ωστόσο, πως ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και η εταιρεία που κατασκευάζει και διανείμει τις Barbie, Mattel, κατάλαβε πως οι εποχές αλλάζουν, το ίδιο και οι ανάγκες. Έτσι, δημιούργησε μια σειρά από Barbie, εμπνευσμένες από γυναίκες που άφησαν το προσωπικό τους στίγμα στην εξέλιξη της ανθρωπότητας, η καθεμιά με το δικό της τρόπο.
«Τα κορίτσια χρειάζονται περισσότερα πρότυπα. Γι′ αυτό η Barbie φέρει την ευθύνη να προάγει δυναμικά γυναικεία πρότυπα σε μια προσπάθεια να εμπνεύσει περισσότερα κορίτσια. Γιατί, το να πιστεύουν ότι μπορούν να γίνουν ό,τι θελήσουν, είναι απλώς η αρχή. Το να δουν ότι όντως το μπορούν, κάνει τη διαφορά», αναφέρει το σχόλιο που συνοδεύει το βίντεο της προώθησης της νέας σειράς Barbie.
Λίγο πριν την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, κούκλες που αναπαριστούν γυναικείες προσωπικότητες με διεθνή εμβέλεια και αναγνώριση όπως η Frida Kahlo, βρίσκονται στα ράφια των καταστημάτων. Αναμφίβολα, πρόκειται για καλό marketing. Όμως, όπως λέει κι ο σοφός λαός, μαζί με το βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα.