Το νέο τεχνολογικό επίτευγμα στα υδροπλάνα, έχει όνομα. Το Seastar Dornier, όπως λέει και το όνομά του, είναι ένα αστέρι της θάλασσας, ένα πραγματικά ξεχωριστό σε σχεδίαση υδροπλάνο, με απίστευτες δυνατότητες.
Η διαφορετικότητά του έγκειται στο γεγονός ότι δεν φέρει τους κινητήρες στα φτερά, αλλά είναι τοποθετημένοι πάνω από την άτρακτο του υδροπλάνου, ένας μπροστά και ένας πίσω.
Επίσης, το γεγονός ότι είναι αμφίβιο, το καθιστά ικανό να προσεγγίζει τόσο τους λιμένες, δια θαλάσσης, όσο και τα αεροδρόμια, κάτι που χρησιμεύει σε περιοχές όπως η Ελλάδα.
Αυτό το υδροπλάνο πρόκειται να έρθει στη χώρα μας από την εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια», από τη στιγμή που θα ξεπεράσουμε την υγειονομική κρίση που βιώνουμε.
Δυστυχώς, κι ενώ περιμέναμε το 2020 να είναι η χρονιά που θα βλέπαμε να επιχειρούν ξανά υδροπλάνα στην Ελλάδα, έπειτα από 12 ολόκληρα χρόνια, ο κορονοϊός ανέτρεψε τα δεδομένα.
Πάντως, ίσως να αποτελέσει και ευκαιρία, καθώς όλοι οι φορείς που ασχολούνται με το θέμα, θα μπορούν να προετοιμαστούν καλύτερα για την επιτυχημένη επανέναρξη λειτουργίας.
«Μπορεί ο κορονοιός να πάγωσε γι αυτή τη σεζόν την έναρξη λειτουργίας των υδροπλάνων, αλλά εμείς δεν θα μείνουμε άπραγοι. Το 2020 δεν θα είναι μια χαμένη χρονιά, υπό την έννοια ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς (Υπουργεία, Περιφέρειες, Οργανισμοί Λιμένων, Λιμενικά Ταμεία, ιδιωτικές εταιρείες), θα δουλέψουμε για να κατασκευασθεί μεγάλος αριθμός Υδατοδρομίων, ώστε να υπάρχουν επαρκείς προορισμοί για την βιωσιμότητα των πτήσεων», τόνισε σε ερώτησή μας ο Τάσος Γκόβας, πρόεδρος της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», επισημαίνοντας ότι «ήδη, εν μέσω κορονοιού, στο αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζονται οι έλεγχοι των Τεχνικών Φακέλων αρκετών, υπό αδειοδότηση, Υδατοδρομίων. Είμαστε αισιόδοξοι ότι οι επενδυτές των υδροπλάνων, αξιολογώντας τα προαναφερόμενα στοιχεία, θα εκκινήσουν έγκαιρα τις διαδικασίες που απαιτεί η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ώστε την άνοιξη του 2021 να ξεκινήσουν οι πτήσεις των υδροπλάνων στην Ελλάδα».
Ποιο είναι το Seastar Dornier
Μπορεί γενικά να υπάρχει θέμα με τις αερομεταφορές, ωστόσο δεν έχει σταματήσει όλη η δραστηριότητα.
Συγκεκριμένα, εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού, είδηση αποτελεί το γεγονός ότι πρόσφατα πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η επίσημη, πρώτη πτήση Πιστοποίησης του υδροπλάνου Seastar Dornier στη Γερμανία. Το Seastar Dornier έλαβε όλες τις απαιτούμενες εγκρίσεις από την EASA και τη Γερμανική Αεροπορική Ρυθμιστική Αρχή LBA.
Το νέο Seastar Dornier είναι υπερσύχρονο δικινητήριο (υπερσύγχρονα μοτέρ Pratt & Whitney PT6A-135A ισχύος 1300 ίππων) 12 επιβατικών θέσεων, με εξαιρετικά επιχειρησιακά χαρακτηριστικά (ταχύτητα πτήσης στα 333 χιλιόμετρα/ώρα και εμβέλεια στα 1667 χιλιόμετρα). Εχει μήκος 12,70 μ., άνοιγμα φτερών 17,74 μ. και ύψος 4,73 μ.
Επιπλέον η δομή του Seastar είναι ιδιαιτέρως ανθεκτική στη διάβρωση του νερού, με αποτέλεσμα να μειώνεται το κόστος συντήρησης. Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιεί και για ιατρικούς σκοπούς, με συγκεκριμένα διασκευή. Μπορεί να πετάξει μέχρι 15.000 πόδια (4.573 μ.) ύψος, έχει μέγιστο βάρος απογείωσης 5.100 κιλά και μέγιστο βάρος προσγείωσης 4.850 κιλά (βάρος αποσκευών 180 κιλά).
«Το γεγονός ότι μια εταιρεία όπως η Dornier με ιστορία και τεχνογνωσία 100 ετών στην αεροπορική βιομηχανία επενδύει, μαζί με κρατικά κινεζικά Funds, πολλά εκατομμύρια ευρώ για την παραγωγή νέου υδροπλάνου, αυτό αποτελεί σαφή ψήφο εμπιστοσύνης για το project των υδροπλάνων. Τέτοιας εμβέλειας εταιρείες, πριν ξεκινήσουν τη δημιουργία γραμμής παραγωγής, έχουν μελετήσει σε βάθος τη ζήτηση της αγοράς και μόνο αν αυτή εξασφαλίζει βιωσιμότητα προχωρούν την επένδυση,» τονίζει ο Τάσος Γκόβας.
Η αγορά λοιπόν που διαμορφώνεται είναι μεγάλη και η Ελλάδα αποτελεί τον πυρήνα της.