Μία γυναίκα στη Βρετανία η οποία είχε παρουσιάσει συμπτώματα γρίπης μετά από ταξίδι που είχε πραγματοποιήσει σε Σιγκαπούρη και Χονγκ Κονγκ, υπό τον φόβο πως μπορεί να έχει προσβληθεί από τον νέο κορονοϊό (Covid-19), απευθύνθηκε στην τηλεφωνική γραμμή 111 του Εθνικού Συστήματος Υγείας προκειμένου να τη συμβουλέψουν πώς πρέπει να κινηθεί.
Ο αρμόδιος σύμβουλος υγείας με τον οποίο συνομίλησε της συνέστησε να μεταβεί στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο Τζέιμς Κουκ στο Μίντλεσμπουργκ, στο Βόρειο Γιορκσάιρ της Αγγλίας το οποίο έχει οριστεί ως νοσοκομείο αναφοράς και διαθέτει θαλάμους για την απομόνωση ασθενών.
Συνοδευόμενη από τον σύζυγο και τον γιο της πήγε στο νοσοκομείο αλλά αδυνατούσαν να βρουν το τμήμα στο οποίο έπρεπε να απευθυνθούν. Το λάθος όμως δεν ήταν δικό τους.
Όπως αναφέρει ο Guardian όταν έφτασαν στον προαύλιο χώρο του νοσοκομείου ακολούθησαν μια πινακίδα που έδειχνε πως η μονάδα για όσους είχαν προσβληθεί από τον νέο κορονοϊό ήταν προς τα πάνω. Αλλά μετά από αυτή την πινακίδα δεν υπήρξε καμία άλλη. Έτσι κατέληξαν να πηγαίνουν από τη μία μονάδα του νοσοκομείου στην άλλη, ρωτώντας και εξηγώντας πως η γυναίκα φοβάται ότι έχει μολυνθεί από τον κορονοϊό, αλλά κανένας από το προσωπικό δεν τους πρόσφερε σαφείς πληροφορίες ενώ όλοι έμοιαζαν τρομαγμένοι.
«Κανένας δεν ήταν ενημερωμένος πως υπήρχε μονάδα για τον κορονοϊό», υποστηρίζει η οικογένεια. «Μας είχαν πει πως θα πρέπει να πάμε στο σημείο που είναι τα ασθενοφόρα και πως εκεί υπήρχε μια πινακίδα που θα μας έδειχνε το δρόμο. Αλλά η πινακίδα δεν οδηγούσε σε κάποια πόρτα».
Η οικογένεια περιφέρθηκε στην μονάδα του ογκολογικού (όπου πολλοί ασθενείς λόγο χημειοθεραπείας είναι σε ανοσοκαταστολή και άρα εύκολα μπορεί να κολλήσουν οποιονδήποτε ιό) και βρέθηκε τελικά στον χώρο υποδοχής.
Εκεί το προσωπικό άκουσε με τρόμο τι αναζητούσαν αλλά και πάλι δεν τους έδωσε οδηγίες πού να πάνε και τους παρέπεμψε στο γραφείο προσωπικού. Τελικά η οικογένεια αποφάσισε να πάει στην κεντρική είσοδο του νοσοκομείου. Και εκεί όμως οι οδηγίες που τους έδωσαν ήταν λάθος.
Τελικά ένας εργαζόμενος στο νοσοκομείου τους οδήγησε σε έναν χώρο που δεν είχε καμία σχέση ούτε με την κατεύθυνση που έδειχνε η μοναδική πινακίδα του νοσοκομείου ούτε με οι προφορικές οδηγίες που είχαν λάβει νωρίτερα.
Αφού λοιπόν είχαν περιπλανηθεί σε χώρους με ασθενείς και είχαν έρθει σε επαφή με το προσωπικό του νοσοκομείου- ενώ υπήρχε ο φόβος η γυναίκα να είναι φορέας του κορονοϊου- προσπάθησαν να επικοινωνήσουν ξανά με την τηλεφωνική γραμμή 111 του ΕΣΥ καθώς σύντομα διαπίστωσαν πως η «μονάδα» στην οποία είχαν οδηγηθεί ήταν ένας πρόχειρα διαμορφωμένος χώρος, «βρόμικος και παγωμένος».
Ενώ ήταν στην αναμονή εμφανίστηκε μια νοσοκόμα αλλά μόνο αφού ο σύζυγος της γυναίκας πήγε ξανά στην κεντρική είσοδο του νοσοκομείου και είπε πως περιμένουν να έρθει κάποιος.
«Έμοιαζε με μια κακοστημένη φάρσα», σχολιάζει ο σύζυγος, προσθέτοντας πως τελικά οι εξετάσεις έδειξαν πως η γυναίκα όσο και ο ίδιος αλλά και ο γιος τους δεν είχαν προσβληθεί από τον κορονοϊο.
Το νοσοκομείο απολογήθηκε στην οικογένεια με σχετική επιστολή στην οποία η διοίκηση παραδέχεται πως το προσωπικό δεν είχε ενημερωθεί επαρκώς για την αντιμετώπιση ενός τέτοιου περιστατικού ενώ επέρριψε ευθύνες στο ΕΣΥ για την άθλια εικόνα του χώρου που έχει μετατραπεί πρόχειρα για απομόνωση ασθενών με κορονοϊό. Επίσης, απολογήθηκε για την λανθασμένη και ελλιπή σήμανση αποδίδοντας όλα αυτά τα προβλήματα στην ταχεία εξάπλωση του ιού και τον λιγοστό χρόνο που είχε δοθεί στο νοσοκομείο από το ΕΣΥ για να προχωρήσει στις απαιτούμενες προσαρμογές.