Ain Dubai: Εννέα πράγματα που δε γνωρίζουμε για τον μεγαλύτερο τροχό παρατήρησης στον κόσμο

Ας απολαύσουμε το Ντουμπάι από τον μεγαλύτερο και ψηλότερο τροχό παρατήρησης στον κόσμο.
via Associated Press

Το Ain Dubai δεν είναι μόνο ένα από τα πιο πρόσφατα τουριστικά αξιοθέατα του Ντουμπάι, αλλά είναι επίσης ο μεγαλύτερος τροχός παρατήρησης στον κόσμο.

Μετά από αναμονή 8 ετών, το αξιοθέατο έγινε τελικά μόνιμο μέρος του ορίζοντα του Ντουμπάι και καλωσόρισε τους επισκέπτες από τις 21 Οκτωβρίου. Βρίσκεται στο νησί Bluewaters, προσφέρει αδιάκοπη θέα 360 μοιρών στο Ντουμπάι και στον Περσικό Κόλπο. Περιλαμβάνει 48 πολυτελείς καμπίνες ικανές να μεταφέρουν 1.750 άτομα.

Η έναρξη της κατασκευής του ανακοινώθηκε τον Φεβρουάριο του 2013. Ξεκίνησε τον Μάιο του 2015, με αναμενόμενη ημερομηνία ολοκλήρωσης στις αρχές έως τα μέσα του 2019. Η ημερομηνία αυτή μεταφέρθηκε αργότερα στις 20 Οκτωβρίου 2020, η οποία στη συνέχεια αναβλήθηκε για άλλη μια χρονιά, καθώς το Expo 2020 καθυστέρησε ένα χρόνο λόγω της πανδημίας.

Υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τύποι καμπίνας για περιστροφή 38 λεπτών: καμπίνες παρατήρησης, οι επίσημες καμπίνες (αυτές είναι η επιλογή “VIP” και έχουν μπαρ στο κέντρο) και ιδιωτικές καμπίνες, στις οποίες γίνεται κράτηση για ειδικές περιπτώσεις και περιλαμβάνει την επιλογή ενός ιδιωτικού δείπνου τριών πιάτων για δύο περιστροφές.

via Associated Press

Εννέα πράγματα που δεν γνωρίζουμε για το Ain Dubai.

1. Η πανύψηλη ρόδα του Ain Dubai έχει άφθονο ατσάλι. Έχει κατασκευαστεί με 9.000 τόνους χάλυβα, που είναι κατά 25% περισσότερος από αυτό που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή του εμβληματικού Πύργου του Άιφελ.

2. Το Ain Dubai δεν χρησιμοποιείται μόνο ως τροχός παρατήρησης. Με επιπλέον χρέωση, οι πολυτελείς καμπίνες του είναι διαθέσιμες για ιδιωτική ενοικίαση. Μπορούμε επίσης να επιλέξουμε από ένα μενού πολλών πιάτων.

via Associated Press

3. Περισσότερες από εννέα χώρες συνεργάστηκαν για την κατασκευή του. Η υλοποίηση αυτού σήμαινε την απόκτηση εμπειρογνωμοσύνης από όλες τις γωνιές του πλανήτη, σύμβουλοι από τα ΗΑΕ, τη Νότια Κορέα, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τις Κάτω Χώρες, τη Γαλλία και την Ιταλία συνέβαλαν όλοι σε βασικές πτυχές του σχεδιασμού.

Ίσως, όμως η μεγαλύτερη τομή τους ήταν ο Κέβιν Ντάιερ, που ανάλαβε το ρόλο του διευθυντή λειτουργίας του Ain Dubai. Ο Ντάιερ είναι ο πρώην τεχνικός διευθυντής του London Eye.

4. Το Ain Dubai έχει σχεδιαστεί για να λειτουργήσει 300.000 κύκλους, ή περίπου 60 χρόνια, τηρώντας αυστηρούς κανόνες σχεδιασμού και ασφάλειας, ενώ υπάρχουν μέτρα που έχουν ληφθεί για να παραταθεί αυτή η διάρκεια ζωής.

5. Με το να γίνει ο ψηλότερος τροχός παρατήρησης στον κόσμο, το Ain Dubai έχει ξεπερνά σε ύψος το το High Roller στο Λας Βέγκας (169 μέτρα), το Singapore Flyer (164 μέτρα), το Star of Nanchang στην Κίνα (160πόδια) και το εμβληματικό London Eye (135 μέτρα).

Captured Blinks Photography via Getty Images

6. Αν οι 192 ακτίνες που συγκρατούν τον τροχό στη θέση τους, οι οποίες αποτελούνται από 107 ξεχωριστά σύρματα πάχους 9 χιλιοστών, ήταν τοποθετημένες από άκρη σε άκρη, θα εκτείνονταν από το Ντουμπάι μέχρι το Κάιρο. Κάθε μία από τις 48 καμπίνες έχει σχεδιαστεί για να χωρά 40 άτομα, πράγμα που σημαίνει ότι έως και 1.750 άτομα μπορούν να βρίσκονται στο Ain Dubai κάθε φορά.

Δεδομένου ότι το Bluewaters είναι ένα τεχνητό νησί, χρειάστηκε να τρυπήσουν μέχρι τον πυθμένα για να αντέξει το βάρος της δομής.

GCShutter via Getty Images

7. Το Ain Dubai είναι τόσο βαρύ όσο και ψηλό. Για να γίνει πιο κατανοητό ο κόμβος και ο άξονας της δομής ζυγίζουν 1.805 τόνους, ισοδύναμα με τέσσερα αεροπλάνα A380, ενώ το συνδυασμένο βάρος της ζάντας και των 48 καμπινών επιβατών είναι 7.500 τόνοι.

8. Για να τοποθετηθεί το Ain Dubai, χρησιμοποιήθηκαν οι δύο μεγαλύτεροι γερανοί στον κόσμο.

9. Το υπέροχο Ain Dubai είναι το πιο ασφαλές μέρος στο Ντουμπάι καθώς μπορεί να αντέξει καταιγίδες 160 χιλιόμετρων την ώρα. Το μόνο άλλο μέρος που σχεδιάζεται έτσι είναι ένα νοσοκομείο.

Πηγή: Luxurylaunches