Ενας χαλασμένος αισθητήρας είναι πολύ πιθανό να ευθύνεται τελικά για την αεροπορική τραγωδία με τους 157 νεκρούς στην Αιθιοπία, στις 10 Μαρτίου.
Τα δεδομένα που κατέγραψαν τα μαύρα κουτιά του μοιραίου αεροσκάφους δείχνουν ότι ο ελαττωματικός αισθητήρας ενεργοποίησε εσφαλμένα ένα αυτοματοποιημένο σύστημα στο Boeing 737 Max, προκαλώντας την συντριβή του. Μάλιστα, υπάρχουν υποψίες πως κάτι αντίστοιχο συνέβη και με το πανομοιότυπο αεροπορικό δυστύχημα στην Ινδονησία, 5 μήνες νωρίτερα.
Σύμφωνα με ανθρώπους που ενημερώθηκαν για το περιεχόμενο των μαύρων κουτιών στην Αιθιοπία, ο αισθητήρας «γωνίας επίθεσης», ενεργοποίησε κατά λάθος το ελεγχόμενο από υπολογιστή σύστημα, MCAS, το οποίο με τη σειρά του πιστεύεται ότι έσπρωξε το μπροστινό μέρος του αεροπλάνου προς τα κάτω, οδηγώντας σε μια ανεπανάληπτη «βουτιά», που σκότωσε όλους τους επιβαίνοντες.
Οι νέες συνδέσεις μεταξύ των δύο συντριβών δείχνουν ένα πιθανό συστημικό πρόβλημα με το αεροσκάφος. Η Boeing ελέγχεται ήδη τον έλεγχο για το ρόλο της στο σχεδιασμό και την πιστοποίηση του αεροπλάνου. Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των ΗΠΑ επιρρίπτει σημαντική ευθύνη και στην εταιρεία, που έχει τεθεί υπό αυστηρή επίβλεψη.
Σε μια σιωπηρή αναγνώριση ότι ο αρχικός σχεδιασμός ήταν λανθασμένος, η Boeing αυτή την εβδομάδα αποκάλυψε πως προχωρά σε υποχρεωτική ενημέρωση του λογισμικού, μετά τις ανησυχίες για το MCAS και τους αισθητήρες. Οι αμερικανικές αρχές θα πρέπει να εγκρίνουν την επιδιόρθωση πριν ξεκινήσουν πάλι τα αεροσκάφη να πετούν.
Η Boeing, πάντως, δήλωσε ότι δεν μπορεί να σχολιάσει τα ευρήματα των μαύρων κουτιών, έως ότου οι ερευνητές εκδώσουν την επίσημη έκθεσή τους.
Πηγή: New York Times