Ακόμα πιο εντυπωσιακό σε εμφάνιση και εξοπλισμό είναι το νέο Hyundai KONA, το οποίο πρόκειται να είναι και πάλι πρωταγωνιστής στην πλέον ανταγωνιστική κατηγορία των B-SUV.
Η δεύτερη γενιά του μοντέλου, αναμένεται στην Ελλάδα στις συμβατικές του εκδόσεις (πλήρως υβριδικές - HEV, με κινητήρα εσωτερικής καύσης - ICE και σπορ εκδόσεις N Line) τον Ιούνιο του 2023 και της ηλεκτρικής, τον Οκτώβριο του 2023.
Η Hyundai εξέλιξε το νέο KONA αρχικά ως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, στο πλαίσιο της στρατηγικής εξηλεκτρισμού της μάρκας, που προβλέπει 11 νέα Hyundai EV – ηλεκτρικά, στην αγορά έως το 2030.
Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά KONA, το νέο μοντέλο έχει αυξημένες διαστάσεις. Με βάση την έκδοση EV, το μήκος του αμαξώματος πλέον φτάνει τα 4,355μ., 175 χλστ. μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά του 2017, με μεταξόνιο στα 2,660μ., το οποίο είναι αυξημένο κατά 60 χλστ. Το πλάτος του είναι στα 1,825μ., το οποίο είναι 25 χλστ. μεγαλύτερο και το ύψος κατά 20 χλστ. ψηλότερο φτάνοντας συνολικά τα 1,575μ.
Το ολοκαίνουριο KONA διατηρεί τον εμβληματικό του χαρακτήρα, αλλά με φουτουριστική σχεδίαση και πιο δυναμική εμφάνιση. Με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,27, το νέο KONA υπερέχει στην αεροδυναμική απόδοση και προσδίδει περισσότερο στιλ με το παραμετρικό μοτίβο των φωτιστικών σωμάτων και την πίσω λωρίδα Pixelated Seamless Horizon Lamp. Οι εκδόσεις N Line διαθέτουν μαύρους καθρέπτες, πίσω αεροτομή και προαιρετικά μαύρη οροφή, πιο επιθετικούς σχεδιαστικά προφυλακτήρες, διπλές εξατμίσεις και τονισμένα σπόιλερ.
Στην καμπίνα, το οδηγοκεντρικό ταμπλό τονίζεται από ένα αιωρούμενο οριζόντιο C-Pad με ενσωματωμένες τις διπλές οθόνες 12,3 ιντσών που τονίζουν τον high-tech χαρακτήρα του νέου KONA. Ως μέρος της νέας διάταξης του νέου ηλεκτροκίνητου KONA, ο επιλογέας ταχυτήτων shift-by-wire έχει μεταφερθεί από την κεντρική κονσόλα στην κολόνα του τιμονιού, γεγονός που επιτρέπει περισσότερο χώρο αποθήκευσης στην κονσόλα. Μεταξύ των αναβαθμίσεων είναι το Digital Key 2 Touch, και το Connected Car Navigation Cockpit.
Ο φωτισμός καμπίνας υποστηρίζεται επίσης από ενημερώσεις OTA (Over-the-Air) για συντήρηση και νέες δυνατότητες. Τα μπροστινά καθίσματα παρέχουν βελτιωμένη άνεση στην κατανομή της πίεσης του σώματος βοηθώντας στην ανακούφιση της κόπωσης μετά την οδήγηση. Το Curveless Bench Seat στη πίσω σειρά καθισμάτων μεγιστοποιεί την πρακτικότητα και διαθέτει μοχλό δύο σταδίων για εύκολη ανάκληση.
Ο χώρος αποσκευών προσφέρει έως και 466 λίτρα με βελτιωμένη ευκολία φόρτωσης και ηλεκτροκίνητη πόρτα.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο νέο KONA Electric. Διαθέτει ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, όπως το μπροστινό πορτμπαγκάζ (frunk), ενεργά πτερύγια αέρα, εσωτερικές και εξωτερικές παροχές ρεύματος (Vehicle-to-Load ή V2L), Head-up Display (HUD), λειτουργία οδήγησης i-PEDAL, έξυπνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ηλεκτρονικό ενεργό σχεδιασμό ήχου (e-ASD) και Eco Package.
Τα αποδοτικά συστήματα μετάδοσης στους δύο τροχούς (2WD) διασφαλίζουν υψηλές αυτονομίες που φτάνουν έως τα 490 χιλιόμετρα στην έκδοση Long Range με την μπαταρία 65,4 kWh με ηλεκτροκινητήρα 160 kW.
Η βασική έκδοση Standard Range έχει μπαταρία 48,4 kWh με ηλεκτρικό μοτέρ 114,6 kW.
Το ολοκαίνουριο KONA διαθέτει το προηγμένο πακέτο υποβοήθησης του οδηγού SmartSense (ADAS) και τα συστήματα ασφαλείας SmartSense της Hyundai, συμπεριλαμβανομένης της αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2, της υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης (FCA), της οθόνης προβολής τυφλού σημείου (BVM), της απομακρυσμένης έξυπνης υποβοήθησης στάθμευσης (RSPA) και της παρακολούθησης κατάστασης οδηγού (DSM).
Εξάλλου, το HUD εμφανίζει απαραίτητες πληροφορίες σε μια περιοχή προβολής 12 ιντσών στο παρμπρίζ. Το e-ASD δημιουργεί έναν εικονικό ήχο που κάνει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακόμη πιο ελκυστικά για τον οδηγό. Ένας βέλτιστος ήχος προστίθεται στην καμπίνα, λαμβάνοντας υπόψη μεταβλητές, όπως η ταχύτητα οδήγησης, η ροπή, η κατάσταση του κινητήρα και η επιτάχυνση. Οι οδηγοί μπορούν να ελέγξουν και να προσαρμόσουν την ένταση του ήχου.
Ταυτόχρονα, η λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) μπορεί να τροφοδοτήσει οποιαδήποτε συσκευή ή να φορτίσει ηλεκτρικό εξοπλισμό, με εσωτερικές και εξωτερικές πρίζες. Στο εσωτερικό, οι συσκευές μπορούν να συνδεθούν σε μια τυπική πρίζα στην πίσω κεντρική κονσόλα. Εξωτερικά, οι συσκευές και οι οικιακές συσκευές μπορούν να συνδεθούν χρησιμοποιώντας έναν προσαρμογέα V2L.
Το νέο i-PEDAL μέσω της λειτουργίας του επιτρέπει στους οδηγούς να επιταχύνουν ή να επιβραδύνουν χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού. Το έξυπνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας προσαρμόζει αυτόματα την ένταση πέδησης.
Το ολοκαίνουριο KONA μπορεί να κλειδωθεί, να ξεκλειδωθεί και να εκκινήσει μέσω του Digital Key 2 Touch, χρησιμοποιώντας επικοινωνία κοντινού πεδίου (NFC) σε έξυπνα τηλέφωνα ή έξυπνα ρολόγια, γεγονός που εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Το σύστημα ήχου Bose Premium και το subwoofer οκτώ ηχείων έχει ρυθμιστεί από τους μηχανικούς της Bose για να προσφέρει μια πλούσια και καθηλωτική εμπειρία ψυχαγωγίας. Τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες έχουν πρόσβαση σε δύο θύρες USB-C, καθώς και σε ακόμη δύο φορτιστές USB-C στο πίσω μέρος του οχήματος.
Οσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης Hyundai SmartSense ADAS, προσφέρονται: το Driver Status Monitor (DSM) που χρησιμοποιεί την εσωτερική κάμερα για να αναλύσει το πρόσωπο του οδηγού και, σε περίπτωση υπνηλίας ή απροσεξίας, να τον ειδοποιήσει ή να παρέμβει, εάν είναι απαραίτητο, το Έξυπνο Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης (RSPA) που βοηθά από απόσταση τους οδηγούς να εισέρχονται και να εξέρχονται από τις θέσεις στάθμευσης, το Blind-spot View Monitor (BVM) που μπορεί να προειδοποιήσει τον οδηγό όταν αλλάζει λωρίδα κυκλοφορίας για πιθανό κίνδυνο σύγκρουσης με άλλα οχήματα στην τυφλή γωνία, το σύστημα υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης 2.0 (FCA 2.0), την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKA), την υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης τυφλού σημείου (BCA), την έξυπνη υποβοήθηση ορίου ταχύτητας (ISLA), την προειδοποίηση προσοχής οδηγού (DAW), την υποβοήθηση μεγάλης σκάλας φώτων (HBA) κ.α.