Οι τομές που επιχείρησε η νέα διοίκηση της μητρικής εταιρείας ΕΛΛΑΚΤΩΡ, υπό τον Αναστάσιο Καλλιτσάντση, η οποία προέκυψε από τη γενική συνέλευση του Ιουλίου 2018, απέφεραν ήδη αποτελέσματα στις θυγατρικές εταιρείες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο κατασκευαστικός κολοσσός ΑΚΤΩΡ, όντας σε τροχιά ανάπτυξης, με έργα σε Ελλάδα, Βαλκάνια και Αραβική Χερσόνησο. Η ΑΚΤΩΡ, μέσα σε λίγους μόνο μήνες, κατάφερε να δημιουργήσει νέα δεδομένα και να διευρύνει τις προοπτικές ανάληψης κορυφαίων συμβολαίων..
Ωστόσο, ίσως το πλέον σημαντικό, πριν προχωρήσει στο επόμενο βήμα, ήταν να κοιτάξει τις αδυναμίες της, σε τομείς που υπήρχαν ζητήματα κατά το παρελθόν.
«Ήταν ένας ενδιαφέρων χρόνος, από τον Ιούλιο του 2018. Δώσαμε βάρος στο εξωτερικό, εκεί που η ΑΚΤΩΡ είχε πρόβλημα οργανωτικής λειτουργίας. Ενώ στην Ελλάδα, η προηγούμενη διοίκηση παρακολουθούσε από κοντά τα έργα, και δεν ήταν ζημιογόνα, δεν συνέβη το ίδιο με το εξωτερικό, γι αυτό και καταγράψαμε ζημιές 200 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, οι υπουργοί Μεταφορών Ρουμανίας και Σερβίας δεν είχαν επαφές με την κορυφή της διοίκησης. Ήταν πολύ σημαντικό να εγγυηθεί κάποιος ότι θα τελειώσει ένα έργο,» επισήμανε ο Αλέξανδρος Εξάρχου, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου, τόνισε ιδιαίτερα ότι «καταφέραμε να αποκαταστήσουμε τις σχέσεις μας, με τις κυβερνήσεις των βαλκανικών χωρών που έχουμε πελάτες. Μόλις τελείωσε ο δρόμος στην Αλβανία, ενώ ολοκληρώσαμε τον δρόμο Α3 μέσα στο Βουκουρέστι, ένα έργο που είχε σημαντική καθυστέρηση. Οταν 15 ημέρες πριν την παράδοση του έργου, μας επισκέφθηκε η αρμόδια μηχανικός της αναθέτουσας αρχής, δεν περίμενε ότι θα το παραδίδαμε εγκαίρως κι όταν αυτό έγινε κερδίσαμε την εμπιστοσύνη τους και πήραμε κι άλλα έργα. Ζητήσαμε παράταση και την πήραμε χωρίς υπαιτιότητα για δυόμιση χρόνια, σε άλλο οδικό έργο στη Ρουμανία. Συνολικά στη Ρουμανία έχουμε πέντε έργα, αξίας 500 εκατ. ευρώ.»
H ΑΚΤΩΡ, σύμφωνα με όσα τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος, δίνει μεγάλη έμφαση σε έργα στη Ρουμανία και στη Σερβία, έχοντας το «μάτι και το αυτί» ανοικτό σε καθετί που θα προκύψει στις βαλκανικές χώρες, όσο μεγάλη ή μικρότερη πρόκληση κι αν έχει.
H ΑΚΤΩΡ στην Ελλάδα
Το πλούσιο παλμαρέ έργων της ΑΚΤΩΡ εντός ελληνικών συνόρων, με αυτοκινητοδρόμους, σιδηροδρομικό δίκτυο και μετρό, αποτελεί ισχυρή παρακαταθήκη για τα έργα του μέλλοντος. Ήδη συμμετέχει στον διαγωνισμό για τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο προϋπολογισμού 1,51 δισ. ευρώ για την πρώτη φάση μόνο.
«Κάποιοι κάνουν προσφυγές για να καθυστερήσει το έργο. Θα χρειαστεί να προσκομιστούν δικαιολογητικά αυτοκάθαρσης. Είμαστε οι μόνοι που μπορούμε να αποδείξουμε ότι έχουμε απεμπλακεί από πρόσωπα που είχαν θέματα στο παρελθόν,» σημείωσε ο Αλέξανδρος Εξάρχου.
Όσον αφορά στα υπόλοιπα έργα, σε εκκρεμότητα είναι η ηλεκτροκίνηση στο σιδηροδρομικό τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, όπως και ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια. Επίσης, η ΑΚΤΩΡ θα συμμετάσχει στο οδικό τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος.
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου ανέφερε ότι το ανεκτέλεστο της ΑΚΤΩΡ ανέρχεται σε 1,8 δισ. ευρώ, επισημαίνοντας ότι ανάπτυξη χωρίς έργα στην Ελλάδα δεν γίνεται και ότι «έργα όπως ο ΒΟΑΚ χρειάζονται άμεσα».
«Στις ΗΠΑ διπλασιάστηκε το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Εμείς το μειώνουμε την τελευταία δεκαετία,» είπε χαρακτηριστικά, δίνοντας το στίγμα ότι αν η νέα κυβέρνηση που θα προκύψει δεν προχωρήσει σε έργα, θα υπάρχει πρόβλημα στη χώρα.