Στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022, αναμένεται να επιστρέψει στην κερδοφορία η ΑΚΤΩΡ, σύμφωνα με τον Χρήστο Παναγιωτόπουλο, εκτελεστικό πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, ο οποίος επισήμανε ότι την τριετία 2018 – 2020, οι πωλήσεις της εταιρείας έπεσα στα 500 εκατ., από 1.580.000 ευρώ.
«Η ΑΚΤΩΡ επέστρεψε για να μείνει στον κατασκευαστικό τομέα», είπε ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος, αναφέροντας ότι οι ζημιές την τελευταία τριετία ήταν περίπου 100 εκατ. κάθε χρόνο, κατά μέσο όρο. Μάλιστα, το 2020 κατέγραψε ζημιές 182 εκατ. ευρώ.
Το νέο επιχειρησιακό σχέδιο της ΑΚΤΩΡ βασίζεται σε τρεις άξονες:
- Επαναδιαπραγμάτευση των όρων στις υπάρχουσες συμβάσεις, για ορισμένα έργα στην Ελλάδα και όλα τα έργα και Ρουμανία.
- Συμμετοχή στον κατασκευαστικό τομέα με σύγχρονες λύσεις στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής.
- Επικέντρωση σε Ελλάδα και Ρουμανία με σταδιακή αποχώρηση από όλες τις ζημιογόνες αγορές – χώρες. Η εταιρεία θεωρεί ότι σε αυτές τις δύο χώρες έχει στρατηγικά κέρδη. Αν στο μέλλον αλλάξει η κατάσταση θα το εξετάσει.
Η ΑΚΤΩΡ συμμετέχει σχεδόν σε όλους τους διαγωνισμούς (ΣΔΙΤ κ.ά.). Μέχρι στιγμής, οι υπογεγραμμένες συμβάσεις, από την αρχή του έτους στην Ελλάδα, είναι 437 εκατ. με ΦΠΑ (262 εκατ. δημόσια έργα και 175 εκατ. ιδιωτικά).
Επίσης, η εταιρεία έχει πλειοδοτήσει και είναι προς υπογραφή, έως το τέλος του 2021, έργα 544 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (519 δημόσια και 25 ιδιωτικά).
Κι ακόμη, αναμένει το «πράσινο φως» από την κυβέρνηση, για την υπογραφή της σύμβασης 30 εκατ. ευρώ, για ασφαλτόστρωση στην υπάρχουσα παλιά εθνική οδό Πάτρα – Πύργος, για άρση επικινδυνότητας, εντός 9 μηνών, προκειμένου να είναι ασφαλής ο δρόμος έως ότου κατασκευαστεί ο νέος αυτοκινητόδρομος.
Παράλληλα, η εταιρεία θεωρεί εφικτή την παράδοση του μετρό Θεσσαλονίκης στις 31 Δεκεμβρίου 2023.
Καταλήγοντας, θα συμμετάσχει σε διαγωνισμούς, όπως η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας, ενώ για την Αττική Οδό, η οποία παραδίδεται στο Ελληνικό Δημόσιο το 2024, και η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ θα συμμετέχει στο νέο διαγωνισμό, η ΑΚΤΩΡ, όσο υπάρχει κατασκευαστικό κομμάτι, θα είναι ο βραχίονας του ομίλου.