Aλλαγές στο Google Chrome ίσως αχρηστεύσουν τα ad-blockers

Τι μπορεί να αλλάξει στα add-ons.
ASSOCIATED PRESS

Το μπλοκάρισμα διαφημίσεων (ad-blocking) ενδεχομένως να γίνει πολύ πιο δύσκολο εάν η Google πραγματοποιήσει αλλαγές που έχουν προταθεί για τον web browser της, Chrome, προειδοποιούν developers.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του BBC, οι δημιουργοί ενός από τα πιο ευρέως χρησιμοποιούμενα λογισμικά αυτού του τύπου προειδοποιούν πως οι αλλαγές αυτές θα «κατέστρεφαν» τα ad-blockers, ενώ άλλοι λένε πως το update θα έκανε πολύ δυσκολότερο για τους χρήστες να εμποδίζουν την παρακολούθησή τους online από εταιρείες- διευκολύνοντας έτσι τον «βομβαρδισμό» τους με διαφημίσεις.

Υπενθυμίζεται πως τα ad-blockers είναι add-ons/ extensions για web browsers τα οποία εντοπίζουν και μπλοκάρουν τα διαφημιστικά μηνύματα που συναντώνται σε πολλές ιστοσελίδες.

Από πλευράς της η Google λέει πως οι προτάσεις είναι ακόμα στο στάδιο του προσχεδίου, προσθέτοντας πως θα συνεργαστεί με developers για να περιοριστούν οι επιπτώσεις τους.

«Αυτό θα σήμαινε βασικά πως η Google καταστρέφει το ad-blocking και την προστασία ιδιωτικότητας (privacy protection) όπως την ξέρουμε» αναφέρεται σε δήλωση της Ghostery (developer ad-blocking λογισμικού) στην ιστοσελίδα Gizmodo. Σε παρόμοιο πλαίσιο κινούνταν ακι τα σχόλια του Ρέιμοντ Χιλ, επικεφαλής developers του δημοφιλούς add-on για Chrome, uBlock Origin, ο οποίος είπε πως η συγκεκριμένη επέκταση πλέον «δεν θα ήταν σε θέση να υπάρχει» εάν υλοποιούνταν οι αλλαγές.

Η Google λέει ότι σκοπός των επίμαχων αλλαγών είναι να βελτιώσουν την ασφάλεια και την ιδιωτικότητα των extensions, βελτιώνοντας παράλληλα τις επιδόσεις τους. Όπως αναφέρει η εταιρεία, όταν τα add-ons εξετάζουν εισερχόμενα δεδομένα, οι ιστοσελίδες χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να φορτώσουν.

Η αντιπαράθεση έχει να κάνει με το ότι η Google σχεδιάζει να εμποδίζει πλέον τα extensions να αλλάζουν δεδομένα τα οποία λαμβάνουν από τις ιστοσελίδες που επισκέπτονται οι χρήστες. Η δυνατότητα μπλοκαρίσματος, τροποποίησης ή αναδρομολόγησης εισερχόμενων δεδομένων είναι κομβικής σημασίας για τη δυνατότητα των extensions να σταματούν διαφημίσεις και pop-ups, καθώς και για την αποτροπή προσπαθειών παρακολούθησης χρηστών ή τη συλλογή των δεδομένων τους.

Μετά τις έντονες αντιδράσεις η εταιρεία ανακοίνωσε πως σχεδιάζει να έρθει σε επαφή με τους δημιουργούς add-ons για browsers για τον περιορισμό των σχεδιαζόμενων αλλαγών.

«Αυτό το σχέδιο είναι ακόμα σε επίπεδο draft, και πιθανότατα θα αλλάξει» έγραψε ο Ντέβλιν Κρόνιν, μηχανικός λογισμικού της Google, σε ανάρτησή του στη σχετική discussion list. «Σκοπός μας δεν είναι να χαλάσουμε τα extensions».

Δημοφιλή