Σε μια χρονιά που τα ξεκάθαρα φαβορί αργούν να ξεχωρίσουν, οι Χρυσές Σφαίρες, που απονεμήθηκαν την Κυριακή 5 Ιανουαρίου, έδωσαν κάποιες πρώτες σοβαρές ενδείξεις όσον αφορά τις ταινίες και τους ηθοποιούς που θα μπορούσαν να βρεθούν επικεφαλής της κούρσας στη σεζόν των βραβείων -υπενθυμίζεται ότι οι υποψηφιότητες των Όσκαρ ανακοινώνονται στις 17 Ιανουαρίου.
Μετά τη νίκη της για το «The Substance», η Ντέμι Μουρ φαίνεται να είναι η νέα επικρατέστερη για το βραβείο Α΄ Γυναικείου Ρόλου (θα δούμε άραγε, μία επιστροφή τύπου Μπρένταν Φρέιζερ;) και σε κάθε περίπτωση, η ταινία της Κοραλί Φαρζά που έκανε πρεμιέρα στις Κάννες, όπου και απέσπασε το Βραβείο Σεναρίου, δείχνει να διατηρεί τη δυναμική της.
Η νίκη - έκπληξη της Φερνάντα Τόρες στην κατηγορία Α΄ Γυναικείου Ρόλου σε Δραματική Ταινία, παρά τις προβλέψεις για επικράτηση των A-listers Αντζελίνα Τζολί («Maria») και Νικόλ Κίντμαν («Babygirl»), έδωσε στη Βραζιλιάνα ηθοποιό μία σημαντική ώθηση, σε μία κατηγορία που είναι δύσκολο οι μη αγγλόφωνοι ηθοποιοί να τραβήξουν την προσοχή των Όσκαρ.
Σύμφωνα με ιστοσελίδες όπως το Gold Derby, τέσσερις υποψήφιες για Χρυσή Σφαίρα στην κατηγορία Μιούζικαλ/Κωμωδία – Ντέμι Μουρ, Σίνθια Ερίβο, Μάικι Μάντισον και Κάρλα Σοφία Γκασκόν - κατέχουν επί του παρόντος τις πρώτες θέσεις σε πολλές προβλέψεις.
Όμως, τα δεδομένα -εκτός κι αν η τάση αλλάξει- δείχνουν ότι μόνο τρεις φορές στην ιστορία των Όσκαρ, τρεις υποψήφιες για Χρυσή Σφαίρα στην κατηγορία Μιούζικαλ/ Κωμωδίας/ κατάφεραν να αποσπάσουν υποψηφιότητα Α΄ Γυναικείου Ρόλου.
Όπως το 2005, με τις Τζούντι Ντεντς («Η κυρία Χέντερσον παρουσιάζει»), Κίρα Νάιτλι («Περηφάνεια και Προκατάληψη») και Ρις Γουίδερσπουν («Walk the Line») και το 1964 με τη Τζούλι Άντριους («Mary Poppins»), τη Σοφία Λόρεν («Γάμος αλά ιταλικά») και τη Ντέμπι Ρέινολντς («The Unsinkable Molly Brown»).
Τέσσερις ηθοποιοί σε ταινίες κωμωδίας/μιούζικαλ, ωστόσο, δεν έχουν καταφέρει ποτέ να μπουν στην οσκαρική λίστα την ίδια χρονιά.
Όσον αφορά τον Α΄ Ανδρικό Ρόλο σε Μιούζικαλ/Κωμωδία ο Σεμπάστιαν Σταν εξασφάλισε μια σημαντική νίκη για την ερμηνεία του στην ταινία «A Different Man», που θα μπορούσε να τον βάλει δυναμικά στην κούρσα. Παρά ταύτα, οι υποψηφιότητες των BAFTA θα ανακοινωθούν στις 15 Ιανουαρίου και ο Σταν αναμένεται να έχει σημαντικούς ανταγωνιστές όπως ο Ντάνιελ Κρεγκ («Queer»).
Το «The Brutalist», από τους μεγάλους νικητές στις φετινές Χρυσές Σφαίρες -και όχι μόνο- θριάμβευσε (έναντι τόσο της βιογραφικής ταινίας «A Complete Unknown» για τα νεανικά χρόνια του Μπομπ Ντίλαν όσο και του «Conclave», που απέσπασε το Βραβείο Σεναρίου) και θεωρείται περίπου βέβαιο ότι θα λάβει υποψηφιότητα στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας.
Και πάλι όμως, η ιστορία δείχνει ότι την τελευταία δεκαετία, μόνο τρεις ταινίες που απέσπασαν Χρυσή Σφαίρα στην κατηγορία Δραματικής Ταινίας -«Οπενχάιμερ» (2023), «Nomadland» (2020) και «Moonlight» (2016)- κέρδισαν Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.
Το Netflix επίσης, μπορεί τελικά να είναι κοντά στο πολυπόθητο Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας με το «Emilia Pérez» του Ζακ Οντιάρ, που είναι και η επίσημη συμμετοχή της Γαλλίας για το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας και θα μπορούσε να φέρει στη χώρα την πρώτη της νίκη μετά από 30 χρόνια.
Με πληροφορίες από Variety