Από την υποδοχή στο αεροπλάνο μέχρι το σερβίρισμα και τον αποχαιρετισμό, η δουλειά της αεροσυνοδού έχει πολλά περισσότερα καθήκοντα από όσα πιστεύουμε. Ποια όμως είναι αυτά τα «μυστικά» και οι αλήθειες του επαγγέλματος που ίσως να μην γνωρίζαμε έως τώρα;
Το αναψυκτικό τύπου Cola είναι ο εχθρός μας
Από όλα τα αναψυκτικά που σερβίρουμε στους επιβάτες, αυτα με ανθρακικό του τύπου Cola παίρνουν τον περισσότερο χρόνο για να σερβίρουμε κι αυτό γιατί ο αφρός του ανθρακικού δεν απορροφάται εύκολα στα 35.000 πόδια. «Τον ίδιο χρόνο που κάνω να σερβίρω το συγκεκριμένο αναψυκτικό, θα μπορούσα να σερβίρω τρεις επιβάτες».
Η διαδικασία της πρόσληψης είναι δύσκολη
Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Ο μεγαλύτερος αριθμός αιτήσεων που έχει δεχθεί ποτέ αεροπορική εταιρεία του εξωτερικού το 2010, είναι 100.000 αιτήσεις. Αυτό το μέγεθος ανταγωνισμού σημαίνει ότι οι περισσότεροι υποψήφιοι που περνούν από συνέντευξη, έχουν πτυχίο κολεγίου και αρκετοί είναι αεροσυνοδοί ως δεύτερο επάγγελμα.
Οι δεξιότητες που χρειάζεται να έχει ένας αεροσυνοδός είναι να μιλάει οπωσδήποτε μια δεύτερη γλώσσα και αν έχει εργαστεί στο παρελθόν σε παρόμοια θέση, αυτό είναι σημάδι ότι γνωρίζει τον τρόπο ζωής του αεροσυνοδού και είναι εξοικειωμένος. Μόλις ένα 4% καλείται για δεύτερη συνέντευξη, και είναι στο χέρι του να «ζυγίσει» τα υπέρ και τα κατά της δουλειάς.
Μπορεί το ύψος μας (πολύ ψηλή ή όχι αρκετά ψηλή) να είναι απαγορευτικό για την πρόσληψη
Σε παλαιότερες δεκαετίες, οι προδιαγραφές των αεροσυνοδών ήταν συγκεκριμένες και τα κριτήρια αυστηρά. Το 1970, οι οργανώσεις για τα δικαιώματα των γυναικών ανάγκασε τις αεροπορικές εταιρείες να αλλάξουν τους κανόνες. Η πρώτη αλλαγή ήταν το όριο ηλικίας των γυναικών ενώ μέχρι τη δεκαετία του ’80, είχε αποσυρθεί επίσης ο περιορισμός του γάμου.
Όσον αφορά το βάρος, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες απέσυραν αυτόν τον κανόνα. Το ίδιο ισχύει και με το ύψος: «Θα πρέπει να είμαστε αρκετά ψηλές ώστε να μπορούμε να πιάσουμε τον εξοπλισμό από τους αποθηκευτικούς χώρους πάνω από το κεφάλι των επιβατών, αλλά όχι τόσο ψηλές που να χτυπάει το κεφάλι μας στο ταβάνι», λέει αεροσυνοδός.
Αν προσπαθήσετε να περάσετε κρυφά ένα νεκρό σώμα μέσα στο αεροπλάνο, θα το καταλάβουμε
Κι όμως έχει συμβεί στο παρελθόν, όταν ένας επιβάτης από το Μαϊάμι προσπάθησε να επιβιβαστεί με το σώμα της νεκρής μητέρας του μέσα στη βαλίτσα. Γιατί όμως να κάνει κανείς κάτι τέτοιο; Επειδή είναι ακριβή η μεταφορά ανθρωπίνων σωμάτων και η διαφορά στην τιμή διαφέρει ανά προορισμό.
Από την άλλη, κανένας επιβάτης δεν πεθαίνει κατά τη διάρκεια της πτήσης, εκτός κι αν το ανακοινώσει γιατρός που θα βρίσκεται μέσα στο αεροσκάφος. Σε κάποια από τις σπάνιες αυτές περιπτώσεις, το πλήρωμα θα κάνει τα πάντα ώστε να διαχειριστεί σωστά την κατάσταση με ευαισθησία και σεβασμό.
Επιπλέον θα καταλάβουμε αν αναζητάτε να ζήσετε πονηρές στιγμές, με έμπνευση από Mile High Club
Συνήθως, η μεγάλη ουρά ανθρώπων έξω από την τουαλέτα, προδίδει το γεγονός ότι μπορεί να κάνετε πράγματα που ακολουθούν το μοτίβο του δημοφιλούς Mile High Club και δεν αρμόζουν κατά τη διάρκεια πτήσης. Δεν είναι απαγορευτικό επιδοθείτε στις εν λόγω «δραστηριότητες» του Mile High Club αλλά είναι απαγορευτικό να μην υπακούετε τις εντολές των αεροσυνοδών. «Αν σας ζητήσουμε να σταματήσετε ό,τι κάνετε, τότε σταματήστε», εξηγεί αεροσυνοδός.
Πηγή: Mental Floss