Ανησυχίες από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων για το Euro 7

Η νέα πρόταση για τις εκπομπές ρύπων κινδυνεύει να επιβραδύνει τη μετάβαση στις μηδενικές εκπομπές ρύπων
Other

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκφράζει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων για αυτοκίνητα και φορτηγά (Euro 7) και φορτηγά και λεωφορεία (Euro VII).

Με τους ισχύοντες κανόνες Euro 6/VI, η ΕΕ διαθέτει τα πιο ολοκληρωμένα και αυστηρά πρότυπα για τις εκπομπές ρύπων (όπως NOx και PM) στον κόσμο. Οι εκπομπές καυσαερίων βρίσκονται ήδη σε μετρήσιμο επίπεδο, χάρη στην τεχνολογία αιχμής των οχημάτων.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία αναλαμβάνει πολύ σοβαρά τον ρόλο της να μειώσει τόσο τις εκπομπές CO2 όσο και τις εκπομπές άλλων ρύπων. Πράγματι, πέρυσι κάναμε μια πολύ εποικοδομητική πρόταση για ένα νέο Euro 7 που θα έφερνε σημαντική μείωση των ρύπων, με κριτήρια, βελτιώνοντας έτσι την ποιότητα του αέρα», εξήγησε ο Oliver Zipse, πρόεδρος της ACEA και διευθύνων σύμβουλος της BMW. «Δυστυχώς, το περιβαλλοντικό όφελος της πρότασης της Επιτροπής είναι πολύ περιορισμένο, ενώ αυξάνει σημαντικά το κόστος των οχημάτων. Εστιάζει σε ακραίες συνθήκες οδήγησης που δεν έχουν σχεδόν καμία σχέση με την πραγματική ζωή.»

Η πρόταση Euro VII είναι ιδιαίτερα σκληρή για τα φορτηγά. Παραβλέπει εντελώς την ταχέως επιταχυνόμενη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών και επίσης αγνοεί την επίδραση των μελλοντικών στόχων CO2, για βαρέα επαγγελματικά οχήματα.

«Για να συμμορφωθούν με το Euro VII, οι κατασκευαστές φορτηγών θα πρέπει να μετακινήσουν σημαντικούς μηχανικούς και οικονομικούς πόρους από ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου, πίσω στον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό θα επηρεάσει σοβαρά τη μετάβασή μας σε οχήματα μηδενικών εκπομπών. Δεν είναι καλό για το κλίμα, δεν είναι καλό για την υγεία των ανθρώπων και δεν είναι καλό για τη βιομηχανία», δήλωσε ο Martin Lundstedt, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volvo και πρόεδρος του Συμβουλίου Εμπορικών Οχημάτων της ACEA.

«Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να επικεντρωθούν σε μέτρα που επιταχύνουν την ανανέωση του στόλου, δίνοντας προτεραιότητα στις επενδύσεις σε οχήματα μηδενικών εκπομπών, τα οποία θα έχουν πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο τόσο στην ποιότητα του αέρα όσο και στις μειωμένες εκπομπές CO2», δήλωσε ο Lundstedt.

Το νομοθετικό πακέτο Euro 7/VII πιθανότατα δεν θα είναι έτοιμο πριν από τα μέσα του 2024, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη τη μακρά λίστα πρόσθετων δοκιμών που καλύπτει. Οι προτεινόμενες ημερομηνίες υλοποίησης – Ιούλιος 2025 για αυτοκίνητα και φορτηγά και Ιούλιος 2027 για βαρέα οχήματα – δεν είναι ρεαλιστικές, δεδομένου του τεράστιου αριθμού μοντέλων και παραλλαγών οχημάτων που πρέπει να αναπτυχθούν, να κατασκευαστούν, να δοκιμαστούν και να εγκριθούν προηγουμένως. Ως εκ τούτου, το Euro 7/VII κινδυνεύει να είναι πολύ περίπλοκο και δαπανηρό, προειδοποιεί η ACEA.

Η συνεισφορά σωματιδίων από πηγές μη καυσαερίων, όπως η φθορά των φρένων και η τριβή των ελαστικών, θα ξεπεράσει τις εκπομπές σωματιδίων καυσαερίων. Τέτοιες εκπομπές (από όλα τα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών) θα πρέπει να είναι το επίκεντρο τόσο του Euro 7/VII όσο και του κανονισμού για την έγκριση τύπου ελαστικών, όταν είναι έτοιμες νέες διαδικασίες δοκιμών.

Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι η ανανέωση του παλαιότερου στόλου με τα πιο πρόσφατα οχήματα Euro 6 – παράλληλα με την ηλεκτροκίνηση νέων οχημάτων – θα επιφέρει μείωση 80% στις εκπομπές NOx στις οδικές μεταφορές έως το 2035 σε σύγκριση με το 2020. Τα πιο αυστηρά σενάρια Euro 7/VII (μηδενικές εκπομπές NOx) θα μείωνε τις εκπομπές NOx κατά λιγότερο από ένα, επιπλέον, 5% για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά και μόνο κατά ένα, επιπλέον, 2% για τα φορτηγά.

Δημοφιλή