Ανοίγει διάπλατα το ηλεκτρονικό «παράθυρο» των σούπερ μάρκετ

Η αδυναμία εξυπηρέτησης του όγκου των παραγγελιών και των κατ’ οίκον παραδόσεων φάνηκε πολύ νωρίς την περασμένη άνοιξη, πιέζοντας για νέες στρατηγικές.
.
.
William_Potter via Getty Images

Οι συνθήκες της πανδημίας αλλά και των γενικών απαγορευτικών επέσπευσαν σειρά επενδύσεων στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, όσον αφορά την ηλεκτρονική τους παρουσία, αλλά και συνέργειες με ηλεκτρονικές πλατφόρμες παραγγελιοληψίας και διανομής μόλις μέσα σε διάστημα 6 μηνών.

Η αδυναμία εξυπηρέτησης του όγκου των παραγγελιών και των κατ’οίκον παραδόσεων φάνηκε πολύ νωρίς την περασμένη άνοιξη, πιέζοντας για νέες στρατηγικές εκ μέρους των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα πέρα από την αξιοποίηση των ιδιόκτητων στόλων και των ταχυμεταφορικών εταιριών να στραφούν και στις πλατφόρμες ηλεκτρονικής παραγγελίας, ενώ ακόμη και η αλυσίδα Σκλαβενίτης, η οποία απείχε από την αγορά e-grocery με το δικό της e-shop, εισήλθε πιλοτικά το περασμένο σαββατοκύριακο.

Στο τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου με δεδομένη την ελεύθερη κινητικότητα των πολιτών αλλά και τους χωρίς περιορισμούς λειτουργία του λιανεμπορίου, η αξία των online αγορών από αλυσίδες σούπερ μάρκετ εμφάνισε αύξηση κατά 183% σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων που καταγράφει η εταιρεία Convert Group.

Σύμφωνα δε με τις προβλέψεις της ίδιας εταιρείας, ο κλάδος εκτιμάται ότι θα κλείσει το 2020 με συνολικές πωλήσεις αξίας περισσότερο από 100 εκατ. ευρώ, πάνω από τις διπλάσιες δηλαδή συγκριτικά με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2019, οι οποίες έφτασαν τα 46,7 εκατ. ευρώ.

Σ’αυτό το πλαίσιο, την δοκιμαστική του εφαρμογή ξεκίνησε και το online κατάστημα Σκλαβενίτη. Η αλυσίδα διέθετε ήδη ηλεκτρονική παρουσία μέσω του e-shop της caremarket.gr, το οποίο είχε εξαγοράσει, και το οποίο πλέον «συγχωνεύεται» με το νέο Sklavenitis.gr.

H αλυσίδα επιπλέον εξακολουθεί να διατηρεί τη συνεργασία και με την πλατφόρμα της efood.gr στον τομέα διανομής παραγγελιών σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα, Λάρισα, Βόλο και σύντομα και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας. Σύμφωνα με πληροφορίες εκ μέρους της εταιρείας, το ηλεκτρονικό κατάστημα βρίσκεται σε φάση δοκιμαστικής λειτουργίας με ορίζοντα ολοκλήρωσης της δομής και της λειτουργίας του μέσα στο α’ τρίμηνο του 2021. Στη δοκιμαστική αυτή περίοδο, θα καλύπτει αρχικά το μεγαλύτερο μέρος της Αττικής ενώ σύντομα, θα καλύπτει και άλλες πόλεις της Ελλάδας.

Λίγο πριν το δεύτερο σκληρό lockdown εγκαινιάστηκε επίσης η συνεργασία της Box της Cosmote με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ Μασούτης και Κρητικός, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να παραγγέλνουν τα προϊόντα των συγκεκριμένων αλυσίδων σε περισσότερες από 50 πόλεις της Ελλάδας.

Υπενθυμίζεται ότι η Box απορρόφησε προσφάτως το πελατολόγιο και τις συνεργασίες του Skroutz food, της υπηρεσίας διανομής που είχε δημιουργήσει η ομώνυμη πλατφόρμα σύγκρισης τιμών. Έτσι, απέκτησε την κρίσιμη μάζα για την περαιτέρω διείσδυση της στην αγορά διανομής.

Τέλος, η ΑΒ Βασιλόπουλος ανακοίνωσε πρόσφατα τη συνεργασία της με τoν όμιλο Μούχαλη και συγκεκριμένα το delivery.gr, το οποίο ανέλαβε την παράδοση παραγγελιών κατ’αρχάς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με στόχο επέκτασης και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Η συνεργασία αφορά στην διανομή 2.500 βασικών κωδικών και παράδοση μέσα σε ένα δίωρο.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος Μούχαλη που ελέγχει το δίκτυο Kioskys αλλά δραστηριοποιείται και στο χονδρεμπόριο, εισήλθε στην αγορά διανομής και ηλεκτρονικού εμπορίου μόλις τον Ιούλιο του 2019. Η δε ΑΒ Βασιλόπουλος εξακολουθεί να εξυπηρετεί και με ίδιες δυνάμεις τις παραδόσεις παραγγελιών που πραγματοποιούνται στο ηλεκτρονικό της κατάστημα, ένα από τα πιο ώριμα στην εγχώρια αγορά.

Αντιστοίχως, η αλυσίδα MyMarket, η οποία εισήλθε επίσης νωρίς στο ψηφιακό κανάλι πωλήσεων μέσω εξαγοράς ηλεκτρονικού καταστήματος συνεχίζει να εξυπηρετεί μέσω του στόλου της τις παραγγελίες που υποδέχεται στο e-shop της.

Δημοφιλή