Άρση του δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας σήμερα εξαιτίας των απεργιών και στάσεων εργασίας των εργαζόμενων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τον τραγικό θάνατο εργοδηγού του ΗΣΑΠ την Τρίτη.
Σήμερα, παραμένουν ακινητοποιημένα μετρό, ηλεκτρικός, τραμ, για 24 ώρες ενώ το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ και η Ένωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ ανακοίνωσαν επίσης στάση εργασίας στα λεωφορεία για σήμερα από την έναρξη της βάρδιας έως τις 9.00 το πρωί και από τις 9.00 το βράδυ έως τη λήξη της βάρδιας, και στα τρόλεϊ από τις 13:00 μέχρι τις 15:00.
Οι εργαζόμενοι στις Σταθερές Συγκοινωνίες προχωρούν στη διαμαρτυρία τους υπενθυμίζοντας και το έτερο πρόσφατο εργατικό δυστύχημα στις προβλήτες της Cosco με θύμα άλλον έναν 41χρονο, και ζητούν τη λήψη μέτρων ασφάλειας και πρόληψης στους χώρους εργασίας, ενώ παράλληλα θέτουν κρίσιμα ερωτήματα στη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ για το δυστύχημα αξιώνοντας άπλετο φως στην υπόθεση και απόδοση ευθυνών.
Η ανακοίνωση των σωματείων εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ αναφέρει:
«Το τραγικό δυστύχημα, που στοίχισε την ζωή στον συνάδελφό μας Πέτρο Γιάμαλη και [οδήγησε] έναν ακόμα εργαζόμενο να χαροπαλεύει, ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά ατυχήματα, που σημειώνονται σε εργασιακούς χώρους, με εργαζόμενους να θυσιάζονται στο βωμό του κέρδους ανεξέλεγκτων ιδιωτικών συμφερόντων.
Προ ημερών είχε χάσει τη ζωή του ένας εργαζόμενους στις προβλήτες της Cosco, άλλοι τραυματίστηκαν στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και αυτή την φορά ο θάνατος “χτύπησε” στη Γραμμή 1 της ΣΤΑ.ΣΥ, με θύμα τον 41χρονο Πέτρο και άλλους τρεις τραυματίες.
Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ δεν θα δεχτούν άλλη θυσία στο χώρο εργασίας τους. Πραγματοποιούμε την Πέμπτη 18/11/21 24ωρη απεργία για να αποχαιρετήσουμε τον συνάδελφό μας και απαιτούμε να χυθεί άπλετο φως στις αιτίες του δυστυχήματος και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι.
Παράλληλα, καλούμε, για μια ακόμα φορά, τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να δώσει απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα:
1. Ελέγχθηκε το ιδιωτικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών πριν χρησιμοποιηθεί στο δίκτυό μας; Και αν ναι, από ποιον φορέα;
2. Εξετάστηκε εάν έχει γίνει η απαιτούμενη συντήρησή του, πότε και από ποιον;
3. Η εργολαβική εταιρεία, που έχει αναλάβει το έργο, τηρούσε τα μέτρα ασφαλείας;
4. Είναι αλήθεια ότι είχε σημειωθεί ξανά βλάβη στο ίδιο μηχάνημα; Εάν ναι πότε και από ποιον ελέγχθηκε η αποκατάστασή της;
5. Ποια είναι η διαδικασία που προβλέπει τη συνοδεία εργαζόμενων της ΣΤΑΣΥ σε μηχανοκίνητες εργασίες αναδόχων;
Όλα τα παραπάνω αναδεικνύουν περίτρανα τις ιδιαιτέρες ακραίες συνθήκες σιδηροδρομικής φύσης που εκτελούν οι εργαζόμενοι στις Σταθερές Συγκοινωνίες. Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ δεν μπορεί να παραμένει αμέτοχη. Οφείλει να δώσει απαντήσεις και να σταματήσει να βάζει, ανεξέλεγκτα, στο δίκτυο ιδιωτικά, εργολαβικά συμφέροντα, που στο βωμό του κέρδους αδιαφορούν για την ασφάλεια των εργαζόμενων».
Η η Ένωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ σε ανακοίνωσή της αναφέρει: «Ένας ακόμα εργάτης δεν γυρίζει στην οικογένειά του από την εντατικοποίηση της εργασίας, την επιλογή της εργοδοσίας να μην παίρνει μέτρα προστασίας στους χώρους δουλειάς. Απαιτούμε: άμεση απόδοση ευθυνών του τραγικού δυστυχήματος. Πρόληψη και Συντήρηση των υποδομών στους χώρους εργασίας.»