Απλησίαστα φέτος τα πασχαλινά αυγά και λαγουδάκια λόγω εκτόξευσης της τιμής του κακάο

Εκτιμάται ότι φέτος το Πάσχα οι τιμές τους θα διπλασιαστούν με τους κολοσούς να παραδέχονται οτι έχουν αυξήσει τις τιμές αλλά και τα κέρδη τους.
via Associated Press

«Αλμυρά» έως και 50% θα είναι φέτος το Πάσχα τα σοκολοτένια αυγά και λαγουδάκια καθώς η εκτόξευση της τιμής του κακάο στην παγκόσμια αγορά έχει μετατρέψει την αγαπημένη σοκολάτα σε είδος πολυτελείας.

Οι τιμές του κακάο έχουν διπλασιαστεί εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής και της αύξησης της θερμοκρασίας, που έχει καταστρέψει τεράστιο μέρος της καλλιέργειας στις χώρες παραγωγής, όπως η Δυτική Αφρική, που παράγει πάνω από το 70% του κακάο παγκοσμίως.

Χώρες, όπως η Γκάνα και η Ακτή Ελεφαντοστού βρέθηκαν εν μέσω εξαιρετικά υψηλών θερμοκρασιών και ξηρασίας με αποτέλεσμα η παραγωγή να καταστραφεί και οι τιμές του κακάο να εκτοξευτούν στα 8.500 δολάρια ο τόνος αυτή την εβδομάδα.

via Associated Press

Αυξημένες όμως είναι και οι τιμές της ζάχαρης, καθώς το 2024 ένα κιλό ζάχαρης είναι κατά 8% πιο ακριβό από το 2023 που είχε αυξηθεί ήδη κατά 2,7%.

Μεγάλες σοκολατοποιίες όπως η Hershey και η Mondelez (που παράγει την Cadbury) προτίμησαν να μετακυλίσουν τα αυξημένα κόστη στους καταναλωτές με αποτέλεσμα τα αυξήσουν τα καθαρά τους κέρδοι. Η Hershey ανακοίνωσε αυξημένα κέρδη 16,7% το 2023 από 15,8% το 2022 ενώ και η Mondelez ανέφερε αύξηση στα κέρδη της 13,8% το 2023% από 6,8%. % το 2022.

Αν και οι καταναλωτές δυσκολεύονται να αποχωριστούν τα αγαπημένα τους σοκολατοειδή, αυτό το Πάσχα φαίνεται ότι θα αλλάξουν στάση.

Πρόσφατη καταναλωτική έρευνά στις ΗΠΑ έδειξε, ότι οι Αμερικανοί καταναλωτές αναμένεται να ξοδέψουν 3,1 δις. δολάρια για καραμέλες και σοκολάτες αυτό το Πάσχα, (24,78 δολάρια ανά άτομο) από τα 3,3 δις.δολάρια (26,31 δολάρια ανά άτομο) που ξόδεψαν πέρυσι.

picture alliance via Getty Images

Το κόστος των ζαχαρωτών και των άλλων γλυκών στις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 5,8% τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της κυβέρνησης για τις τιμές καταναλωτή. Οι αυξήσεις κυμαίνονται γύρω από αυτό το επίπεδο από τα τέλη του 2023.

Η Mondelez, που κατέχει το 13% στην παγκόσμια αγορά σοκολάτας παραδέχθηκε ότι αύξησε τις τιμές στα προιόντα σοκολάτας έως και 15% για να καλύψει τα αυξημένα κόστη των πρώτων υλών αλλά και για να αυξήσει τα κέρδη της τα οποίο υπολογίζει σε 5% περισσότερα το 2024.

«Η αυξημένη τιμολόγηση είναι σαφώς βασικό στοιχείο αυτού του σχεδίου», δήλωσε ξεκάθαρα ο Luca Zaramella, οικονομικός διευθυντής της Mondelez, σε τηλεδιάσκεψη τον Ιανουάριο.

Παρόμοια και η πολιτική της Hershey που αύξησε συνολικά τις τιμές της σοκολάτας πέρυσι όπως θα κάνει και φέτος. Η εταρεία ωστόσο, θεωρεί ότι θα καταφέρει να αυξήσει τις πωλήσεις της έως και 3% φέτος.

Χωρίς κανείς να υπολογίζει το κόστος για τους καταναλωτές, σε προιόντα μάλιστα που δεν είναι βασικής ανάγκης, ίσως αυτό Πάσχα στρέψουμε το ενδιαφέρον μας σε άλλα γλυκίσματα.

Δημοφιλή