Από 48.200 ευρώ το νέο Amarok

Το Pickup μοντέλο της VW με δύο πανίσχυρα μοτέρ πετρελαίου, τετρακίνηση και εξοπλισμό υψηλήςτεχνολογίας.
VW

Η συνεργασία της VW με τη Ford, όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα, διευρύνεται. Αλλωστε, οι εταιρίες προκειμένου να περιορίσουν τα κόστη παραγωγής, συνεργάζονται ώστε να χρησιμοποιούν κοινές πλατφόρμες και μηχανικά μέρη, αλλάζοντας επιμέρους στοιχεία η κάθε μία ώστε να διαφοροποιείται στν αγορά.

Ένα τρανταχτό παράδειγμα συνεργασία της VW με τη Ford, είναι το νέο Amarok που έχει κοινά μέρη με το Ford Ranger.

Ετσι, λοιπόν, πρόκειται για ένα Pickup πολυχρηστικό όχημα, διπλοκάμπινο, που έρχεται σε μια αγορά όπου οι «παίκτες» μειώνονται σε τρεις – τέσσερις μάρκες ουσιαστικά.

Το νέο Amarok προσφέρεται σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού ως τετράθυρο Pickup με διπλή καμπίνα (DoubleCab).

Με 5,350 μ. μήκος. το νέο Amarok είναι τουλάχιστον 9,6 εκ. μακρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο. Το μεταξόνιο των 3,270 μ. αντιστοιχεί σε αύξηση 17,3 εκ. Αυτό εξασφαλίζει περισσότερο χώρο στη διπλή καμπίνα.

Η έντονη αύξηση του μεταξονίου είχε ως αποτέλεσμα μείωση των προβόλων του αμαξώματος. Εξαιτίας αυτού προκύπτουν πιο σφιχτές αναλογίες και βελτιωμένη ικανότητα χρήσης εκτός δρόμου καθώς οι γωνίες κλίσης του Amarok αυξήθηκαν σε έως 30 μοίρες (μπροστά) και 26 μοίρες (πίσω).

Φέρει προβολείς LED στον βασικό εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις, ενώ στα Amarok PanAmericana και Amarok Aventura καθώς και στο Amarok Style, χρησιμοποιούνται οι νέοι ”προβολείς IQ.LIGHT - LED Matrix”.

Ένα τυπικό χαρακτηριστικό σχεδίασης Amarok αποτελούν πλευρικά οι ημικυκλικοί θόλοι τροχών. Αντίθετα από πολλά άλλα Pickup, το πάνω τελείωμα στους θόλους των τροχών σχηματίζει μια σχεδόν ευθεία γραμμή αντί για κυκλική.

Επίσης, τα φτερά πάνω από τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους έως 21 ιντσών προεξέχουν χαρακτηριστικά και στην περιοχή των θόλων τροχών είναι επενδυμένα με ένα ανθεκτικό πλαστικό.

VW

Το εσωτερικό είναι καλοσχεδιασμένο με πρακτικά χειριστήρια και ψηφιακές οθόνες. Η αίσθηση των υλικών προσεγγίζει εδώ τα SUV της ανώτερης κατηγορίας όπως το Volkswagen Touareg. Η διάταξη του ταμπλό είναι εργονομικά διαμορφωμένη για τον οδηγό. Η περιοχή της οθόνης αποτελείται ήδη από τη βασική έκδοση από το “Digital Cockpit” μεγέθους 12,3 ιντσών και την οθόνη αφής του συστήματος Infotainment που είναι διατεταγμένη σε όρθια μορφή (12,0 ιντσών). Επιπλέον, η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα στο νέο Amarok έχει υλοποιήσει ένα διαισθητικά χειριζόμενο συνδυασμό από ψηφιακές λειτουργίες και εργονομικά διαμορφωμένα πλήκτρα και περιστρεφόμενους διακόπτες. Έτσι η ένταση ήχου του συστήματος Infotainment ρυθμίζεται μέσω ενός περιστρεφόμενου διακόπτη. Οι λειτουργίες της τετρακίνησης καθώς και τα ανώτερα μενού για τη στάθμευση, τη ρύθμιση του κλιματισμού, τα συστήματα υποβοήθησης και τα προγράμματα οδήγησης ελέγχονται μέσω πλήκτρων. Αυτοί οι ανθεκτικοί διακόπτες περιβάλλονται ανάλογα με τον εξοπλισμό με όψη χρωμίου.

VW

Επίσης, η θέση του οδηγού και του συνοδηγού είναι εργονομικά διαμορφωμένη, μάλιστα στα υψηλότερα επίπεδα εξοπλισμού μπορούν να ρυθμιστούν ηλεκτρικά με 10 τρόπους. Το πίσω κάθισμα παρέχει επιπλέον σε τρεις ενήλικες επιβάτες πολύ χώρο για το ταξίδι.

Το νέο Amarok διαθέτει μεγάλο χώρο φόρτωσης έως και 1,19 τόνοι ωφέλιμο φορτίο. Η επιφάνεια φόρτωσης μεταξύ των θόλων τροχών με 1,227 μ. προσφέρει επαρκή χώρο για μια ευρωπαλέτα που φορτώνεται εγκάρσια ή κατά μήκος. Το μήκος του με κλειστό πίσω καπό είναι 1,624 μ. Το φορτίο προσδένεται μέσω σταθερών κρίκων στην επιφάνεια φόρτωσης και στα πλαϊνά του χώρου αυτού. Επίσης το μέγιστο ύψος του παραπέτου φόρτωσης έχει αυξηθεί ανάλογα με τον εξοπλισμό έως 2,1 εκ. και τώρα είναι 52,9 εκ.

Το στατικό φορτίο οροφής έχει αυξηθεί στα 350 κιλά - επαρκεί για μια σκηνή οροφής. Εργοστασιακά αξεσουάρ είναι οι ζάντες αλουμινίου έως και 21 ιντσών, τα ελαστικά παντός εδάφους (έως 18 ιντσών) και οι διάφορες βάσεις ρυμούλκησης. Για το χώρο φόρτωσης θα είναι επίσης διαθέσιμες λύσεις όπως μια βάση ποδηλάτων, ένα πολυλειτουργικό σύστημα μεταφοράς, διάφορα συρόμενα καλύματα και πολυποίκιλες εκδόσεις διακοσμητικής μπάρας καθώς και μία σπορ μπάρα (η τελευταία αποκλειστικά για το Amarok Aventura). Και πάλι θα υπάρχει ένα Hardtop για την επιφάνεια φόρτωσης, με το οποίο το Pickup μετατρέπεται σε ένα SUV με τον όγκο φόρτισης ενός Van.

VW

Όλες οι εκδόσεις Amarok με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων επιτρέπεται να έλκουν ρυμουλκούμενα με βάρος έως και 3,5 τόνους.

Το Amarok εφοδιάζεται με μία ενεργοποιούμενη από τον οδηγό τετρακίνηση (4MOTION) με τέσσερα είδη κίνησης, τα οποία επιλέγονται μέσω περιστρεφόμενου διακόπτη και διπλανών πλήκτρων. Από τον περιστρεφόμενο διακόπτη ο οδηγός επιλέγει μεταξύ της πίσω κίνησης (2H) και των λειτουργιών τετρακίνησης (4A, 4H, 4L).

  • 4A: Στο πρόγραμμα κίνησης 4A το κιβώτιο κατανομής που είναι εξοπλισμένο με πολύδισκο συμπλέκτη μεταδίδει την ισχύ του κινητήρα ανάλογα με την πρόσφυση και την ταχύτητα στους κινητήριους άξονες. Για εξοικονόμηση καυσίμου, κανονικά διοχετεύεται περισσότερη ροπή στρέψης στον πίσω άξονα, αλλά αν χρειάζεται εμπλέκεται ο μπροστινός άξονας σε δευτερόλεπτα.

  • 4H: Στο πρόγραμμα τετρακίνησης 4H είναι κλειστός ο πολύδισκος συμπλέκτης. Έτσι συνδέονται μεταξύ τους οι μπροστινοί και πίσω κινητήριοι άξονες και το αυτοκίνητο λαμβάνει πάντα τη μέγιστη πρόσφυση.

  • 4L: Το πρόγραμμα τετρακίνησης 4L λειτουργεί παρόμοια με το 4H. Επιπλέον όμως η ροπή που παρέχεται στο κιβώτιο κατανομής οδηγείται μέσω ενός πλανητικού κιβωτίου, για να αλλάξει η σχέση μετάδοσης από 1:1 σε 3,06:1. Το πρόγραμμα 4L βελτιώνει έτσι τις ιδιότητες κίνησης σε ανώμαλο έδαφος και στα βουνά.

  • 2H: Αν κινείται μόνο ένας άξονας, το Amarok είναι ιδιαίτερα οικονομικό. Για να επιτευχθεί αυτό σε ιδανικές οδικές και μετεωρολογικές συνθήκες, η κινητήρια ροπή στο πρόγραμμα 2H μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς.

VW

Ένα μπλοκέ διαφορικό και 6 έξυπνα Drive Modes: Eco, Normal, Mud/Ruts, Sand, Slippery και Load/Trailer τελειοποιούν τις ιδιότητες τετρακίνησης. παράδειγμα για τα προγράμματα τετρακίνησης, τα οποία επιλέγονται μέσω περιστρεφόμενου διακόπτη και διπλανών πλήκτρων. Oι τετρακίνητες εκδόσεις του μοντέλου έχουν σχεδιαστεί για μέγιστη ανηφορική κλίση έως 30 μοίρες.

Επίσης, μέσω τριών ξεχωριστών πλήκτρων, ο οδηγός μπορεί εκτός από τον περιστρεφόμενο διακόπτη να ελέγχει το ESC, την υποβοήθηση κατηφόρας και το μπλοκέ διαφορικό. Στις εκδόσεις Amarok με το σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης χωρίς κλειδί “Keyless Access” (από το επίπεδο“Style”) είναι δυνατό να παραμένει επίσης το κλειδί του αυτοκινήτου στην τσέπη, καθώς σε αυτή την περίπτωση ο κινητήρας εκκινείται και σβήνει μέσω ενός αντίστοιχου πλήκτρου στην κολόνα τιμονιού.

Ως προς την ασφάλεια και την υποστήριξη του οδηγού, διατίθενται έως και 25 συστήματα υποβοήθησης.

Τόσο στον δρόμο όσο και εκτός δρόμου το νέο ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης προσφέρει μια υποστήριξη υψηλής ακρίβειας.

Χάρη στην ηλεκτρονική ρύθμιση, το σύστημα διεύθυνσης λειτουργεί πιο οικονομικά και πιο έξυπνα από ένα υδραυλικό σύστημα. Επίσης, το ηλεκτρομηχανικό υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης επιτρέπει την ενσωμάτωση συστημάτων υποβοήθησης όπως “Park Assist” ή ”Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας”.

Τα τετρακίνητα Amarok είναι πλήρως εξοπλισμένα με δισκόφρενα με εσωτερικό αερισμό. Στις πίσω δαγκάνες των δισκόφρενων είναι συνδεδεμένο με φλάντζα το ηλεκτρικό φρένο στάθμευσης (από την έκδοση “Life”). Αντίθετα με το προηγούμενο μοντέλο, στο νέο Amarok χρησιμοποιείται πλέον ένας ηλεκτρικός ενισχυτής δύναμης πέδησης και όχι σύστημα υποπίεσης. Και αυτό οδηγεί σε ταχύτερη και καλύτερη απόκριση του συστήματος πέδησης.

Δημοφιλή