«Το βλέμμα της ταινίας είναι ειλικρινές και διεισδυτικό και την ίδια στιγμή, απαράμιλλα ρομαντικό» γράφει το «Variety» για το φιλμ του Τζούλιαν Σνάμπελ «At Eternity’s Gate», που παρακολουθεί την τελευταία περίοδο του κορυφαίου ζωγράφου Βίνσεντ Βαν Γκoγκ όταν εγκαταλείπει το Παρίσι για την Αρλ αναζητώντας «καλύτερο φως».
Η ταινία, που έκανε πρεμιέρα στο 75ο Φεστιβάλ Βενετίας, απέσπασε ως επί το πλείστον θετικά σχόλια, ο πρωταγωνιστής της όμως Γουίλιαμ Νταφόε, διθυραμβικά.
Το «Variety» αναφέρει ότι πρόκειται για τον καλύτερο ρόλο του Νταφόε από την ταινία «Ο τελευταίος πειρασμός» (1988), ενώ ο ίδιος ο ηθοποιός δήλωσε στο Reuters ότι, εκτός των άλλων, έπρεπε να μάθει να ζωγραφίζει.
Ο Βαν Γκογκ του Νταφόε είναι ένας βαθύτατα μοναχικός άνθρωπος, για τον οποίον η φύση και η ζωγραφική λειτουργούν παρηγορητικά: «Ζωγραφίζω για να σταματήσω να σκέφτομαι» λέει σε κάποιο σημείο.
Άλλωστε, η ταινία του Σνάμπελ δεν είναι τυπική βιογραφία, η αφήγηση «πατάει» στις εικόνες, στα τοπία και τα οράματα του ήρωα της. Σύμφωνα με το Hollywood Reporter, ο Σνάμπελ ελπίζει ο κόσμος να δει το «At Eternity’s Gate» περισσότερο ως «έργο τέχνης» παρά ως ταινία.
Ο θεμελιωτής της σύγχρονης τέχνης και δημιουργός της μαγικής «Έναστρης Νύχτας» έφυγε από τη ζωή σε ηλικία μόλις 37 ετών προτού απολαύσει την αναγνώριση: Ένα τοπίο που είχε ζωγραφίσει σε ηλικία 29 ετών πωλήθηκε πρόσφατα αντί 7 εκατ. ευρώ και τα έργα του κοσμούν τις συλλογές των σημαντικότερων μουσείων του κόσμου και είναι περιζήτητα από τους ιδιώτες συλλέκτες, ο ίδιος ωστόσο, είχε έναν βαθύτατα ταραγμένο και σύντομο βίο.