Με εντατικούς ρυθμούς προχωρά η κατασκευή της σήραγγας της Γραμμής 4 του Μετρό στην Αθήνα. Σύμφωνα με την ΑΒΑΞ, που είναι η υπεύθυνη εταιρεία για το κατασκευαστικό κομμάτι του έργου, η ολοκλήρωση της νέας σήραγγας θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2026.
Η σήραγγα της νέας Γραμμής 4 του Μετρό θα είναι μήκους 12,8 χιλιομέτρων και θα διαπερνά πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας. Πιο συγκεκριμένα, θα περνά από Κυψέλη, Δικαστήρια, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Καισαριανή, Ιλίσια και Ζωγράφου.
Η γραμμή αναμένεται να δώσει σημαντικές λύσεις στο κυκλοφοριακό χάος της Αθήνας, σε συνδυασμό με το νέο συγκοινωνιακό χάρτη που πρόκειται να είναι έτοιμος εντός του 2025. Ανοιχτές λεωφορειολωρίδες κάθε μέρα και όλη μέρα, «πράσινη συγκοινωνία» και μικροκινητικότητα, ανταπόκριση και αστική συγκοινωνία σε όλη την Αττική. Αυτές είναι μερικές μόνο από τις παρεμβάσεις του νέου χάρτη που έρχεται για να δώσει σημαντικές λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πρωτεύουσα.
Η «Νίκη», ο ένας από τους δύο μετροπόντικες (TBM - Tunnel Boring Machine) έχει ήδη κατασκευάσει σήραγγα 520 μέτρων, έχει περάσει τον πρώτο σταθμό, τον σταθμό «Άλσος Βεΐκου» και κατευθύνεται προς τον δεύτερο σταθμό, το «Γαλάτσι». Οι εργασίες όπως φαίνονται και στο βίντεο της ΑΒΑΞ είναι σε προχωρημένο στάδιο και τα πλάνα που έχουν τραβηχθεί είναι εντυπωσιακά.
Από την άλλη μεριά, ο μετροπόντικας «Αθηνά», ξεκίνησε από την Κατεχάκη με κατεύθυνση επίσης τον Ευαγγελισμό και έχει μέχρι στιγμής κατασκευάσει σήραγγα 2.050 μέτρων. Έχει περάσει ήδη κάτω από τον σταθμό «Γουδή» και σε περίπου 90 μέτρα φτάνει στον δεύτερο σταθμό, τον σταθμό «Ζωγράφου». Εντός του 2025, η «Αθηνά» αναμένεται να φτάσει πρώτη στο φρέαρ Ευαγγελισμού.
Πρόκειται για ένα έργο ύψους 1.8 δις και αφορά στη δημιουργία 15 νέων σταθμών του μετρό: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.
Με μήκος 12,8 χιλιομέτρων και 15 νέους σταθμούς, το εμβληματικό αυτό έργο για τις συγκοινωνίες κατασκευάζεται με τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές από την κοινοπραξία AVAX - Ghella - Alstom.