Σοβαρό ενδεχόμενο για την πλήρη κατάργηση του δακτυλίου στην Αττική έθεσε ο υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου. Ο υφυπουργός φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη για εκσυγχρονισμό των μέτρων κυκλοφοριακής διαχείρισης.
Με βάση όσα δήλωσε ο κ. Οικονόμου, κρίνεται σαφές ότι το σημερινό πλαίσιο λειτουργίας του δακτυλίου δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της πόλης και την απαίτηση για πιο βιώσιμες μετακινήσεις.
«Από τη νέα χρονιά θα δούμε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας του δακτυλίου, με κριτήριο κυρίως την περιβαλλοντική διάσταση του θέματος», σχολίασε ο κ. Οικονόμου.
Ενδεχόμενο για κατάργηση του δακτυλίου - Στο τραπέζι όλα τα σενάρια
Σύμφωνα με τον υφυπουργό, εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο για κατάργηση του μέτρου, υπογραμμίζοντας ότι όλα τα σενάρια είναι στο τραπέζι. Στο πλαίσιο της επανεξέτασης, ο κ. Οικονόμου ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει διάλογος με ειδικούς συγκοινωνιολόγους, οι οποίοι θα καταθέσουν ολοκληρωμένες προτάσεις για την βελτίωση της κυκλοφορίας.
Παράλληλα, η συζήτηση θα επεκταθεί και σε όλους τους συναρμόδιους φορείς αλλά και την κοινωνία των πολιτών, με στόχο τη διαμόρφωση ενός νέου μοντέλου που θα αντιμετωπίζει τα κυκλοφοριακά προβλήματα της πρωτεύουσας και θα μειώνει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, έχει ήδη δρομολογηθεί ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης, ο οποίος θα είναι έτοιμος το 2025 και αναμένεται να δώσει σημαντική «ανάσα» στους οδηγούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και σε επιβατικό κοινό. Περίπου 950 αναμένονται να είναι τα «πράσινα» λεωφορεία που θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αττικής έως το καλοκαίρι του 2025. Οι 1400 κάμερες που θα τοποθετηθούν, θα εξασφαλίζουν ότι οι λεωφορειολωρίδες θα παραμένουν ανοιχτές για τα λεωφορεία. Σε διαφορετική περίπτωση θα αποστέλλονται πρόστιμα στα κινητά των παραβατών.
Με γοργούς ρυθμούς η επέκταση της Γραμμής 4 του μετρό
Την ίδια στιγμή, σε εξέλιξη βρίσκονται τα έργα για την επέκταση της Γραμμής 4 του μετρό. Η σήραγγα της νέας Γραμμής 4 θα είναι μήκους 12,8 χιλιομέτρων και θα διαπερνά πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας. Πιο συγκεκριμένα, θα περνά από Κυψέλη, Δικαστήρια, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Καισαριανή, Ιλίσια και Ζωγράφου.
Η «Νίκη», ο ένας από τους δύο μετροπόντικες (TBM - Tunnel Boring Machine) έχει ήδη κατασκευάσει σήραγγα 520 μέτρων, έχει περάσει τον πρώτο σταθμό, τον σταθμό «Άλσος Βεΐκου» και κατευθύνεται προς τον δεύτερο σταθμό, το «Γαλάτσι». Από την άλλη μεριά, ο μετροπόντικας «Αθηνά», ξεκίνησε από την Κατεχάκη με κατεύθυνση επίσης τον Ευαγγελισμό και έχει μέχρι στιγμής κατασκευάσει σήραγγα 2.050 μέτρων. Έχει περάσει ήδη κάτω από τον σταθμό «Γουδή» και σε περίπου 90 μέτρα φτάνει στον δεύτερο σταθμό, τον σταθμό «Ζωγράφου».
Η πρωτοβουλία του υφυπουργού για τον δακτύλιο, έρχεται σε μία περίοδο που η Αττική δοκιμάζεται από έντονα προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης. Στο «κόκκινο» βρίσκονται κάθε μέρα, όλη μέρα μεγάλες οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας, όπως ο Κηφισός, η Ποσειδώνος, η Βουλιαγμένης, η Συγγρού, η Αττική Οδός και η Κηφισίας και η λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα κρίνεται επιτακτική.