Το 56% των επιχειρήσεων δεν εμφανίζονται αρκετά ικανοποιημένες από τις πωλήσεις τους το διάστημα της Black Frιday, παρότι σχεδόν 5 στις 10 είχαν αύξηση των πωλήσεων τους συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτο Εμπορίου και Επιχειρήσεων της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ) η περίοδος της Black Friday δεν θεωρήθηκε «θετική έκπληξη για την αγορά».
Διαφήμιση
Αυτό έδειξαν τα αποτελέσματα της έρευνας που διενήργησε για ένατη χρονιά η ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, σε τυχαίο πανελλαδικό δείγμα 400 επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου στο πλαίσιο της “Black Friday”, με την συμμετοχή 81% περισσότερων επιχειρήσεων συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές.
Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι:
- Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (56%) δήλωσαν μέτρια ικανοποίηση από τις πωλήσεις τους.
- Σχεδόν οι 5 στις 10 επιχειρήσεις είχαν αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο 2022/2023.
- Αναφορικά με την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, 9 στις 10 επιχειρήσεις εμφανίζονται από μέτρια έως πολύ ικανοποιημένες, παρά την ανησυχία για τις καιρικές συνθήκες την εν λόγω περίοδο (κακοκαιρία “Bora”).
- Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις επέλεξαν να διευρύνουν τη “Black Friday” σε όλη την εβδομάδα, ενώ το 30% των επιχειρήσεων συμμετείχε μόνο το τριήμερο (Παρασκευή 29/11 - Κυριακή 01/12).
- Έξι στις δέκα επιχειρήσεις (59%) πραγματοποίησαν εκπτώσεις από 21% έως 40% της αρχικής τιμής.
- Κατά τη διάρκεια της “Black Friday”, περισσότερες από 1 στις 3 επιχειρήσεις πραγματοποίησε εκπτώσεις στο σύνολο των προϊόντων της.
- Τα ψηφιακά μέσα πληρωμών κυριάρχησαν στις συναλλαγές που διεκπεραιώθηκαν κατά τη διάρκεια της “Black Friday”, ενώ σε μόλις 1 στις 10 χρησιμοποιήθηκαν μόνο μετρητά.
- Η βιτρίνα του καταστήματος και η αποστολή ενημερωτικών μηνυμάτων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποτέλεσαν τη βασική επικοινωνιακή στρατηγική των επιχειρήσεων.