Bryan Johnson: Ο άνθρωπος που θέλει να ζήσει για πάντα

Ο τίτλος του νέου ντοκιμαντέρ του Netflix στο οποίο καταγράφονται οι αμφιλεγόμενες «πρακτικές ευεξίας» που εφαρμόζει ο επιχειρηματίας τεχνολογίας τα λέει όλα.
«Don't Die: The Man Who Wants to Live Forever»
«Don't Die: The Man Who Wants to Live Forever»
Netflix

Όταν ο σκηνοθέτης Chris Smith είδε ένα δημοσίευμα για τον 47χρονο επιχειρηματία Bryan Johnson από το Λος Άντζελες, ο οποίος ξοδεύει 2 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο σε θεραπείες αντιγήρανσης, ήξερε ότι είχε βρει το θέμα του επόμενου ντοκιμαντέρ του. Υπήρχε όμως ένα πρόβλημα.

«Έγραψα (στην ομάδα του Bryan) και μου είπαν ότι ήμουν η 65η εταιρεία παραγωγής/φυσικό πρόσωπο που τους έχει προσεγγίσει για ντοκιμαντέρ», θυμάται ο Smith, σύμφωνα με το Variety.

Ευτυχώς για τον ίδιο, ο οποίος είναι γνωστός για τα επίκαιρα ντοκιμαντέρ του, όπως το «Fyre» και το «Bad Vegan», η Ashlee Vance, η δημοσιογράφος που έκανε το ρεπορτάζ στο Bloomberg για τον Johnson (το οποίο έκανε αίσθηση παγκοσμίως), ήταν θαυμάστρια του, οπότε ενθάρρυνε τον επιχειρηματία τεχνολογίας - biohacker να συνεργαστεί μαζί του.

Επί 12 μήνες, ο Smith ακολούθησε τον Johnson και το αποτέλεσμα είναι το ντοκιμαντέρ του Netflix «Don’t Die: The Man Who Wants to Live Forever», που έκανε πρεμιέρα την 1η Ιανουαρίου, στο οποίο καταγράφονται οι αμφιλεγόμενες «πρακτικές ευεξίας» που εφαρμόζει, όχι μόνο για να αψηφήσει τη γήρανση αλλά και για να γυρίσει πίσω το ρολόι του οργανισμού του, «να γίνει ξανά 18 χρονών».

Το ντοκιμαντέρ εξιστορεί το απόλυτα πειθαρχημένο, βασισμένο σε αλγόριθμους, «σύστημα φροντίδας» που ακολουθεί ο Johnson.

Τι περιλαμβάνει αυτό; Λήψη 130 χαπιών καθημερινά, δείπνο στις 11 το πρωί, ύπνο στις 8:30 μ.μ., 90 λεπτά προπόνηση, εβδομαδιαίες μαγνητικές τομογραφίες, εβδομαδιαίες θεραπείες περιποίησης δέρματος, ανταλλαγές πλάσματος με τον πατέρα και τον γιο του, που σύμφωνα με τους New York Times «το ντοκιμαντέρ τις παρουσιάζει αλλόκοτα ως μια άσκηση διαγενεακής σύνδεσης», ακόμη και πειραματική γονιδιακή θεραπεία με Follistatin, η οποία δεν έχει εγκριθεί από την Αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) εξού και ταξιδεύει στην Ονδούρα.

Αντί να γιορτάζει τα γενέθλιά του κάθε 12 μήνες, ο Johnson σβήνει κεράκια κάθε 19 μήνες.

Στη διάρκειας 88 λεπτών ταινία, καταθέτουν τις απόψεις τους γιατροί, ερευνητές και επιστήμονες οι οποίοι δεν συνδέονται με τον Johnson, ή με την Blueprint, την εταιρεία του που διαφημίζει τις θεραπείες του πολυεκατομμυριούχου στο διαδίκτυο.

«Το σφάλμα στη στρατηγική του είναι ότι ο συνδυασμός τόσων πολλών διαφορετικών θεραπειών δεν είναι μόνο δυνητικά επικίνδυνος, αλλά καθιστά επίσης αδύνατο να γνωρίζουμε τι λειτουργεί», γράφει ο Ben Kenigsberg στους ΝΥΤ.

Ενώ, ο Dr. Vadim Gladyshev, καθηγητής του Χάρβαρντ, δηλώνει στο ντοκιμαντέρ: «Δεν είναι επιστήμη. Είναι απλώς προσοχή».

Βεβαίως, ο (πρώην Μορμόνος) Johnson και η ομάδα του αντιλαμβάνονται όσα κάνει ως μία συμβολή στην επιστήμη της αντιγήρανσης (ή, τουλάχιστον, αυτό δηλώνουν). «Είναι το καλύτερο πειραματόζωο που μπορεί να ζητήσει κανείς», λέει ο Dr. Oliver Zolman, σύμβουλος μακροζωίας του Johnson.

Από την πλευρά του, ο σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ σημειώνει ότι ένα από τα πράγματα που ελπίζει να κρατήσει το κοινό είναι «ότι ένα μεγάλο όφελος για την υγεία μπορεί να επιτευχθεί μέσω του ύπνου, της διατροφής και της άσκησης, κάτι που είναι εφικτό για τον καθένα».

Όμως, ο Ben Kenigsberg είναι παραπάνω από σαφής στην κριτική του: «Ο σκηνοθέτης Chris Smith δεν υπολογίζει όπως θα έπρεπε πόσο εκνευριστικό είναι να παρακολουθείς έναν τόσο πρόθυμο υπερθεματιστή, ειδικά κάποιον ο οποίος πουλάει συμπληρώματα διατροφής, προϊόντα ακόμη και επώνυμο ελαιόλαδο. Αν ο Τζόνσον είναι, όπως υποστηρίζουν οι επικριτές του, περισσότερο πωλητής παρά οραματιστής, τότε ο Smith απλά βοηθάει στην προώθησή του».

Σε κάθε περίπτωση, ο τίτλος του ντοκιμαντέρ τα λέει όλα. Πώς είναι δυνατόν, να φιλοτεχνείς το πορτρέτο κάποιου ο οποίος επιμένει να αγνοεί τη φυσική φθορά, το γήρας και τον θάνατο, τις θεμελιώδεις πτυχές της ανθρώπινης ύπαρξης;

Με πληροφορίες από Variety, New York Times

Δημοφιλή