Δεκάδες πτήσεις της British Airways καθηλώθηκαν το απόγευμα της Δευτέρας (18/11) λόγω ενός σοβαρού προβλήματος στο λογισμικό με αποτέλεσμα χιλιάδες επιβάτες να καθυστερήσουν να ταξιδέψουν.
Εξαιτία του προβλήματος οι πιλότοι δεν μπορούσαν να υποβάλουν ηλεκτρονικά σχέδια πτήσης και έπρεπε να καλέσουν χειροκίνητα το κέντρο επιχειρήσεων στο Χίθροου.
Το πρόβλημα πιστεύεται ότι ξεκίνησε γύρω στις 5 το απόγευμα της Δευτέρας, αλλά πριν από αυτό αρκετά άτομα είχαν επίσης αναφέρει προβλήματα σύνδεσης στον ιστότοπο της BA.
Ένας πιλότος σε ένα γεμάτο αεροσκάφος της BA στη Βαλένθια, το οποίο είχε πάνω από μία ώρα καθυστέρησε, δήλωσε: «Ζητούμε συγγνώμη για την καθυστέρηση, φίλοι μου, υπάρχει ένα πρόβλημα πληροφορικής σε όλη την εταιρεία και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ανακαλέσουμε τα σχέδια πτήσης μας».
Γύρω στις 5 το απόγευμα (7 ώρα Ελλάδος), οι επιβάτες άρχισαν να αναφέρουν προβλήματα και ορισμένοι ισχυρίστηκαν ότι περίμεναν ακόμη να απογειωθούν ενώ περίμεναν την άδεια από τις αρμόδιες αρχές. Σύμφωνα με αναφορές, έχουν δημιουργηθεί ουρές στον τερματικό σταθμό 5 του Χίθροου.
Αναφέρεται ότι οι πιλότοι προσπαθούσαν να ενημερώνουν τους επιβάτες για τις τελευταίες εξελίξεις, ενώ η ιστοσελίδα της αεροπορικής εταιρείας φέρεται να έχει τεθεί εκτός λειτουργίας. Ένα μήνυμα στην ιστοσελίδα αναφέρει προς το παρόν: «Αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουμε υψηλή ζήτηση στο ba.com».
Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι επιβάτες διαμαρτυρήθηκαν επίσης ότι εγκλωβίστηκαν στα αεροδρόμια της Νάπολης, του Ντίσελντορφ και της Τενερίφης. Ένας επιβάτης έγραψε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: «Απόλυτο αίσχος τρεις πτήσεις ακυρώθηκαν αυτό το μήνα και τώρα αναγκάζομαι να περιμένω στον αεοροδιάδρομο σε μια πολύ κρύα Βερόνα περιμένοντας μια ήδη καθυστερημένη πτήση. Τι συνέβη στην κρατική αερογραμμή; Δεν είναι κατάλληλη για το σκοπό της».
Οι πιλότοι δεν μπορούσαν να υποβάλουν τα load sheets, τα οποία είναι απαραίτητα για την ασφάλεια των αεροσκαφών. Τα δελτία αναφέρουν το βάρος και την κατανομή των επιβατών, του φορτίου και των καυσίμων και χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό των επιδόσεων και της αποδοτικότητας.
Τον Ιούλιο οι αεροπορικές εταιρείες και οι πτήσεις υπέστησαν διακοπή παγκοσμίως λόγω προβλήματος στο λογισμικό, αλλά αυτή τη φορά φαίνεται να επηρέασε μόνο την British Airways.
Δεν είναι σαφές αν επρόκειτο για επίθεση στον κυβερνοχώρο ή απλώς για δυσλειτουργία του υπολογιστή και οι τεχνικοί προσπαθούσαν μανιωδώς να επανεκκινήσουν τα συστήματα υπολογιστών στα κεντρικά γραφεία της BA στο Χίθροου.
Η εφαρμογή παρακολούθησης πτήσεων Flight Emergency ανέφερε στο Χ: «Η British Airways έχει χάσει όλες τις επικοινωνίες με αεροσκάφη σε όλη την Ευρώπη λόγω διακοπής του λογισμικού, οι πτήσεις θα διαχειρίζονται από τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας του Χίθροου για να επιστρέψουν οι εισερχόμενες πτήσεις στη βάση τους».
Πηγή: Mirror, Daily Mail