ΧΑΠΙ ΕΝΤ: Παραπλανητικές οι διαφημίσεις συμπληρωμάτων για βελτίωση της σεξουαλικής ζωής

Πρόκειται για τα σποτ «HAPI END Giousef Μεγάλο Αστέρι» και «HAPI END Giousef Εσύ είσαι ντροπαλός;».
Hapiend/YouTube

Διακοπή προβολής δύο διαφημίσεων του προϊόντος “HAPI END” που υπόσχονται βελτίωση της σεξουαλικής ζωής, ζητά από τους τηλεοπτικούς σταθμούς το «Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας» (ΣΕΕ), μετά από παρέμβαση του ΕΚΠΟΙΖΩ.

Πρόκειται για δύο διαφημίσεις συμπληρωμάτων διατροφής και ειδικότερα των διαφημίσεων «HAPI END Giousef Μεγάλο Αστέρι» και «HAPI END Giousef Εσύ είσαι ντροπαλός;». Στα σποτ η Γιούσεφ πηγαίνει στο φαρμακείο και ζητά ένα HAPI END. Όταν η φαρμακοποιός της λέει ότι έδωσε το τελευταίο και της προτείνει να της δώσει κάτι άλλο, εκείνη επιμένει ότι θέλει το HAPI END. Τελικά το βρίσκει σε άλλο φαρμακείο.

Όπως αναφέρει η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ), υπήρξαν καταγγελίες καταναλωτών για παραπλάνησή τους από τις διαφημίσεις αυτές. Χρησιμοποιούν τη φράση «φυτικό ενισχυτικό στύσης» στη διαφήμιση αλλά και στην ιστοσελίδα, ότι «Συμβάλλει στη διατήρηση φυσιολογικών επιπέδων τεστοστερόνης», «Είναι σημαντική για το ανοσοποιητικό σύστημα», «διάθεση συμπληρωμάτων διατροφής από φυτικά συστατικά για τη σεξουαλική ζωή των ανδρών και των γυναικών». Οι εν λόγω ισχυρισμοί υγείας και οι εντυπώσεις για δράση και αποτελεσματικότητα δεν είναι σαφείς και τεκμηριωμένοι, όπως το σχετικό ρυθμιστικό πλαίσιο ορίζει αυστηρά και ως εκ τούτου παραπλανούν τους καταναλωτές ως προς τις υποτιθέμενες επιδόσεις, αναφέρει το ΕΚΠΟΙΖΩ.

Για αυτό υπέβαλε αίτηση ελέγχου της διαφημιστικής επικοινωνίας στο ΣΕΕ, αφού η εν λόγω διαφήμιση προβάλλεται κατά παράβαση της υπ′ αρ. Σ 1551 Απόφασης του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ), καθ’ότι συνεχίζουν να αναφέρουν και να χρησιμοποιούν δηλώσεις που η ως άνω Απόφαση ρητά έχει αποφασίσει ότι θα πρέπει να τροποποιηθούν και να αποσυρθούν σε όλα τα μέσα και υλικά που αναπτύσσεται η διαφημιστική επικοινωνία (συσκευασία, διαδίκτυο, ιστοσελίδες τρίτων).

Όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ, «η ορθή και σύννομη ενημέρωση του καταναλωτή αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα σύμφωνα με το δίκαιο του καταναλωτή και δεν θα πρέπει να καταστρατηγείται μέσω παραπλανητικών και αναληθών επικοινωνιών και εσφαλμένων συμπερασμάτων. Οι εταιρείες οφείλουν, όταν διαθέτουν τα προϊόντα τους, να συμμορφώνονται με τους κανόνες του κοινοτικού και ελληνικού δικαίου και τα πρότυπα που έχουν θεσπισθεί για την υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών. Ειδικότερα, η επικοινωνία προϊόντων που συνδέεται με θέματα διατροφής και υγείας χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, δεδομένου ότι, λόγω έλλειψης εξειδικευμένων γνώσεων, τυχόν ασαφείς, ελλιπείς ή υπερβολικοί ισχυρισμοί μπορούν εύκολα να παραπλανήσουν τους καταναλωτές».

Ωστόσο να πούμε ότι οι διαφημίσεις δεν έχουν κατέβει ακόμα από το κανάλι της εταιρείες στο YouTube, ενώ υπάρχει και μια ακόμα διαφήμιση που δεν αναφέρεται στην καταγγελία του ΕΚΠΟΙΖΩ, το «Hapi End | Για να μην Σταματάς».

Δημοφιλή