Τα τελευταία χρόνια το τσίπουρο έχει κερδίσει μια σίγουρη θέση στο τραπέζι μας και στην καρδιά μας, ενώ έχει αγαπηθεί από όλες τις ηλικίες και όλες τις κοινωνικές τάξεις. Τα τσιπουράδικα ήταν μία από τις αγορές στον χώρο της εστίασης που γνώρισαν ιδιαίτερη άνθηση στα χρόνια της κρίσης.
Όμως, στο ετήσιο επιχειρησιακό πλάνο ελέγχου και εποπτείας της αγοράς έχει εντάξει η γενική γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή τους κλάδους και τα σημεία που εμπλέκονται στην διακίνηση και πώληση χύμα τσίπουρου.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων:
Δεκάδες επιχειρήσεις πωλούν χύμα «Τσίπουρο» και «Τσικουδιά» κατά παράβαση των διατάξεων της Υπουργικής Απόφασης 91354/2017 «Κωδικοποίηση Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών» (Κανόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.), όπως διαπιστώθηκε σε ελέγχους που διενήργησε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων σε όλο το φάσμα της αλυσίδας διακίνησης αγαθών και υπηρεσιών, μεταξύ των άλλων και σε καταστήματα εστίασης και λιανικής πώλησης οινοπνευματώδη ποτών (Κάβες).
Σύμφωνα με το άρθρο 75, παρ. 3, εδ. Γ της προαναφερθείσας απόφασης, το προϊόν που προσφέρεται αποκλειστικά και μόνο χύμα είναι το ΠΡΟΪΟΝ ΑΠΟΣΤΑΞΗΣ ΜΙΚΡΩΝ ΑΠΟΣΤΑΓΜΑΤΟΠΟΙΩΝ (ΔΙΗΜΕΡΩΝ) και οποιαδήποτε άλλη αναγραφή ονομασίας για χύμα προϊόντα αυτού του τύπου, όπως «Τσίπουρο» ή «Τσικουδιά» (τα οποία διατίθενται αποκλειστικά εμφιαλωμένα) στους τιμοκαταλόγους και στα λοιπά έγγραφα διακίνησης και εμπορίας, απαγορεύεται.Προκειμένου να τηρηθεί το θεσμικό πλαίσιο, η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή έχει εντάξει στο ετήσιο επιχειρησιακό πλάνο ελέγχου και εποπτείας της αγοράς τους κλάδους και τα σημεία που εμπλέκονται στην διακίνηση και πώληση των ως άνω προϊόντων.
Η ενίσχυση των παραγωγικών κλάδων μέσω της προστασίας των εμπορικών σημάτων, καθώς και η διασφάλιση της δημόσιας υγείας, αποτελούν κεντρική προτεραιότητα της πολιτικής μας.