Μέχρι πριν από μια δεκαετία, οι πιο ακριβοπληρωμένοι σταρ του Χόλιγουντ γνώριζαν ότι η θέση τους στην περίφημη A-list ήταν εξασφαλισμένη από τη στιγμή που η ταινία στην οποία πρωταγωνιστούσαν ανέβαινε στην κορυφή του box office. Σήμερα, η επιτυχία αποτυπώνεται με views στο Netflix και με τον αριθμό των νέων συνδρομητών που μπορεί να προσελκύσει μία ταινία.
Παρότι ωστόσο η «επανάσταση» του digital άλλαξε τα δεδομένα, οι αμοιβές παραμένουν σε δυσθεώρητα ύψη και επιπλέον οι σταρ έχουν τη δυνατότητα να ανεβάσουν το κασέ τους ακόμη περισσότερο, αφήνοντας την μεγάλη οθόνη προς χάρη του streaming. (Η πανδημία και οι επί μακρόν κλειστές αίθουσες, απλά επιτάχυναν τις εξελίξεις).
Το συμβόλαιο των 20 εκατ. δολαρίων ανά ταινία έγινε το νέο στάνταρντ για τα πρώτα ονόματα της βιομηχανίας το 1996, με τον Τζιμ Κάρεϊ και τον ρόλο του στην μαύρη κωμωδία «The Cable Guy» (στην Ελλάδα κυκλοφόρησε με τίτλο «Ο κολλιτσίδας»).
Πρόκειται για τον μαγικό αριθμό που παραδοσιακά παραμένει μέχρι σήμερα σε ισχύ -μιλώντας για τις ταινίες που βγαίνουν στις κινηματογραφικές αίθουσες, πάντα- και αφορά συμβόλαια όπως για παράδειγμα, της Σάντρα Μπούλοκ για τον ρόλο της στην νέα ταινία της Paramount «The Lost City of D», του Μπραντ Πιτ για το «Bullet Train» και του Κρις Χέμσγουορθ για την εμφάνιση του στην ταινία της Disney «Thor: Love and Thunder». Πρόκειται για πρωταγωνιστές οι οποίοι δεν έχουν συμβόλαια με πλατφόρμα, άρα λαμβάνουν μερίδιο από τα έσοδα των ταινιών τους.
Πέντε χρόνια πριν, αυτοί ήταν οι «μεγάλοι μισθοί». Σήμερα και σε σύγκριση με τα απίστευτα εκατομμύρια που δίνουν Netflix, Amazon και λοιπές πλατφόρμες, είναι «ψίχουλα».
Χαρακτηριστική περίπτωση είναι του Ντάνιελ Κρεγκ, ο οποίος έκλεισε συμφωνία 100 εκατ. για τα δύο σίκουελ του «Knives Out» (Στα Μαχαίρια) σε σκηνοθεσία Ράιαν Τζόνσον. Μία πιθανή εξήγηση είναι ότι το Netflix «αποζημιώνει» κατά μία έννοια τους ηθοποιούς για τα κέρδη που χάνουν από τη μη προβολή των ταινιών στις κινηματογραφικές αίθουσες, που σημαίνει από την απόδοση που θα είχαν οι ταινίες στο box office.
Η νέα συνθήκη ανέβασε κατακόρυφα την αμοιβή που λαμβάνουν οι ηθοποιοί με την υπογραφή του συμβολαίου. Αυτό μεταφράζεται σε 50 εκατ. για τον Ντουέιν Τζόνσον προκειμένου να πρωταγωνιστήσει στην περιπέτεια των Amazon Studios «Red One», 30 εκατ. για τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο, 25 εκατ. για τη Τζένιφερ Λόρενς που θα δούμε στην κωμωδία του Netflix «Don’t Look Up», 25 εκατ. για τη Τζούλια Ρόμπερτς που θα παίξει στο θρίλερ «Leave the World Behind» (Netflix) και 20 εκατ. δολάρια στον Ράιαν Γκόσλινγκ για την κατασκοπική ταινία του Netflix «The Grey Man».
Τα νέα δεδομένα έχουν φέρει πονοκέφαλο σε στούντιο όπως η Warner Bros., η απόφαση της οποίας να κυκλοφορήσει όλες τις ταινίες της για το 2021 ταυτόχρονα στους κινηματογράφους και στο HBO Max προκάλεσε την αντίδραση ηθοποιών και σκηνοθετών, ειδικά σε περιπτώσεις συμβολαίων τα οποία είχαν υπογραφεί προ πανδημίας, όπως στην περίπτωση του Ντένζελ Ουάσιγκτον (The Little Things) και του Γουίλ Σμιθ (King Richard).
Η λίστα με τους πιο ακριβοπληρωμένους σταρ της χρονιάς:
Ντάνιελ Κρεγκ «Στα Μαχαίρια» 100 εκατ.
Ντουέιν Τζόνσον «Red One» 50 εκατ.
Γουίλ Σμιθ «King Richard» 40 εκατ.
Ντένζελ Ουάσινγκτον «The Little Things» 40 εκατ.
Λεονάρντο Ντι Κάπριο «Don’t Look Up» 30 εκατ.
Μαρκ Γουόλμπεργκ «Spenser Confidential» 30 εκατ.
Τζένιφερ Λόρενς «Don’t Look Up» 25 εκατ.
Τζούλια Ρόμπερτς «Leave The World Behind» 25 εκατ.
Σάντρα Μπούλοκ «The Lost City of D» 20 εκατ.
Ράιαν Γκόσλινγκ «The Grey Man» 20 εκατ.
Κρις Χέμσγουορθ «Thor: Love and Thunder» 20 εκατ.
Μπραντ Πιτ «Bullet Train» 20 εκατ.
Μάικλ Μπ. Τζόρνταν «Without Remorse» 15 εκατ.
Τομ Κρουζ «Top Gun: Maverick» 13 εκατ.
Κιάνου Ριβς «The Matrix 4» 12 - 14 εκατ.
Κρις Πάιν «Dungeons and Dragons» 11,5 εκατ.
Ρόμπερτ Πάτινσον «The Batman» 3 εκατ.
Με πληροφορίες από Variety